nord Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Hei. Skulle inn på en gammel side jeg har å bytte ut bakgrunnsfargen. Nå husker jeg ikke lengre hvordan jeg bytter denne bakgrunnsfargen?...Er bare scrollbar og linkene som jeg ser har farge koder (feks : #C2C2C2) Kan noen hjelpe meg?.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Dette gjøres ikke med php men css! body {background-color: #hex; } Lenke til kommentar
nord Skrevet 21. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2005 body { {background-color: #hex;} background: url(images/bg.png); text-align: center; font-size: 10px; margin-top: 50px; } h2 =noe sånt?=...funker ikke...og den så ikke så rett ut =P Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 (endret) body { background: #hex url(images/bg.png); text-align: center; font-size: 10px; margin-top: 50px; } Det funker... #hex skal også byttes ut med farge kode som f.eks #000000 Endret 22. mars 2005 av Slettet-df17e Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Flyttes til wds-kategorien Lenke til kommentar
Knast Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 alle gjør det så vanskelig... :S I html dokumentet: bytt ut <body> med <body bgcolor="blue"> I CSS: BODY { bgcolor: blue; } Disse gir siden blå bakgrunnsfarge. man kan også bruke hex.fargekoder. da må man ha # foran. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 alle gjør det så vanskelig... :S I html dokumentet: bytt ut <body> med <body bgcolor="blue"> I CSS: BODY { bgcolor: blue; } Disse gir siden blå bakgrunnsfarge. man kan også bruke hex.fargekoder. da må man ha # foran. Den første metoden din er utdatert og stygg, og du burde aldri lære den vekk til folk. Metode nummer to er riktig tenkt men feil utført. Den skal nemlig vere slik: body { background: #HEXHEX } Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Metode nummer to er riktig tenkt men feil utført. Den skal nemlig vere slik: body { background: #HEXHEX } Bare lurer, hvorfor skal man ikke bruke navnet på fargen når man skal sette den? Lenke til kommentar
Domodyret Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Fordi browsere tolker de forskjellig, det skjer ikke med hex. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Fordi browsere tolker de forskjellig, det skjer ikke med hex. Det, pluss at typen over her brukte en fantasideklarasjon; "bgcolor". Skal vere "Background" eller "Background-color" Lenke til kommentar
Knast Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 skjønner poengene deres.. men hvilke lesere er det egentlig som ikke forstår fargenavnet? opera og iexplore gjør det.. hva med mozilla.. de andre driter jeg egentlig ganske langt i (om noen gir meg et bra eksempel trekker jeg den kommentaren tilbake).. hex-kode er sikrest, enig i det.. og når det gjelder den første koden, så virker den... det er poenget.. det finnes faktisk folk som er harry nok til å ha forskjellige farger på hver side... :S så enig at den ikke skulle vært nødvendig.. men om man lager en side bestående av 2 sider info (feks) ville ikke jeg skrevet css til den.. da ville jeg heller brukt den.. men for all del enig med dere.. Lenke til kommentar
Domodyret Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Du kan jo intergrere css i dokumentet da med <style> Men du burde jo fortsatt bruke hex til å angi farge? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 skjønner poengene deres.. men hvilke lesere er det egentlig som ikke forstår fargenavnet? opera og iexplore gjør det.. hva med mozilla.. de andre driter jeg egentlig ganske langt i (om noen gir meg et bra eksempel trekker jeg den kommentaren tilbake).. Alle nettlesarar forstår det, men dei tolkar den litt forskjellig og når det gjelder den første koden, så virker den... det er poenget.. det finnes faktisk folk som er harry nok til å ha forskjellige farger på hver side... :S så enig at den ikke skulle vært nødvendig.. men om man lager en side bestående av 2 sider info (feks) ville ikke jeg skrevet css til den.. da ville jeg heller brukt den.. 1. Det er ikkje nødvendigvis harry med forskjellige fargar på forskjellige seksjonar av ei side. 2. Hæ? Lenke til kommentar
Knast Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 greit nok.. men jeg spurte hvilke nettlesere som ikke støtter fargenavnet... hex gjør at du kan lage mange flere farger men jeg synes selv at fargenavn er like greit... skjønner ikke vitsen i å integrere style i dokumentet.. :S vet det går an.. like greit å skrive det underveis.. Lenke til kommentar
Domodyret Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 FORDI hex tolkes likt, det gjør ikke feks. "blue". Man har det gjerne separat, fordi da blir koden ryddigere. Men om du driter i dette, kan du jo bare go ahead å lage siden din? Lenke til kommentar
Knast Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 hehe... joa.. har lagd den alt.. jeg bruker ekstern css.. egentlig litt unødvendig diskusjon.. hehe.. men er vel enig om det meste.. Lenke til kommentar
Knast Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 hehe... joa.. har lagd den alt.. jeg bruker ekstern css.. egentlig litt unødvendig diskusjon.. hehe.. men er vel enig om det meste.. Lenke til kommentar
Knast Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 (endret) hehe... joa.. har lagd den alt.. jeg bruker ekstern css.. egentlig litt unødvendig diskusjon.. hehe.. men er vel enig om det meste.. edit: sorry flere poster.. var noe kødd med refreshen til opera.. bare slepp dem mod. Endret 13. april 2005 av lathorv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå