FXDC Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 (endret) Har nå opprettet flere brukere i Mepis , men jeg får de ikke med i oppstartbilde . Når jeg prøver å logge inn med barnas brukernavn å passord får jeg feilmelding om at innlogging mislyktes . Har ikke særlig lyst til at de skal bruke min konto når de er på nettet pga Skype , Kopete og lignende . Dessuten vil jeg ha mine favoritter og personlige dokumenter i fred , så all hjelp mottas med takk . Tror jeg har forsøkt det meste nå , men regner med at det er enkelt når man kan det . Endret 22. mars 2005 av erikoi Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Har aldri prøvd Mepis før, men får du logget inn som de brukerne i shell? Er ikke Mepis en Direkte-CD? Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 hvordan har du gått fram for å legge til de brukerene, da? Lenke til kommentar
FXDC Skrevet 22. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2005 Har aldri prøvd Mepis før, men får du logget inn som de brukerne i shell? Er ikke Mepis en Direkte-CD? Den kan instaleres og den kan kjøres som en livecd . Jeg har instalert min . Lenke til kommentar
FXDC Skrevet 22. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2005 hvordan har du gått fram for å legge til de brukerene, da? Når jeg instalerte la jeg inn kun meg selv , samt en root konto . Disse fungerer utmerket . Etter at alt var oppe å gikk som det skulle gikk jeg inn på brukerkontoer og la inn resten av familien . Jeg kan se mappene deres , så kontoene er opprettet , men de dukker ikke opp i oppstartmenyen når jeg starter maskinen . Det går heller ikke ann å logge de på i tekstmodus . Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Kan du logge på som root og finne ut hva som står it /etc/passwd da? Se om de har /bin/false eller /bin/bash på slutten av "linjen deres"? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Kan du logge på som root og finne ut hva som står it /etc/passwd da? Se om de har /bin/false eller /bin/bash på slutten av "linjen deres"? Post /etc/passwd Lenke til kommentar
FXDC Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 Kan du logge på som root og finne ut hva som står it /etc/passwd da? Se om de har /bin/false eller /bin/bash på slutten av "linjen deres"? Det står /bin/bash bak på linja deres . Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 (endret) Kan du åpne en tekstterminal (Ctrl-Alt-F1) og prøve å logge deg på der. Kommer du inn da, er det X-oppsettet deres det er noe feil med. Når du sier at du ikke får opp bilder på login-skjermen. Bruker du KDE / kdm? I så fall prøv å åpne Control Center (skiftenøkkelikon) / System Administration / Login Manager Under "Users" kan du velge hvilke brukere som skal vises. Standardoppsettet bør vise alle normale brukere, men... godt å ikke vite. I alle fall. Kan du finne brukeridene til de som ikke klarer å logge seg inn? Hva er brukeriden til din normale bruker som du, etter hva jeg forstår, klarer å logge deg inn med. M. Edit: Trykk Ctrl-Alt-F7 for å komme tilbake til X... Endret 23. mars 2005 av mysjkin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå