Gå til innhold

fps problemer i cs med 6600GT

Anbefalte innlegg

Hei å hå,er litt frustert.Kjøpte meg et splitter nytt Geforce 6600GT til 1964,- (inkl.frakt) og hadde håpet på å få fpsn min i counter-strike opp til 100 stabilt,men

dette skjedde da altså ikke og da lurer jeg på hva problemet kan være siden jeg da får bedre fps med det 2år gamle skjermkortet mitt av typen Geforce 4 ti4200

som da skal være MYE dårligere enn 6600GT

med ti4200 så hadde jeg hele tiden rundt 70-99 fps konstant,lite fps når det kom masse folk samtidig mens mye fps når jeg holdt meg i ro litt alene o.l

med 6600GT så har jeg store deler av tiden når jeg er alene 99 fps konstant men

med engang det er antydninger til masse folk på vei så dropper det ned til 50 fps og hakker skikkelig fælt.Synes dette er ganske irriterende siden kortet er splitter nytt og skal være såpass mye bedre enn det gamle og utslitte skjermkortet jeg bytta ut..

Resten av pcn er Amd athlon xp 2100+ , 1024MB DDR ram , nvidia nforce 2 hovedkort og da dette geforce 6600GT...

Håper dere kan hjelpe meg å fixe problemet så jeg da kan spille counter-strike uten at det dropper til så lite som 50 fps når det kommer folk.

(har kompis som har samme kortet og han plages ikke i det heletatt med så lite fps så lurer på om de andre delene i maskinen kan ha noe å si)

spørsmålet er da,hva foreslår dere jeg gjør for å få fixa problemet mitt og hva skal jeg gjøre om forslaget deres ikke fungerer ??

Tusen takk for all hjelp og peace out

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel fps i cs 1.6 avhenger veldig mye av CPU, det er nok grunnen til fps dropsene.

Skjermkortet ditt er mer en godt nok til stabilt 100 fps.

Av innstillinger kan du prøve å slå av AGP fastwrite, samt oppdatere både chipset og grafikk drivere....

Kan også være at du har masse spyware o.l på pcn. Kjør en adawre/virus scan også...kanskje det vil hjelpe.

Endret av fflex
Lenke til kommentar

cpu`n holder lenge... Mener det var en advarsel mot 6600gt og cs her på forumet... tipper det er et driver problem... elns..

Og om du hadde oc ti4200 kortet ditt litt, så hadde det holdt lenge for cs..

Jeg trur ti4200 er det store cs kortet, uten å ha noe å bygge opp den påstanden med

Lenke til kommentar

Jeg har MSI 6600GT og 100 konstant i 1.6 (IP4 - 2,66 GHz). Så tror ikke man skal være redd for å kjøpe 6600GT hvis man spiller CS.

I CS:S 150-190 fps (80-90) (!) hadde jeg aldri trodd.

-Jar

Endret av Jarek
Lenke til kommentar

Sliter selv med hakking i CS når det blir folksomt osv.

Har AMD64 3000, så tror ikke CPU'en er problemet.

Har skrudd av Vsync og forsøkt diverse ting uten at det hjelper :cry:

Har dere andre tips til hvilke innstillinger man bør ha for å kjøre Cs:s knirkefritt ?

Også fint om noen forklarer hvor man må gjøre de forskjellige innstillingene :)

Lenke til kommentar

Knirkefritt med 256mb ram :

( "fps_max 100" i console )

Options --> Video --> Advanced =P

EDIT: Når jeg får mer ram (1024) så regner jeg med at jeg kan kjøre det på en del høyere innstillinger.

post-23-1111507698_thumb.jpg

Endret av Jarek
Lenke til kommentar

jeg slet med at jeg ikke fikk høyere fps enn 70, men da jeg satte fpsmax 300 kjørte jeg fint med fps mellom 100 og 290.

så du må altså stille fpsmax høyere enn det du vil at det skal være. (hw står lenger nede)

(hjelper også å skru av aa og af)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...