Gå til innhold

TIL HARDWARE FOLK


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-07-21 12:58, kilogram skrev:

For å ta livet av all forvirring, har forumet "CD, harddisk & lagring" fått nytt namn; "CD, harddisk, RAM & lagring". No bør det ikkje vere nokon tvil om kvar spørsmål om RAM skal vera?


mvh.,

Vegard,

moderator


 

Kjempebra :grin:

 

Takker for det, - da kan forvirringen etter hvert gi seg for alle som leser kategoriens nye navn.

 

Spørsmålet som da står igjen, - er hvor RAM egentlig hører hjemme. :roll: - Hvis det skulle plasseres rett uten "bruksanvisning".

 

Byggeren skrev det helt klart, synes jeg, (quote):

____________________

"Minne er etter min mening ikke å regne som et lagringsmedium, men en del av systemressursene i en datamaskin".

 

Quote.

____________________

 

- RAM er et operasjonsminne og ikke et lagringsminne, og hører altså egentlig hjemme under kategorien "Hovedkort og prosessor".

 

Det er min påstand, - men det er nå gjort en definisjon fra Hardware.no som gjelder.

 

Så jeg takker igjen, - og håper man kan fortsette prosessen med å flytte RAM til kategorien "Hovedkort og prosessor" - der RAM egentlig hører hjemme. :grin: :grin: :grin:

 

[ Denne Melding var redigert av: enter på 2002-07-21 14:08 ]

Lenke til kommentar

Kan igjen poengtere at CD, Harddisk, zipdrive floppy osv. er lagringsmedier ment for permanent lagring. Mens ram er midlertidig lagring, og det er lite intresangt for en som lurer på den beste måten å frakte med seg informasjon fra pc-pc eller permanent backup/vanligt lagringsmedier å lese om ramtyper og fsb hastigheter.

 

CPU, Hovedkort og ram er det viktigste i en pc(utenom psu da) alt annet er bare utvidele av funksjonaliteten slik som jeg ser det.

 

Mange som skal kjøpe seg ny "maskin" har ofte harddisk, skjerm, tastaur,mus osv. Disse er oftes kompitabel med det nye hk men ikke nødvendigvis ram.

En må tenke hviken ram et hovedkort må ha, men ikke hvilken ram en harddisk må ha.

 

poenget mitt er at cpu hovedkort og ram hører sammen, nærmest som en egen enhet bare ganske flexibel.

 

Det eneste argumentet JEG ser for at ram, hardisker, cd og diverse hører sammen er at enn kan lagre noe på det.

 

Menmen det er no mine meninger.....

Lenke til kommentar

Kan ikke påstå noe av dette men det er hva jeg tror:

 

Ram og minne betyr ikke _nøyaktig_ det samme

 

Ram er en type minne.

 

Flashkort, multimedia kort, memory stick er en annen type minne.(de som brukes i mp3 spillere)

 

Ergo flashkortene og mem sticks osv. hører til cd, hardisk kategori men ram hører (mest) til i cpu/hk kategori

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-21 18:01, PumpAction skrev:


Flashkort, multimedia kort, memory stick er en annen type minne.(de som brukes i mp3 spillere)


Ergo flashkortene og mem sticks osv. hører til cd, hardisk kategori men ram hører (mest) til i cpu/hk kategori



 

- Det må være som PumpAction skrev. - Så bør det bli litt marginer for feilposting, litt slingringsmonn, -så moderatorene ikke fortsetter å stenge poster hvor det ikke er gjort noe galt.

 

Det er spam vi vil til livs, - ikke han som poster rett. - Og vi har sett at moderatorene ofte har dårlig vurderingsevne, dårliger enn mange brukere. :wink:

 

- Men de gjør vel så godt de kan :???: ...

 

[ Denne Melding var redigert av: enter på 2002-07-21 20:13 ]

Lenke til kommentar

Jeg har nå endret kategorien til:

 

Lagringsmedier (CD, harddisk, RAM & lagring)

Spørsmål relatert til CD, CD-R, harddisker, minne (RAM) og andre typer lagringsmedier.

 

 

Håper dette er tilfredsstillende. Skal ta en intern diskusjon om hva vi skal gjøre med forum - kategoriene. Her trengs det litt opprydding, virker det som... :wink:

 

Mvh. moderator yummy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...