Big_JT Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Driver på å prøver å få skriveren min som nå er koblet til serveren til å virke i Cups. Virket fint da den var koblet til en arbeids-stasjon, men tungvint at den måtte stå på hele tiden. Problemet ligger i at jeg ikke finner driveren når jeg skal legge til skriveren i cups på serveren. Sjekket at jeg har den nyeste versjonen av gimp-print, cups osv. Ikke så serlig inne på skriver i linux, og har heller ikke funnet noen fine howto som dekker dette problemet. Ser at driveren ligger i /usr/share/foomatic/db/source/printer/Epson-Stylus_Color_580.xml, men som sagt dukker den ikke opp i cups. (Finner selvsagt skriveren som USB-skriver 1, men den riktige driveren er ikke i lista.) Noen som kan peke meg i riktig retning her? Sitter mildt sagt fast! Lenke til kommentar
femfulle Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Brukar du web grensesnittet? dersom ikkje, bruk det, det pleier å fungere utmerka Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 28. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2005 bruker cups sitt webgrensesnitt ja. På den gamle pc'n får jeg der opp driveren på listen, men på den nye mangler den riktige driveren på listen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå