Gå til innhold

TIL HARDWARE FOLK


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hovedkort og prosessorer er rette stedet tror jeg.

 

- Men jeg har lurt på dette selv, - og konkludert som ovenfor. Hovedkort, prosessorer og ram blir riktig :grin: . Bedre enn egen ram/minne-greie. Syns jeg. :wink:

 

Våger påstanden at ram-minne ikke har noe i CD, harddisk og lagring å gjøre ...

 

[ Denne Melding var redigert av: enter på 2002-06-29 22:39 ]

Lenke til kommentar

Quote:


SirAnderz skrev (2002-06-30 21:22):

Jeg synes da de burde lage en kategori for Kabinett jeg da men..

Bare min lille mening..


Oja...det var en god idè. NEI.

 

Hvis vi skal begynne å dele opp forumet i 100.000 småseksjoner så blir forumet totalt uoversiktelig.

 

Hold forumet slik som det er i dag.

Lenke til kommentar

Behold kategorier, legg til ekstra kolonne i posting tabellen i databasen som identifiserer mer grundig. Da beholder du kategoriene OG du kan søke mer grundig.

 

F.eks kan du under kategori hovedkort & cpu, ha typer som ram, abit, asus, msi, via chipsett,athlon xp osvosv. Under hardisk lagring kan du ha ting som raid, hardisker, cder, dvder,zipdrive osvosv.

 

Og la moderatorene ta seg av dispatching av poster:)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Sir hartge skrev:

 

"Å lage en ny kat bare for ram blir ikke gjort. Men vi kan slå det sammen med en annen kategori om det er aktuelt."

 

Quote:


Den 2002-06-30 07:51, Turboneger skrev:

Det er jo tydeligvis aktuelt... :wink:


 

Spørsmål til Hardware.no: Hvor skal RAM innlegg postes? - Og dere svarer ikke "under CD'er harddisker og lagring" håper jeg ...

 

Og inntil vi får svar blir trådene om RAM fortsatt stengt av forumets moderatorer ... :razz:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-29 22:35, enter skrev:

Våger påstanden at ram-minne ikke har noe i CD, harddisk og lagring å gjøre ...


 

vel, data blir jo lagret i minnet (selv om det er for svært kort tid), så jeg ville ikke bli forundret om RAM dukket opp under denne kategorien. i "dataliteratur" blir vel cd, hd, bånd kalt for sekundærminne.... og RAM primærminne. cache blir ofte lagt til disk om du ikke har nok minne..

Lenke til kommentar

Jeg ser opphavet til ulike forståelse her.

 

Byggeren skrev: " Minne er etter min mening ikke å regne som et lagringsmedium, men en del av systemresursene i en datamaskin".

 

I fri forvalting har jeg forståelsen for at mange vil plassere minne blandt CD, harddisk og lagringsmedium, men her på forumet er det ekstremt strenge føringer på hvor innlegg kan plasserer, - og jeg påstår fortsatt at det blir feil.

 

RAM'en fungerer vel på en måte som sjonglørens baller i lufta, et sted hvor intet kan lagres permanent men likevel eksistere så lenge det er aktivitet der fra sjonglørens side, eller fra BIOS da, i vårt tilfelle.

 

Så informasjonen holdes der, i dette rommet som RAM'en er, - av aktiviteten fra BIOS, - og når bios dør er intet lagret. Eller er det feil?

 

Så operasjonsminne, RAM, - er etter min oppfatning neppe å oppfatte som noe lagringsmedium som sådan.

 

Men man kan gjerne plassere RAM i den kategorien; CD'er osv, - det er et definisjonsspørsmål, - da bør RAM klart med under kategoribeskrivelsen.

 

- Særlig her hvor tråder blir stengt når folk gjør så godt de kan, - og poster RAM under kategorien "Annet om data" - som rimelig er ...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-30 21:19, Corleone skrev:

Quote:


Dan Hansen skrev (2002-06-30 10:58):

Hva med bare to kategorier; "data" og "spam" ?


De burde dekke det meste her inne.


 

...og kunne faktisk gjøre forumet mer oversiktlig!

Enig - man skriver likevel i 'Emne' hva saken dreier seg om - trengs kun en 1 stk. kategori *Data*.. - så kan chatte-nødige ha eget forum.

 

Hva er vitsen med og ha f.eks. 'Hovedkort & Prosessor' i tillegg til 'Prosessor og overklokking' etc. - overklokker man, må man likevel ta hensyn til de andre enhetene i systemet, og man må innom Bios, som er 'Programvare'.

 

Hensikten i eksemplet over er overklokking, men 'Emne' holder i massevis.

 

For egen del åpner jeg sjelden ( s.o.s. aldri ) enkeltkategorier for å sjekke Siste meldinger derfra, men tar det fra forsiden, og ser lite på hvilken kategori innlegget gjelder.

 

Det er nå mine vaner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...