Gå til innhold

Hvilket hovedkort er best, amd s939-basert

Kriwin

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal oppgradere pc her, og lurte på ossen hovedkort som er best...

Det jeg skal kjøpe er: X800XT

Amd 64 3500+"winchester"

Kingston HyperX

Ville anbefalt deg å heller kjøpe X850XT (PE) ;):thumbup:

Så over til topic, selv kjører jeg med DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D, dette koster 1350.-

Er godt fornøyd med dette kortet, MEN, hvis du ikke skal klokke, så vil jeg heller anbefale deg : Asus A8V-E Deluxe. til 1095.- så sparer du noen kroner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Emnefeltet i denne tråden var ikke godt nok, og har derfor blitt endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden inneholder. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd.

Lenke til kommentar

DFI nforce4 ut ultra-d er det beste hovedkortet jeg noen gang har brukt, har klokka pcn til [email protected] og 225mhz på rammen.. har ikke opplevd en eneste blåskjerm eller spontan reboot.

Stepping på cpu har vel mest å si når du klokker winchester cpu på dfi sine nforce4 kort ettersom dfi kortene er lagd for å klare opp til 280-300fsb++.

Veldig mange kjekke tweaks i bios etc, anbefaler dette hovedkortet på det varmeste.

DFI anbefaler en strømforsyning på minst 400w (tipper det er litt margin pga av varierende kvalitet på strømforsyninger.. q-tec feks er merket langt høyere enn det de egentlig kan levere)

Endret av Sandiz
Lenke til kommentar
Test av SLI-D på ViperLair:

"Prime95 would fail within a few minutes at 369 MHz HTT - at 368 it took about 6 hours before an errors showed up. Playing it a bit conservatively, we ended up dropping the FSB down to 365 and the nF4 ran Prime95 for over 48 hours before we concluded that the board and processor were completely stable".

...dette høres jo ikke lite lovende ut...

Hele DFI NF4-serien ser rett og slett ut til å være veldig stabile, og i tillegg har de jo alt man trenger (og mer til). Som nevnt er BIOSen særdeles bra. Man har tilgang til veldig mange innstillinger, timings og spenninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...