sjoko Skrevet 27. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2005 Bør jeg gidde å prøve bxed viften? Etter det jeg har lest så skal Bitspower vifte være ganske ok - det er jo en 120 mm vifte på den... HK tempen kan nærme seg over 40 til tider... Er dette normalt for Asus kortet?? Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Bør jeg gidde å prøve bxed viften? Etter det jeg har lest så skal Bitspower vifte være ganske ok - det er jo en 120 mm vifte på den... HK tempen kan nærme seg over 40 til tider... Er dette normalt for Asus kortet?? Mange bruker TT BigWater vannkjølingssettet på P4 CPU-er og får fine temperaturer. Lenke til kommentar
sjoko Skrevet 27. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2005 Bør jeg gidde å prøve bxed viften? Etter det jeg har lest så skal Bitspower vifte være ganske ok - det er jo en 120 mm vifte på den... HK tempen kan nærme seg over 40 til tider... Er dette normalt for Asus kortet?? Mange bruker TT BigWater vannkjølingssettet på P4 CPU-er og får fine temperaturer. Har ingen erfaring med vannkjøling, så det blir lite aktuelt i første omgang... Blir alle Prescott prosessorene så varm? EMT64 og? Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Bør jeg gidde å prøve bxed viften? Etter det jeg har lest så skal Bitspower vifte være ganske ok - det er jo en 120 mm vifte på den... HK tempen kan nærme seg over 40 til tider... Er dette normalt for Asus kortet?? Mange bruker TT BigWater vannkjølingssettet på P4 CPU-er og får fine temperaturer. Har ingen erfaring med vannkjøling, så det blir lite aktuelt i første omgang... Blir alle Prescott prosessorene så varm? EMT64 og? Ja, ser ut til at alle Prescott går så varme. TT BigWater er vannkjøling for nybegynnere og er enkelt å montere. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 sjoko: Ja alle P4 prescott blir varme, er på grunn av oppbyggingen. Så bruker de en del strøm uansett om de er idle eller på max loade. Min 3.2 prescott er nå 53C på 70-80% loade. Viften støyer litt nå 3060RPM. Er varmt inne nå. Over 27C inne i leligheten min. Lenke til kommentar
sjoko Skrevet 27. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2005 sjoko: Ja alle P4 prescott blir varme, er på grunn av oppbyggingen. Så bruker de en del strøm uansett om de er idle eller på max loade.Min 3.2 prescott er nå 53C på 70-80% loade. Viften støyer litt nå 3060RPM. Er varmt inne nå. Over 27C inne i leligheten min. HVor mye likker HK tempen din på da? Min ligger nå på 42 grader ved vanlig bruk - cpu på 51... men stiger noe synnsykt ved load, rundt 65-70.... Vil du da si at boxed viften ikke vil ha noe å si? Har en Coolermaster Wavemaster kabinett som jeg betalte gode penger for ikke så lenge siden... skulle nå tro at den skulle klare litt varme. Hadde tidligere en AMD XP 2500 Barton @ 3200 - gikk som en drøm.. sjelden over 60 grader - dette var faktisk om sommeren! Begynner å angre litt på at jeg gikk over til Intel.... Når jeg skal overklokke denne CPU'en bør jeg øke FSB'en eller tukle litt med multiplieren? Asus kortet med klarer visst å låse den opp - men multiplieren kan bare senkes da. Noen som vet hva PCIe frekvens og PCI Clock Sync MOde burde være på? Eller er det bare til å skite i det og øke fsb'en? Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Noen som vet hva PCIe frekvens og PCI Clock Sync MOde burde være på? Eller er det bare til å skite i det og øke fsb'en? pci-e skal vel på 100, clock sync- asycrone. Det er det jeg bruker. Jeg får da ikke låst opp multipler (Prescott 3,0) Hk temp hos meg ligger i samme område som du nevner 40-55 grader, og det både med og uten vannkjøl. Tror ikke du trenger å bekymre deg for det. Jeg vet lite om det kjøleren din, men husk at mange av de ettermonterte "bedre" kjølerne, ikke nødvendigvis får temperaturen så mye ned, de gjør bare samme jobben med mindre støy. Jeg skal altså ikke påstå skråsikkert at det er tilfelle med din, men ville bare nevne det Lenke til kommentar
sjoko Skrevet 27. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2005 Er det skadelig for CPU'em (P4 3.4 Ghz) å ligge rundt 70 grader load og HK på 40? Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Er det skadelig for CPU'em (P4 3.4 Ghz) å ligge rundt 70 grader load og HK på 40? Har forstått det slik at 70 grader er helt normalt for en Prescott. Har en kompis som ligger der omkring med en Prescott 3.2. Og han har kraftig luftkjøling og et meget bra ventilert kabinett. Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Noen som vet hva PCIe frekvens og PCI Clock Sync MOde burde være på? Eller er det bare til å skite i det og øke fsb'en? pci-e skal vel på 100, clock sync- asycrone. Det er det jeg bruker. Jeg får da ikke låst opp multipler (Prescott 3,0) Hk temp hos meg ligger i samme område som du nevner 40-55 grader, og det både med og uten vannkjøl. Tror ikke du trenger å bekymre deg for det. Jeg vet lite om det kjøleren din, men husk at mange av de ettermonterte "bedre" kjølerne, ikke nødvendigvis får temperaturen så mye ned, de gjør bare samme jobben med mindre støy. Jeg skal altså ikke påstå skråsikkert at det er tilfelle med din, men ville bare nevne det Gratulerer med innlegg nr. 1000 Lenke til kommentar
sjoko Skrevet 27. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2005 Er det skadelig for CPU'em (P4 3.4 Ghz) å ligge rundt 70 grader load og HK på 40? Har forstått det slik at 70 grader er helt normalt for en Prescott. Har en kompis som ligger der omkring med en Prescott 3.2. Og han har kraftig luftkjøling og et meget bra ventilert kabinett. Så du vil si at 70 grader er til å leve med som load temp? Tenkte å overklokke den litt... kommer sikkert over 75-77 grader - ville du anbefalt det? R Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Er det skadelig for CPU'em (P4 3.4 Ghz) å ligge rundt 70 grader load og HK på 40? Har forstått det slik at 70 grader er helt normalt for en Prescott. Har en kompis som ligger der omkring med en Prescott 3.2. Og han har kraftig luftkjøling og et meget bra ventilert kabinett. Så du vil si at 70 grader er til å leve med som load temp? Tenkte å overklokke den litt... kommer sikkert over 75-77 grader - ville du anbefalt det? R Ja, som sagt, dette er visst helt normalt for Prescott og det er ingen fare. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 sjoko: Nå er tempen ca 48c prosessor og sys temp 24. Har 4 kabinett vifter + to i psu'en. Skal si deg en ting, tempen på min maskin er ikke så store forskjell om eg har 100% eller 50% load. Bruker boxed viften/kjøler. Nei 70c er på grensen. Men har du ikke bra med luftsirkulering i kabinettet ditt? Har 2 vifter foran harddiskene min og 2 bak. Papst 12db. Maskinene mine er på 24/7. Kjører folding@home. Denne maskinen er alltid på 50% load. De andre 100% (AMD) Ps: Tempen inne er nå 19.4C Lenke til kommentar
sjoko Skrevet 28. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2005 sjoko: Nå er tempen ca 48c prosessor og sys temp 24. Har 4 kabinett vifter + to i psu'en. Skal si deg en ting, tempen på min maskin er ikke så store forskjell om eg har 100% eller 50% load. Bruker boxed viften/kjøler. Nei 70c er på grensen. Men har du ikke bra med luftsirkulering i kabinettet ditt? Har 2 vifter foran harddiskene min og 2 bak. Papst 12db. Maskinene mine er på 24/7. Kjører folding@home. Denne maskinen er alltid på 50% load. De andre 100% (AMD) Ps: Tempen inne er nå 19.4C Jeg har 2 vifter framme (inntak), en bak (uttak) + en 120 mm på strømforsyning. Rommet er ganske liten så den kan bli varmt til tider. Har to 19 tommere (CRT) kobla til. Hvilket HK og CPU har du? Lenke til kommentar
nissengtr Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Hvilken Socket har du Sjoko?? Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 OcMax Skrevet 27/03/2005 : 19:26 Gratulerer med innlegg nr. 1000 Ehh, javist. Takk, er ikke helt sikker på om det er et "sunnhetstegn" men... Trivelig forum Men sjoko; Hvis vi spoler litt tilbake her, har du gjort noe mer undersøkelser for å finne ut hva tempen kommer av? (tenker da på pasta, kjøler-feste, vifteturtall, luft- temperatur osv) 70 grader er vel ikke skadelig, men etter min mening litt vel høyt som overklokkingsgrunnlag. Har du prøvd uten deksler på kabinett, og hva er turtallet på vifta ved 70 grader? Den bør jo gå for fult når du kommer opp i det området. Har du fått opp farten på den, prøvd med og uten Qfan og denslags? Du nevnte jo at det muligens var litt vel mye kjølepasta, det kan du jo fikse. Kjennes selve kjøleren ut som den er nærmere 70 grader, eller er det rett og slett for dårlig kontakt mellom cpu og kjøler? Jeg tror jeg vill forsøkt og finne litt mer ut av dette både før klokking, og før evnt bytte av kjøler Lenke til kommentar
sjoko Skrevet 28. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2005 nissengtr: Har S775 pcp160: Når CPU'en er uklokka ligger den på rundt 40 idle og 65 load. Da stresstester jeg den samtidig som jeg søker etter virus. Bruker da 100 % av cpu'en. Litt skremmende da jeg har vært vant med amd xp 2500 @ 3200 på maks 58-60 grader load! Kjører den klokka til 3.6 Ghz har da 5435 MB/så read på minnet HK ligger da på 37 og cpu rundt 50 på idle - rundt 70 på load. Leste litt på nettet og kom da over dete programmet: http://www.panopsys.com/throttlewatch.php Den skal visst kunne gi deg en god pekepinn på når cpu'en sliterpga for høy varme. Prescott prosessorene skal visst ha innebygget sikkerhet for varmeutvikling. Når det gjelder kjølepasta, fikset jeg det for noen dager siden. Rensket og tok på passelig mengde som jeg smurte ut og skrudde viften skikkelig på. Det skal nå sies at jeg har endel ledninger liggende rundt på kabinettet pga 2 optiske drev+3 HD. Har også vifte kontroller med endel kabler flytende rundt i kabinettet. Burde vel vurdere nye ide kabler samt strømper på ledningene. Det som er litt plagsomt er varmen på HK. Den pleide sjelden å krype over 30-32 grader før. Jeg har nå koblet cpu viften direkte til viftestyringen, fant da at den gikk litt fortere da. Testet dessuten NFSU igår og den lå på rundt 65 grader. Det er tall jeg kan leve med. Men som sagt gruer jeg meg til sommer. Blir ganske varmt i dette rommet. Lenke til kommentar
sjoko Skrevet 28. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2005 OFF TOPIC: Noen som sliter med at musepeker flyr til h**** til tider når en sitter forran skjermen? Har M$ Wireless Optical Mouse... Like før jeg hiver skitet vegg i mellom til tider! Hadde tidligere aldri problem med dette med "roller" mouse.... Lenke til kommentar
KusaRS Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 OFF TOPIC: ja sjoko, har hatt et problem med det jeg engang òg. Men da med en roller mus, riktig nok M$ det å. Men jeg var i tillegg så heldig at den klikket på ting samtidig som den føyk over skjermen. Så jeg drepte'n... Trur den var sånn fordi jeg slo'n ofte... Lenke til kommentar
sjoko Skrevet 28. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2005 OFF TOPIC: ja sjoko, har hatt et problem med det jeg engang òg. Men da med en roller mus, riktig nok M$ det å. Men jeg var i tillegg så heldig at den klikket på ting samtidig som den føyk over skjermen. Så jeg drepte'n... Trur den var sånn fordi jeg slo'n ofte... Hmmm.. Skal vurdere meg en ny mus nå jeg da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå