miCro Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Jeg har nettopp brukt Nvidias optimaliseringsveiviser for å justere fargegjengivelsen til min tre år gamle skjerm, og det viste seg at gammaverdien(?) var for lys slik skjermen var fra før av. Etter optimaliseringen har skjermbilde fått en god del mer kontrast enn hva den hadde før. Jeg synes det har blitt i overkant mye, men kan det kanskje være fordi jeg så lenge har brukt en feil kalibrert skjerm? Er det noen mulighet å få dobbeltsjekket resultatet, altså om skjermen nå viser korrekte farger? Lenke til kommentar
miCro Skrevet 29. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2005 Er det ingen som har noen tanker om dette? Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Du kan dobbelsjekke mot en print (kreves at printer er god og kalibrert) Ellers må du bare bruke øynene din, syns du der er for mye kontrast er det nok det, bildet skal ha mest mulig naturlige farger. Evt. du kan kjøpe deg en spyder som gjør kalibrering for deg, Pantone har slike for rundt 1000 kr.. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 18. april 2005 Forfatter Del Skrevet 18. april 2005 Dette svare har gått meg hus forbi gitt. Men uansett, takk for svar! Jeg ser at Pantone også har noe som heter Colorvision som er en god del billigere. Gjør den samme nytten som Spyder? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå