omr Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Jeg har akkurat prøvd meg med en vannkjøling på mitt gamle 9600 Pro og får artifacts på skjermen, OGSÅ under oppstart/BIOS. Tyder dette på at kortet har er skadd og i ferd med å ta kvelden? Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Ta av vannblokka, så tar du den på igjen, sjå om det hjelp. Lenke til kommentar
Jim Rager Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Tror nok du har skadet kortet, der ikke ut til og være varmeproblem siden du får artifacts allerede i oppstarten. Prøv det Zernick foreslår. Lenke til kommentar
omr Skrevet 22. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2005 Hmm, tror kortet kan ha blitt litt overopphetet før kjølinga kom i gang skikkelig. Bruker AIDA32s Sensor for å sjekke systemet, men AUX (går ut fra at det er skjermkortets temp?) er forholdsvis lav. I dag ser det ut til å fungere normalt. Phew! Forsøkte meg med Omegadrivere på kortet også, men så ikke store forskjellen. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Jeg har akkurat prøvd meg med en vannkjøling på mitt gamle 9600 Pro og får artifacts på skjermen. Sikkert teit spørsmål, men har du sjekket at du har god nok kjøling på rammen til skjermkortet ? Hvis denne blir for varm, så kan det også gi artigfakter. Lenke til kommentar
Diggdigg Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Hvordan ser du tempen på kortet? 9600 Pro har ikke innebygget sensor? (Har samme kortet, skulle gjerne lest av tempen på det!) Lenke til kommentar
Ace Rimmer Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Jeg har også 9600pro med vannkjøling. Ettersom 9600pro er så knøttliten GPU så er det veldig vanskelig å få vannblokka til å sitte uten at den ligger skjevt og bare kjøler 1% av GPU. Jeg fikk også artifacts før jeg fikk justert skikkelig. Prøv å få et kraftig lys i kabinettet og se om du klarer å se med egne øyne om vannblokka ligger og presser mot hele GPU og ikke bare kanten. Lenke til kommentar
omr Skrevet 22. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2005 Takker for gode svar. Skal prøve å montere blokka mer "riktig" og se om det hjelper. Når det gjelder temp. måler på kortet leser jeg av i AIDA 32, går inn på Motherboard (trur eg) og så på "Sensor" og AUX. Er ikke sikker på om dette er korrekt, men tempen ligger noe under CPU, typisk 45 på prosessor og rundt 35 på AUX (som jeg tror er skjermkortet ). Når det gjelder RAM så er den ikke annet enn luftkjølt. Men siden kortet pr. dags dato ikke er klokket skal dette ikke ha noe å si. Noen av dere som har forsøkt RadLinker for å få opp hastigheten på kortet? Lenke til kommentar
Jim Rager Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Kan si at AUX ikke er tempen på skjermkortet Lenke til kommentar
omr Skrevet 22. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2005 Da er det vel offisielt, skjermkortet mitt er i ferd med å dø! Får fremdeles artifacts etter reinnstallering av kjøleblokka. Ingen tårer her i gården, får bruke det mens jeg ser etter ett nytt. Har ikke bestemt meg helt enda, har vært innom tankern på 6600 GT, men skulle gjerne hatt ett ViVo-kort for senere bruk i HTPC. Kom gjerne med forslag. Og jada, jeg leser anbefalingene på trådene som allerede er startet.. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Da er det vel offisielt, skjermkortet mitt er i ferd med å dø! Får fremdeles artifacts etter reinnstallering av kjøleblokka. Ingen tårer her i gården, får bruke det mens jeg ser etter ett nytt. Jeg fikk samme problem med mitt 6800gt etter at jeg byttet fra Arctic Cooling Silencer til orginal kjøleren. Jeg skal love deg det er tårer her i gården Prøvde å ta kjøleren av og på flere ganger uten suksess Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå