Gå til innhold

serverne mine blir hacket

Anbefalte innlegg

hei driver en del gamingservere i usa med noen venner som også driver et serverutleiefirma der borte,men blir nå hacket hele tiden av en eller annen som kjører et script på serverne våre hele tiden,problemet vårt er at vi ikke finner ipen hans å kan derfor ikke rapportere hvor dette kommer fra,kan heller ikke da rapportere dette til hackerens isp.

har prøvd å kjøre en del portsniffere på serverne men til inget hell der heller,har noen her på forumet erfaring med hva jeg kan gjøre med dette problemet,det begynner å bli sinnsykt irriterende,å jeg har lyst å få has på denne karen nå..

her er linken til til scriptet han kjører

http://aluigi.altervista.org/adv/sof2guidboom-adv.txt

takk til alle som svarer

Endret av (ODIN)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis dere har full tilgang til serveren kan et godt tips være å sette opp en firewall som logger alltrafikk (ikke hver pakke, men hver tilkobling). Dette vil generere en stor logg, men vil gi dere IP'en til han som kjører dette scriptet sånn at dere kan blokkere dette.

Lenke til kommentar

No veit eg ikkje kva script dette er snakk om og posten sa ikkje noko om kva tenestar eller OS som blei angripne, men prioritet 1 brude uten tvil være å få sikre systemet bedre, då er du kvitt han. Om du får tak i IP'en er det ikkje sikkert du får gjort så mykje uansett.

Lenke til kommentar
er de gameserevrene til cs? jeg lurer på hvordan man dedicater server til cs jeg går ut ifra at gameserver.no ikke bruker en steam acount og dedicater server :ermm:

etter det jeg vet må du ha en steam account til hver server men den trenger ikke cdkey.. var iallefall sånn da jeg prøvde å sette opp for en kammerat

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...