Gå til innhold

Hvordan får jeg lagt til flere brukere i Mepis ?

Anbefalte innlegg

Har nå opprettet flere brukere i Mepis , men jeg får de ikke med i oppstartbilde . Når jeg prøver å logge inn med barnas brukernavn å passord får jeg feilmelding om at innlogging mislyktes . Har ikke særlig lyst til at de skal

bruke min konto når de er på nettet pga Skype , Kopete og lignende . Dessuten vil jeg ha mine favoritter og

personlige dokumenter i fred , så all hjelp mottas med takk . :p

Tror jeg har forsøkt det meste nå , men regner med at det er enkelt når man kan det .

Endret av erikoi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvordan har du gått fram for å legge til de brukerene, da?

Når jeg instalerte la jeg inn kun meg selv , samt en root konto . Disse fungerer utmerket . Etter at alt var oppe å gikk som det skulle gikk jeg inn på brukerkontoer og la inn resten av familien . Jeg kan se mappene deres , så kontoene er opprettet , men de dukker ikke opp i oppstartmenyen når jeg starter maskinen . Det går heller ikke ann å logge de på i tekstmodus .

Lenke til kommentar

Kan du åpne en tekstterminal (Ctrl-Alt-F1) og prøve å logge deg på der. Kommer du inn da, er det X-oppsettet deres det er noe feil med.

Når du sier at du ikke får opp bilder på login-skjermen. Bruker du KDE / kdm? I så fall prøv å åpne Control Center (skiftenøkkelikon) / System Administration / Login Manager Under "Users" kan du velge hvilke brukere som skal vises. Standardoppsettet bør vise alle normale brukere, men... godt å ikke vite.

I alle fall. Kan du finne brukeridene til de som ikke klarer å logge seg inn? Hva er brukeriden til din normale bruker som du, etter hva jeg forstår, klarer å logge deg inn med.

M.

Edit: Trykk Ctrl-Alt-F7 for å komme tilbake til X...

Endret av mysjkin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...