Hansy Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Fins det et program som er spesiel laget for å bare tegne?Har hørt at illustrator er det beste. Fins det noen andre? Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 (endret) Fins det et program som er spesiel laget for å bare tegne?Har hørt at illustrator er det beste.Fins det noen andre? Til tegning/maling osv er Painter best, iallefall om du bruker tegnebrett! Illustrator er ikke noe spesielt egnet for å tegne i, men det fungere... Endret 22. mars 2005 av kvikks Lenke til kommentar
andm Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 (endret) Fins det et program som er spesiel laget for å bare tegne?Har hørt at illustrator er det beste.Fins det noen andre? Adobe Illustrator er et illustrasjonsprogram. Det er kanskje ikke fullt egnet til tegning. Til den stive prisen ville jeg også vurdert noen andre programmer. Endret 22. mars 2005 av Ostekjeks Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Adobe Photoshop er veldig bra til tegning, men det slår ikke Corel Painter, grunnen er nok fargeblandingspaletten til Painter. Men det er ikke noe problem å teste ut begge programmene og finne ut hvilket du liker best, for du finner trialversjoner av begge programmene på produsentenes hjemmesider, henholdsvis www.adobe.com og www.corel.com Finn ut hvilket du liker best, før du evt. går til innkjøp av lisens Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 ..eller last ned Dogwaffle 1.2 gratis... Lenke til kommentar
andm Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 ..eller last ned Dogwaffle 1.2 gratis... Jeg har prøvd Dogwaffle (husker ikke hvilken versjon), men jeg likte ikke mangelen på trykksensitiv pennstøtte, samt hvordan programmet "pikselerer" bildene (bildet blir ubrukelig kornete hvis du zoomer inn, f.eks.). Painter er et bra program, etter min mening. Jeg har ikke prøvd mange tegneprogram, men jeg fikk "Classic"-versjonen av programmet med mitt Wacom-tengebrett. Programmet passer ypperlig til digital maling/fettstifttegning osv.. Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Åpne "brush settings" og klikk av for "pressure size", eller noe.. Reduser og at hastigheten du beveger pennen skal forandre størrelsen, siden den minsker effekten av "pressure size".. Painter IX er jo uten tvil topp, men siden de aller færreste tar seg råd til å betale for så dyr programvare er det like greit å anbefale billigere programvare, som Dogwaffle (gratis) eller Painter Classic ("gratis" sammen med Wacom tegnebrett).. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Broren min bruker Painter Classic - no kjem det sterkt an på kva du skal teikne, men andre program er; Liknande Adobe Photoshop: http://www.gimp.org - open source, fritt, gratis Liknande Adobe Illustrator (berre mykje enklare/færre funksjoner osb): http://www.inkscape.org - open source, fritt, gratis Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Start->Kjør-> mspaint->ok blir ikkje særleg fint akkurat. Utruleg primitivt program. Men for å berre setje pixler på skjermen kan det fungere. Men ikkje til meir. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå