TEE Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 /TEE : Det er ikke alle som har fasttelefon eller mobiltelefon med et ok abonnemant, bruker man for eksempel kontantkort så går man tom (saldo 150kr) før man kommer igjennom på support, i alle fall på den vanlige support linja. Er enig med deg på noen punkter, men har selv erfart mange idiotiske problemer med Nextgentel som ikke har med feil fra min side, men manglende kundeservice og oppfølgning. Om man har kontantkort er det selvfølgelig et problem, men å kjefte på NGT for at de liksom skal tjene penger på at man venter blir bare for dumt når de faktisk ikke tjener et rødt øre på det. Og å ringe og kjefte på et tilfeldig sentralbordsmenneske for dette er tankeløst. Jeg skal på ingen måte si at NGT er feilfrie. Men da bør man kjefte på dem for de tingene de faktisk gjør feil. Å kjefte på NGT fordi du må bruke resetknappen på routeren hjelper lite. Men noen kunder vil alltid være sånn. Jeg mottar selv grov kjeft minst et par ganger i uka fordi en eller annen snøsokk ikke har aktivert WLAN-kortet på laptopen sin. Lenke til kommentar
hanigjen Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 få skriveleifer, lykke til med mailen. jeg har også vært borti noe lignende med dell. Ah, jeg også. Dell har ikke lange ventetider, vanligvis bare noen minutter, men de har akkurat samme problem med at de ikke gjør det de sier de skal gjøre. Finnes knapt noe som er mer irriterende. Hadde en dau lap og jeg måtte ringe dem 3 ganger før den ble plukket opp. Og så kunne jeg bitche om det ekstremt amatørmessige servicen de kjørte lappen igjennom, men det har jeg gjort nok før. Holder med å si at jeg nå rister på hodet at folk som tror at en serviceavtale med Dell "ordner alt" Lenke til kommentar
WhiteFire Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Skulle vi kanskje startet en underskriftskampanje der alle som har hatt problemer eller negative opplevelser med nextgentel kundeservice kunne skrive seg på? Nytter jo ikke å bare klage hvis man ønsker at ting skal forandre seg til det bedre. Hvis ledelsen blir klar over at det finnes en svær irritert menneskemasse kan det jo hende at de gjør noe Lenke til kommentar
agvg Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Hvis ledelsen blir klar over at det finnes en svær irritert menneskemasse kan det jo hende at de gjør noe Neppe, de vet det nok. Dette er nok en beregning de gjør, hvor mye koster det med en skikkelig kundeservice kontra kundetapet. Ta pengene og gå, det er det eneste budskapet som betyr noe, Bluecom/Catch har brukbare linjer mange plasser som man kanskje burde overveie enn og sitte og plage seg selv. Lenke til kommentar
WhiteFire Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Stygt redd for at du har rett, men det ville være verdt et forsøk. Ser tydelig for meg at det lønner seg stort og ha shitty kundeservice. Svært mange er jo aldri i kontakt med kundeservice. Vanskelig å ta pengene og gå når man er kontraktbundet for 1-2 år. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Tee : Selvsagt, mange "datakyndige" som ikke har peiling på hvordan en brannmur fungerer eller hvordan man oppdaterer windows for å ikke nevne alle som har tatt ingeniør utdannelse innen et eller annet it område og har knapt peiling på hvordan en maskin ser ut innvendig. Men jepp, litt teit å kjefte fordi man ikke får hjelp på sekundet, har kun hisset meg opp 1 gang på kundeservicen til NGT og da etter at det var fjerde gangen jeg ringte pga inkassoene til Lindorf, da ba jeg om å få snakke med en med autoritet og ga meg ikke til jeg kom igjennom, stakkars kundebehandler han ble veldig spak og bøyde seg til slutt for meg gjennom litt logisk kjefting : Jeg "Men herregud man, ser du ikke på loggen at dette problemet har blitt tatt opp 3 ganger allerede?" Ngt - "Ja, men..." Jeg " Ikke noe, men, nå ber jeg deg få tak i noen som har litt autoritet her og som kan ta litt ansvar for dette i steden for å henvise meg til lindorf på nytt." Ngt - "Men det er ikke vanlig praksis." Jeg : " Gir B* F*en i hva som er praksis, jeg ber deg om å få snakke med en som har litt ansvar i og med du ikke har det så jeg kan få ordnet opp i denne saken. Ngt : "Men..." Jeg : "Ikke noe men, har allerede snakket med Olav Stokke pr mail og det er på tide at det blir ordnet opp i dette, nå reiser du deg opp og får tak i en som har litt autoritet." Og som du kan forstå så gjorde han det, var ganske autoritær på telefonen og overstyrte ham totalt, fikk snakke med en som tok meg seriøst og som ringte meg dagen etter og fortalte meg at det kom i orden. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Jeg : "Ikke noe men, har allerede snakket med Olav Stokke pr mail og det er på tide at det blir ordnet opp i dette, nå reiser du deg opp og får tak i en som har litt autoritet." Hvem søren er Olav Stokke??? Lenke til kommentar
Musty Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Olav Stokke, Adm. direktør (Chief Executive Officer) Lenke til kommentar
Amriden Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Hvem søren er Olav Stokke??? Høres ut som en mann med Norsk statsborgerskap. Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Om man har kontantkort er det selvfølgelig et problem, men å kjefte på NGT for at de liksom skal tjene penger på at man venter blir bare for dumt når de faktisk ikke tjener et rødt øre på det. Det er en bevisst taktikk av NGT. Lav bemanningen gir lang ventetid, som igjen gir bedre fortjeneste. Det er en stor utgiftspost for dem å ansette ekstra personell på support. Så lenge dette ikke er generelt kjent i befolkningen og at det ikke påvirker salget i stor nok grad, så vil de fortsette med den elendige servicen. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Og som du kan forstå så gjorde han det, var ganske autoritær på telefonen og overstyrte ham totalt, fikk snakke med en som tok meg seriøst og som ringte meg dagen etter og fortalte meg at det kom i orden. Forstår veldig godt at du ble irritert. Dersom noen ber om å få snakke med en som har autoritet når de snakker med meg, forteller jeg dem ganske enkelt at de allerede snakker med en slik person. Lenke til kommentar
Deviator Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Skjønner det ikke helt da jeg men.. Har aldri hatt så lite problemer med ADSL som nå som jeg har NGT. Har tidligere hatt Tiscali, Telenor og Chello. Chello var kabel men men...Nok rot og nedetid der. Tiscali var jeg fornøyd med når det gjaldt stabilitet men der var det utrolig mye dobbelt fakturering og annet faktura rot. Telenor ? ha ha Det er det værste jeg har opplevd. Gidder ikke gå inn i detaljer på alt... Men dere som tror at det blir så mye bedre å gå fra NGT til Telenor tror jeg skal få en overaskelse. Hvis du syns NGT er vanskelig på tlf så prøv Telenor, De har sikkert 15 avdelinger der de kan sette deg over til hvorav ingen vet hvor du skal. Lenke til kommentar
Frodegutt Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Nå har jeg hatt NGT/Bravo i ca halvannet år, og føler ikke at jeg har noe som helst å klage på. Det innebærer IKKE at jeg mistror de som er misfornøyde, bare så det er sagt. Jeg fikk ruter-pakkenelliken når jeg skulle, koblet selv opp og var på nett ila. en halv time. Og selv om jeg hadde sagt at jeg skulle fikse selv så ringte det en dame fra Bravida for å fortelle meg at nå skulle montøren komme. Jeg sa at for min del kunne montøren avspasere den formiddagen, for jeg hadde da hatt linjen oppe i snart to uker..... Har ringt kundeservice ved et par anledninger og kommet raskt frem (1 - 2 mins ventetid) og fått de svarene jeg trengte. Jeg har ikke sett av min telefonregning at de har fakturert meg spesielt for disse telefonene, men det kan jo være meg som ikke følger med. Dersom den du ringer til har inntekt av at du ringer inn til vedkommende så skal det opplyses om dette i det du får svar og FØR du komemr inn i en kø. Dersom noen av skribentene her har fått en slik melding på øret så hadde det vært kjekt å få vite det. Hvis ingen har fått denne typen av melding hos kundesevice så er det teleoperatøren eller kontantkortleverandøren som blåser dere for kroner. Ellers tror jeg nok at NGT har sine problemer å stri med på kundeservice, hvis ikke hadde det ikke vært så mange høylytte klager. Men noen av klagene her inne kan nok være mer et resultat av at man VIL være misfornøyd heller enn at man BØR være det. Nå får jeg nok kanskje noen på nakken, men jeg er egentlig innmari snill og vil ingen noe vondt. Mvh Frodegutt Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Blir det bedre hvis jeg forteller om min opplevelse med telenor ? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Forstår veldig godt at du ble irritert. Dersom noen ber om å få snakke med en som har autoritet når de snakker med meg, forteller jeg dem ganske enkelt at de allerede snakker med en slik person. Forventer faktisk at du ikke jobber for nextgentel, men gjør du det så send meg en pm med mailen din så skal jeg ta kontakt med deg neste gang alt går nedenom og hjem Du forstår kanskje at en person som sier at han ikke har lov til å gjøre noe har null og niks autoritet når det gjelder en viss sak, da er det snakk om å få snakke med rette personen som kan ta hånd om problemet, så er det jo heller ikke så bra at en vanlig kundebehandler får tilgang til alle dine personopplysninger om han ikke trenger det (teknikker som skal kun løse dine tekniske problem trenger ikke kontonummeret ditt) og har behov for det. Man blir jo rett og slett oppgitt når man har snakket med 10 forskjellige fra kundeservice som alle sverger over den hellige Grial at problemet skal bli ordnet opp i og at de skal ringe deg tilbake (noe som aldri skjer som regel), etter at jeg fikk snakket med avdelingsjefen og han leste loggen så ble vi ganske fort enige om at dette var for teit og han ordnet straks opp. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 (endret) Ehh, hvilken planet er det du kommer fra? Legg merke til hvem jeg har quotet da... Og å spørre om jeg jobber for NGT er det dummeste jeg har hørt når alt jeg gjør er å ytre min irritasjon over folk som ikke gidder å gi en kundebehandler en eneste liten sjanse til å ordne problemet før de kjefter i vei og bruker banneord. Så jeg forsvarer ikke NGT her... kanskje en idé å lese innlegg litt mer nøye, og se hvem den andre parten faktisk svarer før man kommer med slike svar tilbake. Hadde gjort at du virket litt mer seriøs enn du gjør akkurat nå. Endret 31. mars 2005 av Afseth Lenke til kommentar
TEE Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Forventer faktisk at du ikke jobber for nextgentel, men gjør du det så send meg en pm med mailen din så skal jeg ta kontakt med deg neste gang alt går nedenom og hjem Hehe. Nei, jeg jobber ikke for Nextgentel. Jobber ikke for noen nettleverandører i det hele tatt Men har funnet ut at PM på forumet her faktisk kan brukes for å hjelpe folk som har problemer med det jeg jobber med i blant Lenke til kommentar
MoNoXiDe Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 Jeg bare spørr igjen jeg Afseth, hvilken planet er du fra egentlig? Begynner å lure på hva du egentlig holder på med!?!? Jeg skal svare denne ene gangen, men gidder ikke å kjøre igang en flame/hetse tråd mellom deg og meg. Jeg og kona har nå lest tråden din en 5 - 6 ganger, og kommer fram til nøyaktig samme konklusjon. Enten er jeg ordblind, eller kanskje for dum til å forstå din "eminente" ordlegging........... Men jeg kan svare deg en gang til jeg på den første tråden hvis du absolutt ikke forsto mitt tidligere svar.... Quote: -Ting kan gå galt og GÅR galt. Ikke noen vits å bli forbanna fordi noe galt skjer en gang og før den andre part har fått mulighet til å ordne opp. De har nå hatt over 1 mnd på seg til å fikse problemet, fremdeles ingenting, har vel en samlet ringetid til dem på 5-6 timer nå, de lover å ta kontakt, men neida.... Hører INGENTING! Når jeg endelig kommer igjennom så sier de bare, "nei noen andre må hjelpe deg", det er en annen som har saken din osv... Så det virker som om igen vil ta ansvar og faktisk gjøre noe.. Qoute: -Sentralborddama vet vel ikke noe om support... hun er der for helt andre ting. Og hun fortjener ikke kjeft for noe andre har ansvaret for. Hvem i grannskauen snakker om sentralbord dama, du quoter meg og begynner å snakke om sentralbord dama, har vel ikke nevnt et ord om masing/utskjelling av sentralborddama?? Quote: Så lær deg litt om hvordan verden fungerer før du kjefter på en kundebehandler bare noe plutselig går galt, og før de har fått muligheten til å fikse problemet. Dette var ikke engang deres feil, men noe som hadde slått seg vrangt i routeren. Skjer det aldri noe feil med ditt utstyr? Ehh, sier bare igjen at jeg har ringt ca ørten ganger, og synes selv at jeg har vært tolmodig ettersom det er langt fra første gang jeg har hatt problemer. Og jeg begynner også å bli såpass gammel (33år, gift, 2 barn) at jeg håper at jeg har lært litt om hvordan verden fungerer. tror nå iallefall det selv. Joda, feil på utstyret forekommer innimellom det, Men har en "nokså god peiling" på datautstyr/data(tolk det hvordan dere vil... ), og da liker jeg ikke at supporten behandler meg som en drittunge på barneskolen. Quote: -NGT tjener ikke penger på at folk venter lenge i telefonkø. Det er det Telenor som gjør. Er fullstendig klar over det, MEN uansett så er det ventetiden som er aberet. NGT burde få ned ventetiden drastisk. Det er heller ikke noe kjekt å få 3 dobbel tld regning bare fordi du har ringt supporten på NGT. Teleprisene bør reduseres. Quote innlegg 2:Og å spørre om jeg jobber for NGT er det dummeste jeg har hørt når alt jeg gjør er å ytre min irritasjon over folk som ikke gidder å gi en kundebehandler en eneste liten sjanse til å ordne problemet før de kjefter i vei og bruker banneord. Så jeg forsvarer ikke NGT her... kanskje en idé å lese innlegg litt mer nøye, og se hvem den andre parten faktisk svarer før man kommer med slike svar tilbake. Hadde gjort at du virket litt mer seriøs enn du gjør akkurat nå. For det første, spørsmålet om du jobba for NGT, herregud du forstår vel ironi!?! For det andre, synes du ikke at jeg har gitt kundebehandlerne deres en sjangs?? Vel da må du ha verdens lengste og beste tolmodighet. Btw, synes også at det er du som må begynne å lese trådene litt nøyere før du begynner å svare i hytt å pine. Se overnevnte quoter + pluss LES trådene, ikke bare skum dem..... Dette blir siste gang jeg svarer på dette..........tror jeg. I'm to old for this shit......... Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 (endret) Jeg er så glad for at Nextgentel ikke kunne levere ADSL til meg. Det tok selvfølgelig 3.5 mnd før dette ble avklart, selv om de hadde GARANTERT leveranse. Løsningen ble istedet bredbånd over kabelnettet, levert av Canal Digital. Internett var oppe og gikk etter 2 uker. Så nå deler jeg en 2mbit linje med naboen og vi er begge fornøyd. For alle praktiske formål, så holder dette i haugevis. For de pengene dere sparer på abonnmenetet hos Nextgentel, må dere dessverre bare innse at supporten kommer til å være dritt, nå og i fremtiden. Må også si at Telenors support i ADSL-ens tidlige liv var møkk. Edit: Selv om det er mange av oss som ikke liker Afseth, så qoutet han faktisk en annen person i sitt første innlegg. Men jeg kan godt forstå at NGT har satt sinnet ditt i kok såpass at du bare ser motstand i hvert eneste ord du leser :!: Endret 4. april 2005 av hishadow Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå