wakZ1 Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 (endret) Hei Jeg har en Amd athlon 3500 (?) i værtfall en 2.2ghz prossesor med en Swiftech MCX-462 med en Papst 32db vifte! hvis jeg setter på alle ''dekslene'' på kabinettet så kan den stige mot 55 grader :S men jeg synetes den er så varm hele tiden! den ligger normalt på 50-52 grader. Den er uklokka den sitter et: hovedkort: ABIT NF7-S v2.0 socket A ram: 1024MB PC400 (2x512MB) Samsung Dual Rate DDR hadde vært kjekt med et svar! Takk på forhånd! Endret 21. mars 2005 av wakZ1 Lenke til kommentar
Jabbala Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Temperaturen på prosessoren din er helt grei . Overstiger den ikke 60 grader etter full load har du ikke mye å bekymre deg for . Lenke til kommentar
wakZ1 Skrevet 21. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2005 puh det var godt og høre...men når jeg spiller counter strike source så kommer den på rundt 58-59 grader da er det maks! det er vel ikke ''farlig''? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Den skal tåle 90 grader før den begynner å ta skade, så 59 er ikke farlig. Uansett blir sannsynligvis levetiden kortere jo høyere temperatur den har, så jeg ville vurdert å få noe bedre kjøling - har du kabinettvifte? Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Vel, har nok en liten følelse at prossesoren har det dårlig ved 90 grader. Kan vise til en liten greie fra overklokking.no ang elektroemigrasjon. http://overklokking.no/art.php?artikkelid=12606 Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 (endret) Vel, har nok en liten følelse at prossesoren har det dårlig ved 90 grader. Kan vise til en liten greie fra overklokking.no ang elektroemigrasjon. http://overklokking.no/art.php?artikkelid=12606 Det som står det handle om spenninga (volt) i elektronflyten, ikke temperaturen. Er spenninga stor nok får du nok elektromigrasjon selv ved -50 grader. Endret 22. mars 2005 av skag1 Lenke til kommentar
tgrude Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Den skal tåle 90 grader før den begynner å ta skade, så 59 er ikke farlig. Uansett blir sannsynligvis levetiden kortere jo høyere temperatur den har, så jeg ville vurdert å få noe bedre kjøling - har du kabinettvifte? Det kan variere så mangt fra prosessor til prosessor.. Jeg hadde en Athlon 1.4ghz en gang i tiden, noen sier det er den mest varme cpuen som har blitt laget. Iallefall, hadde jeg glemt å koble til viften på cpukjøleren og den var oppe i 96 grader. Det jeg vet helt sikkert, er at det bare var flaks at den greide seg. Jeg tok ut cpu, og på undersiden var det et svart svimerke. Luktet svidd gjorde det også. Men den var ikke død! Men vil nok tippe at 100grader vil jeg nesten garantere at den er død. Hadde en kompis som hadde en pentium4 1.7 ghz (den gamle typen). Den var noen og 90grader, og greide seg. Flere folk som nektet og tro på det på div. forum, enda han hadde bildebevis. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 (endret) Min gammle AthlonXP 2000+ var oppe i 90 grader. Da begynte PC'en å restarte automatisk, etter litt etterforskning kom det fram at det var CPU temp'en på sine respektive 90 grader som forårsaket restartingen. Etter en liten tur inn i kabinettet med en stk støvsuger vs en stk støvete kjøleribbe sank temp'en til 30-40 grader Den Athlon'en lever den dag i dag. Snipp, snapp, snute, så slapp jeg at PC'n måtte boot'e. Endret 22. mars 2005 av skag1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå