Gå til innhold

Tre-ords-regelen, er den nødvendig?

Anbefalte innlegg

Jeg har lest alt om tre-ords-regelen i retningslinjene, og det er fint at dere gjør det for å unngå dårlige emnefelt, men det er jo mulig å lage et godt emnefelt med under 3 ord? Hvis emnefeltet er "Treigt forum", er det jo ikke noe problem å skjønne hva emnet går ut på, selv om det inneholder under 3 ord. Uansett er det jo ikke noe problem å lage et dårlig emnefelt med mer enn 3 ord. Er dere sikre på at dere filtrerer ut så mye dårlige emnefelt med den regelen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er faktisk helt enig med deg Potetfar...Selv om man kan forklare et emnefelt med to ord så tar ikke moderatorene hensyn til dette men emnefelt som består av en hel setning som er helt uforståelig går lett i gjennom sensuren her på forumet... :thumbdown:

Syns helt ærlig at den 3 ord-regelen har gått litt over stokk og stein.... :yes:

Lenke til kommentar

QUOTE (Jonas @ 21/03/2005 : 23:24)
Er det så vannskelig å skrive tre ord?

"Forumet er tregt!"

Akkurat. Som jeg sikker har sagt og motbevist en hel del ganger nå - finn et emne som dekkes av <3 ord som ikke kan dekkes like bra eller bedre av ett på >3 ord :)

Lenke til kommentar

Er tatt opp en og annen gang før dette.

Etter et kjapt søk kom jeg opp med:

Fanatisk håndheving av treordsreglen

Omgåelse av 3-ords regel burde være advarselsgrunn

Omgåelse av 3-ords regelen -> stenging

(finnes nok flere)

Diskutert opp og ned i mente, regelen er der av en grunn og kommer nok ikke til å forsvinne med det første. Les gjennom linkene og du vil nok finne ut at de er svart på det meste omkring dette ;)

Lenke til kommentar

Det er riktignok en del emner som kan dekkes bra av to ord, men hvis man har et snev av norskkunnskaper så burde det ikke ta mange tidels sekunder å komme på en tre-ords-variant...

Er det et problem at enkelte bruker et eller to ord og dermed ikke beskriver innlegget tilfredsstillende?: Absolutt. Selv gidder jeg aldri å lese tråder som ikke har en beskrivende tittel.

Er det er problem at man en sjelden gang må skrive om det første og beste som popper opp i skallen for å oppfylle 3-ords-regelen?: Nei

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

Så lenge kvaliteten på emnene går oppover så ser eg faktisk ikkje problemet i dette. Om du klarer å lage ein tittel på 2 ord så klarer du sikkert ein på 3 også. Personlig har eg oftare problemer med for liten plass i emnefeltet enn krav om nok ord :D

Lenke til kommentar

QUOTE (am3k @ 22/03/2005 : 08:35)
Er tatt opp en og annen gang før dette.
Etter et kjapt søk kom jeg opp med:

Fanatisk håndheving av treordsreglen
Omgåelse av 3-ords regel burde være advarselsgrunn
Omgåelse av 3-ords regelen -> stenging
(finnes nok flere)

Diskutert opp og ned i mente, regelen er der av en grunn og kommer nok ikke til å forsvinne med det første. Les gjennom linkene og du vil nok finne ut at de er svart på det meste omkring dette ;)

Som skrevet, diskutert opp og ned og venstre mot høyre, og strengt tatt, ingen diskusjoner kommer noe sted.

Tre ords regelen forsvinner ikke med det første.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...