AutoExec Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Jeg trenger nytt P4 478 hovedkort og lurte på om noen kunne anbefale noe. Bør... ...ha raid ...ha innebygd lydkort ...ha innebygd GB-lan ...klokke greit Trenger ikke PCI express Kan gå greit med to ram sloter Prisen kan godt være rundt 800.. men prisen på S478 kort er vel ikke så ekstrem for tiden uansett, så kom gjerne med litt dyrere forslag... eller billigere, hvis det finnes noen bra kjøp. Hvilket brikkesett anbefales for tiden? -Anders- Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Asus P4GD1, I915P, Socket-478 865.- Har PCIe, er ikke så veldig dyrt heller. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Når han vil ha 478 kort så vil han ha 478 kort. Da er det lite vits og anbefalle han eit anna kort. Han har sikkert ram, cpu og agp skjermkort fra før av. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=120548&cks=SER Dette kortet har eg, og det er knallbra! Uten støyende vifte på hovedkortet. Lenke til kommentar
Sk@lleBank Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Cornel: Nå ser det unektelig ut for meg som om P4GD1 er et s478 kort.. Tar jeg feil? Synes det var et utmerket forslag. Visste ærlig talt ikke at det fantes s478 kort med 915 brikkesett. Men det er jo genialt for oss som har et lager med fullt brukbare s478 cpu`er liggende.. PciE for oss også.. Tilbake til saken; Hvis du har et AGP skjermkort fra før, funker dette kortet dårlig (kun PciE) og da må min anbefaling bli Asus P4C800-E Deluxe (ca 1400.-) Eller Asus P4P800-E Deluxe (ca 1000.-) Bruker begge disse kortene daglig, og er storfornøyd. Kortene har "alt" (lyd, GbLan, Raid osv..) og er imponerende på stabilitet ved overklokking. Men!! Det dyrere kortet krever en modd for å kunne klokke godt. I orginal stand er Vcore så ustabil under belastning at mitt system med Prescott 3.2 blir ustabilt ved rundt 3.6Ghz. Kjipt, men sånn er det. Modden er kurrant, men krever stødige hender.. Det billigere kortet klokker bedre(originalt), yter ellers like godt, koster mindre, og er derfor min annbefaling.. Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 22. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2005 Bestilte et demobrukt P4P-800 E deluxe fra komplett jeg Mangler alle kabler osv, men det har jeg jo haugevis av fra før... Og drivere får man fra produktside... Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Hvis du vil et bra 478 hovedkort kjøper du et Abit IC7-g. Du kommer ikke til å angre. Det er så vidt jeg vet det 478 hovedkortet med den kraftigste powerplanten, noe som gjør klokking av prescotten til en lek. Har hatt mitt ic7 -g kort et år nå, og jeg er imponert over hvor mye juling dette hovedkortet har tålt. Inn og ut med komponenter flere ganger i uka, vannlekasjer, turbulente transporter og sist men ikke minst holde en prescott stabilt på 4,0 ghz 24/7. Tror ikke en finner så mange andre 478 hovedkort som hadde overlevd samme opplegg. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Hvis du vil et bra 478 hovedkort kjøper du et Abit IC7-g. Du kommer ikke til å angre. Det er så vidt jeg vet det 478 hovedkortet med den kraftigste powerplanten, noe som gjør klokking av prescotten til en lek. Hadde det bare kommet med støtte for PCIe, så skulle ialelfall jeg lett ha kjøpt det... Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Asus P4P800 SE, I865PE, Socket-478, ATX Dual-DDR, SATA, Lyd, GbLAN, Raid, AGP8X (Uten PCI-Express) Asus P4GD1, I915P, Socket-478, ATX, SATA Dual-DDR, GbLAN, Raid, Lyd, PCI-Ex16 (Med PCI-Express) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå