Gå til innhold

Passer alt sammen i hop? Skal kjøpe deler til PC

Anbefalte innlegg

Jeg har handlet pc-utstyr for en kamerat av meg.

Kabinett og grafikkkort har han fra før.

Grafikkortet er Power Color radeon 9800 128 mb AGP

Dette har jeg handlet fra Netshop (begklager rotet)

14023

Abit AV8-3RD EYE Hovedkort Socket 939

- K8T800, SATA,Gb LAN, ATX, Dual DDR ch 5 1 21.03.2005 kr 995,00 kr 995,00

14681

AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz BOXED

- Socket 939 512KB cache "Winchester" 100+ 1 21.03.2005 kr 2 350,00 kr 2 350,00

10020

Maxtor 250GB S-ATA 7200RPM

- MaxLine II 8Mb cache 9 1 21.03.2005 kr 1 395,00 kr 1 395,00

15018

NEC DVD-brenner ND-3520 bulk, intern

- 16X Double layer sort, bulk 100+ 1 21.03.2005 kr 575,00 kr 575,00

13650

OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Ed. R-2

- PC-3200 2x512MB (2-2-2-5) 400Mhz E.L. 20+ 1 21.03.2005 kr 2 395,00 kr 2 395,00

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser bra ut det der.Jeg har samme hovedkort og ram selv,det fungerer glimrende.

Jeg kjøpte 3200+ i stedet for 3500+ på grunn av prisen.Ytelsesforskjellen er også liten.

Hvis du skal kjøpe PSU,så er Ukens Tilbud på OCZ Modstream å anbefale.

Edit:Ser at du har valgt en Boxed cpu.Anbefaler at du heller kjøper OEM og en kjøler utenom.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

byttet hardisken med den overenstående som Krister461 nevnte. Har ikke tenkt å kjøpe 3200+ OEM, velger den som er nå.

Ja det med psu er jo en vital del. Kompisen min sa at han hadde fått taki det. Han har nettopp vært med hvite busser i polen og handlet en god del pc krims krams! Det er vel bare å stole på ham da! :)

Lenke til kommentar

Er ening med deg ang skjermkort, men siden han er fornøyd med grafikkortet lar jeg han bestemme. Det gir tross alt nok "guffe" et par år til! ;)

Mulig jeg er sta, men syns cpu'en gjør det bra til tross for boxa vifte. Vurderer ikke å overklokke pc-en helt ekstremt, men til de grader det kan anses som fornuftig. Er det ingen som er enige i valget ang CPU? Men uansett takk for svaret ditt. Det er flott å få svar fra noen som vil hjelpe ;)

Lenke til kommentar

Er ening med deg ang skjermkort, men siden han er fornøyd med grafikkortet lar jeg han bestemme. Det gir tross alt nok "guffe" et par år til! ;)

Mulig jeg er sta, men syns cpu'en gjør det bra til tross for boxa vifte. Vurderer ikke å overklokke pc-en helt ekstremt, men til de grader det kan anses som fornuftig. Er det ingen som er enige i valget ang CPU? Men uansett takk for svaret ditt. Det er alltid flott å få svar fra noen som vil hjelpe ;)

Lenke til kommentar

Den RAM'en er jo god for 280 +MHz. Vet ikke åssen det hovedkortet er, men du kan nok dra det et stykke. Er ikke nForce3 bedre da?

Uansett tror jeg jeg ville spart penger på CPU og heller klokka en 3200+ et stykke. Bedre ytelse blir det også siden freksvensen på minnet blir høyere.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke har tenkt å overklokke ser jeg ikke helt behovet for å kjøpe den beste og dyreste rammen... Hva med å heller kutte ned ca 1000kr på ram? Du vil ikke merke noe særlig forskjell på ytelsen til maskina uansett...

Lenke til kommentar

Da har jeg mottatt delene. Jeg tror jeg og dere hadde rett ang psu. Den han hadde ga kun 300W. HK minstekrav er 350W. Han får en feilmld på hk --> 0.4. (tipper pga av strømmen?) I tillegg blir feilmld etterfulgt av en lang pipetone med to sekunders intervall

Lenke til kommentar

Jøss, flott sie gett. Ser ut som PSU'en er problemet ja. I tillegg sier mange at det kan skyldes rammen. Slik jeg forstår det kan en bare ha to ddr400 på dimm 1 og 2. Hvis en vil bruke alle dimmene må en kjøpe 4 ddr333 ram

Eller passer ikke rammen ovenfor med spesifikasjonene?

Endret av raffegutten
Lenke til kommentar

Nå skal han ha vist ny psu da. Da har jeg tenkt på denne:

BZ500WPLBB:

bZerk, 500W, Aluminium, Plexi, Sort

http://www.microplex.no/rubweb/handel.asp

Han vil også at jeg skal kjøpe en bra kjøling på stedet. Jeg vurderer denne:

MCX6400V:

Swiftech CPU-kjøler, u/vifte

AJ00172:

Swiftech støtteplate og ramme

- For MCX6400-V og MCX64-V

FFB0812EHE:

Delta vifte, 136m³/time, 52 dB(A)

Tils: ca 1300 NOK

Bra kjøp?

Lenke til kommentar
Nå skal han ha vist ny psu da. Da har jeg tenkt på denne:

BZ500WPLBB:

bZerk, 500W, Aluminium, Plexi, Sort

http://www.microplex.no/rubweb/handel.asp

Han vil også at jeg skal kjøpe en bra kjøling på stedet. Jeg vurderer denne:

MCX6400V:

Swiftech CPU-kjøler, u/vifte

AJ00172:

Swiftech støtteplate og ramme

- For MCX6400-V og MCX64-V

FFB0812EHE:

Delta vifte, 136m³/time, 52 dB(A)

Tils: ca 1300 NOK

Bra kjøp?

Strømforsyningen er nok bra. Kjøleren du har valgt er også bra,men svindyr.Du må vel også skru ut hele hovedkortet for å få montert den (tror jeg).I tillegg har du valgt en vifte som bråker noe helt sinnsykt! Jeg ville heller gått for denne kjøleren og viften som Microplex anbefaler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...