Video-gutt Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Får ikke tildelt IP-adresse via min D-Link DI-604 ruter til mer en ei maskin om gangen. Har 2 maskiner i huset som har vert tilkoblet tidligere samtidig. Hva er galt? Må resette ruteren for at den andre pc'n skal komme seg på nettet (ADSL). Og kun en PC om gangen kan vere pålogget internett. Begge maskine kjører på winXP. Har fungert fram til for en måned siden. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Noen som kan hjelpe? Pålogget skriver du, du mener vel ikke pålogget med PPPoE? Lenke til kommentar
Video-gutt Skrevet 21. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2005 Med resetting så mener jeg i denne forbindelse å dra ut og sett inn igjen strømkabelen. Har satt begge maskinene på automatisk IP-adresse. HJELP, hva er galt? Lenke til kommentar
Daniel Hovden Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 prøv og skriv inn Statisk IP adresse Lenke til kommentar
Video-gutt Skrevet 21. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2005 Pålogget skriver du, du mener vel ikke pålogget med PPPoE? PPPoE? skjønner ikke hva du mener med det. Bruker ikke telenor. mener pålogget til internett. Lenke til kommentar
bertie Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 har du brukt routerfunksjonen i routeren, eller har du brukt den som switch? med det mener jeg at du har plugget kabelen fra "modemet" og i uplink'en på routeren eller bare i en av de andre portene, slik at hver enkelt maskin har hatt hver sin ip på internett? hvis hver maskin har hatt sin egen ip på nettet tidligere, så kan det hende at det er gjort endringer i abonnementet som gjør at man bare får én ip og må dele denne med routeren(litt dårlig forklart...) bertie Lenke til kommentar
Video-gutt Skrevet 21. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2005 Har plugget kabelen fra "modemet" og i uplink'en på routeren. Fra routeren er det 4 lan innganger pluss den som går til modemet. Kan det vere internettlevrandøren som nå kun gir meg EN ipadresse? Vil det i så fall hjelpe å sette en statisk ip-adr? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Enable NAT og DHCP i ruteren , da klarer du deg med en IP fra ISPen. Lenke til kommentar
veloek Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Hvis du stapper kabelen fra adsl-modemet i routeren's wan-port bør jo NAT være default. DHCP må også være aktivert ja, hvis du ikke føler en trang til å sette ip statisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå