Skribenten_ Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 hei, jeg har en PC hvor jeg har lyst til og ha 2 brukere. en for meg og en for gjester. også lurer jeg på. når jeg skal opprette den nye profilen vil jeg ha følgene kriterier: -administratoren (altså meg) skal ha full tilgang til PC'en kriterier under "gjest" profilen. -skal ikke være mulig og laste ned noe fra nettet samt instalere det. foreksepmel messenger og fildelingsprogrammer. -skal ikke være mulig og åpne filer som er under mappen til han som eier dataen. -skal ikke være mulig og kopiere filer fra en flashdisk eller cd, og lime inn på hardisken. klipp ut og lim inn metoden. -skal ikke ha tilgang til C:/ -men skal kunne ha muligheten til og spille spill som jeg har lagt inn på "administrator" profilen. er det noen der ute som vet hvordan jeg kan fikse noe sånt noe? eller deler av det? vennlig hilsen meg Lenke til kommentar
Rocket Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 høres ut som det kan være et godt forslag å lese om "Policy" en eller annen plass. da kan du styre ganske mye hva folk skal ha tilgang til. husker jeg drev med det der når jeg var lærling, men kan dessverre ikke si deg hvordan det gjøres, for det husker jeg ikke så mye utav nå men anyways, windows policy er en fin ting google Lenke til kommentar
Skribenten_ Skrevet 22. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2005 jeg har nå brukt "gpedit.msc" og gjort en del forandringer, blandt annet sperre for klipp og lim, og ikke mulighet for og laste ned programmer fra internett og lagre det på dataen. men da jeg logget meg ut av admin kontoen og inn på gues for og prøve. så funket jo alt! jeg hentet ned winamp for og teste.. og det funket fint. både nedlastningen og instalasjonen.. og klipp og lim funksjonen funket også... GRRR er det så inmarri vannkselig'a! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå