igy Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 (endret) Hva slags strømsforsyning har du? Hvis du ikke har det fra før/eller har en som er for svak så ville jeg satsa på en OCZ modstream 520W eller noe lignende, det ser ut som det oppsettet der kan trekke litt strøm. Og hvis du ikke har tenkt å sette opp SLI etter hvert så ville jeg gått for et X850XT eller XT PE. Men for å være helt ærlig så tror jeg ikke det er så sinnsyk forskjell på 6800 og X850 serien i ytelse, det kommer vel litt ann på hva du liker best. Men jeg har ihvertfall meget god erfaring med X800/X850 serien til ATI. Og jeg vet ikke helt om det er nødvendig med 2 gig ram nå, ville kanskje heller gått for to superraske 512 mb brikker. Men for all del, det skader jo ikke med 2 gig ram Og for å si det sånn, jeg tror ikke du hadde hatt noen problemer med å få en 3500+ opp til 3800+ hastighet hvis du skulle bestemme deg for å klokke litt. Det skulle ikke være noe problem å få den opp på 2.6 GHz som er 4000+ hastighet hvis jeg ikke tar helt feil Endret 23. mars 2005 av igy Lenke til kommentar
Puma-nor Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 igy den er grai Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 (endret) Egentlig er denne tråden i feil kategori.. Men uansett. Jeg ville ikke løpt og kjøpt noe basert på disse få uttalsene du har fått her. For meg virker det ganske useriøst når folk sier "du skal ikke heller kjøpe deg noe bra lyd eller en bra skjerm da?" Du har pengene, og de prøver å spare inn på alt. Jeg ser ikke helt poenget. Fordi om du kanskje ikke er så erfaren innen PC-bygging, så betyr ikke det at du ikke har lyst på en rå PC du kan ha fremover og klokke etter en stund. Ta og hør litt mer før du kjøper noe. Det skal være en egen kategori for "Hjelp jeg skal ha ny PC" elns. Ikke ta alt du hører helt på forumet for god fisk. Edit. Hjelp til kjøp/salg het kategorien. Kanskje en moderator kan flytte tråden? Endret 24. mars 2005 av darkness| Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Egentlig er denne tråden i feil kategori.. Men uansett. Jeg ville ikke løpt og kjøpt noe basert på disse få uttalsene du har fått her. For meg virker det ganske useriøst når folk sier "du skal ikke heller kjøpe deg noe bra lyd eller en bra skjerm da?" Du har pengene, og de prøver å spare inn på alt. Jeg ser ikke helt poenget. Fordi om du kanskje ikke er så erfaren innen PC-bygging, så betyr ikke det at du ikke har lyst på en rå PC du kan ha fremover og klokke etter en stund. Ta og hør litt mer før du kjøper noe. Det skal være en egen kategori for "Hjelp jeg skal ha ny PC" elns. Ikke ta alt du hører helt på forumet for god fisk. Edit. Hjelp til kjøp/salg het kategorien. Kanskje en moderator kan flytte tråden? JEg skjønner ikke helt hvorfor du kritiserer mine og andre sine uttalelser... For meg virker det hull i hue å kjøpe en fx55 når det ikke representerer noen merkbart bedre ytelse enn en 3500+. Med andre ord får man en øking av ytelse på rundt 20% men prisen går opp med ca.200% en 4000+ vil selvfølgelig være et greit alternativ, men jeg mener fremdeles man ikke får mye for pengene... 3500+ er den dyreste cpuen jeg vil betegne som et fornuftig kjøp... Greit nok at puma-nor har pengene, men jeg ville heller brukt de på noe som man kan ha glede av lenger enn et halvt år, og da er en orntli skjerm et godt valg... Skal men ha fet gaming pc er det uansett mye mer fornuftig å bruke mellomlegget fra 3500+ opp til fx-55 på 6800gt/ultra i sli, det gir en faktisk ytelsesøke som man kan legge merke til... Klokkeegenskapene på en 3500+ er har vert meget gode lenge, så jeg forstår heller ikke det argunentet ditt... Kom med noe seriøst når du poster fra nå av, som f.eks et oppsett til trådstarter som kan hjelpe han istedenfor å rakke ned på andre sine meninger, smaken er som baken, og alle må få komme med sine meninger/preferanser uten at du avskriver det som useriøst... Min mening er at det er dumt å betale mye for et marginalt bedre oppsett, og det tror jeg mange er enige med meg i... Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 (endret) Vel. Nå siktet jeg ikke spesifikt til deg. Posten min var seriøs som den kan bli. Trådstarter skal bruker masse penger på en ny maskin, og jeg ba han om å tenke seg om en ekstra gang før han løpte og kjøpte noe uten å tenke seg godt om. Det var på ingen måte ment for å rakke ned på andre sine poster. Jeg beklager hvis du følte deg rakket ned på. Jeg har ikke sagt at folk ikke må få komme med meningene sine. Jeg ba han om å være kritisk til ALLE innlegg, ikke noen spesifikke innlegg. Dette betyr heller ikke at innleggene i denne tråden har vært useriøse. Du sier selv at smaken er som baken.. Derfor foreslo jeg at han venter på flere innspill og får høre litt fra flere kanter før han bestemmer seg for hva han vil ha. Endret 24. mars 2005 av darkness| Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå