Gå til innhold

Hva er koden til bakgrunnsfargen? (php)

Anbefalte innlegg

Hei.

Skulle inn på en gammel side jeg har å bytte ut bakgrunnsfargen. Nå husker jeg ikke lengre hvordan jeg bytter denne bakgrunnsfargen?...Er bare scrollbar og linkene som jeg ser har farge koder (feks : #C2C2C2)

Kan noen hjelpe meg?.. :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-df17e

body {

background: #hex url(images/bg.png);

text-align: center;

font-size: 10px;

margin-top: 50px;

}

Det funker... #hex skal også byttes ut med farge kode som f.eks #000000

Endret av Slettet-df17e
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
alle gjør det så vanskelig... :S

I html dokumentet: bytt ut <body> med <body bgcolor="blue">

I CSS: BODY { bgcolor: blue; }

Disse gir siden blå bakgrunnsfarge. man kan også bruke hex.fargekoder. da må man ha # foran.

Den første metoden din er utdatert og stygg, og du burde aldri lære den vekk til folk.

Metode nummer to er riktig tenkt men feil utført. Den skal nemlig vere slik:

body { background: #HEXHEX }

Lenke til kommentar

skjønner poengene deres.. men hvilke lesere er det egentlig som ikke forstår fargenavnet? opera og iexplore gjør det.. hva med mozilla.. de andre driter jeg egentlig ganske langt i (om noen gir meg et bra eksempel trekker jeg den kommentaren tilbake)..

hex-kode er sikrest, enig i det..

og når det gjelder den første koden, så virker den... det er poenget.. det finnes faktisk folk som er harry nok til å ha forskjellige farger på hver side... :S så enig at den ikke skulle vært nødvendig.. men om man lager en side bestående av 2 sider info (feks) ville ikke jeg skrevet css til den.. da ville jeg heller brukt den..

men for all del enig med dere..

Lenke til kommentar
skjønner poengene deres.. men hvilke lesere er det egentlig som ikke forstår fargenavnet? opera og iexplore gjør det.. hva med mozilla.. de andre driter jeg egentlig ganske langt i (om noen gir meg et bra eksempel trekker jeg den kommentaren tilbake)..

Alle nettlesarar forstår det, men dei tolkar den litt forskjellig ;)

og når det gjelder den første koden, så virker den... det er poenget.. det finnes faktisk folk som er harry nok til å ha forskjellige farger på hver side... :S så enig at den ikke skulle vært nødvendig.. men om man lager en side bestående av 2 sider info (feks) ville ikke jeg skrevet css til den.. da ville jeg heller brukt den..

1. Det er ikkje nødvendigvis harry med forskjellige fargar på forskjellige seksjonar av ei side.

2. Hæ? :p

Lenke til kommentar

greit nok.. men jeg spurte hvilke nettlesere som ikke støtter fargenavnet... hex gjør at du kan lage mange flere farger men jeg synes selv at fargenavn er like greit... skjønner ikke vitsen i å integrere style i dokumentet.. :S vet det går an.. like greit å skrive det underveis..

Lenke til kommentar

hehe... joa.. har lagd den alt.. jeg bruker ekstern css.. egentlig litt unødvendig diskusjon.. hehe.. men er vel enig om det meste..

edit: sorry flere poster.. var noe kødd med refreshen til opera.. bare slepp dem mod.

Endret av lathorv
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...