Gå til innhold

Trenger lit Prof råd til bygging av ny pc

Anbefalte innlegg

hei trenger litt hjelp til og bygge pc.

Jeg skal kjøpe meg en hvoedkort , cpu og ram av type:

- Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI, Socket -939,S-ATA,Dual-GbLAN,Firewire,PCI-Ex16

- AMD Athlon 64 FX-55 2.6GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte.

Det er de komponentene jeg skal kjøpe,

og som jeg skjønner så må jeg ha two matched ram brikker til hvedkort 939 eller??

Og jeg er usikker på hvilken type ram jeg skal kjøpe, er det noen som kan hjelpe meg med og finne riktig type ram for og få opptimal ytelse for ca kr 2500 og hvor jeg finner Rammen. TAkk :roll:

#topic endret av moderator jankee#

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor har du valgt en FX55 cpu? Den er jo overhodet ikke verdt 7000 kr.

Hvis du ikke har "ræva full" av penger så anbefaler jeg at du heller tar en 3500+ Winchester.Da sparer du ca 4600 kr. For de pengene kan du jo heller kjøpe for eksempel et Nvidia Geforce 6800 Ultra skjermkort. Det har du mye mer igjen for enn å kjøpe en FX55 cpu.

Når det gjelder ram,så er de brikkene som charlie di meola foreslo et glimrende valg.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Morten K:

Jeg valgte denne cpu en på grund av at dener ny og bra trur jeg da. har hørt mye bra om den :-) Og jeg hadde også tenkt og kjøpe Nvidia Geforce 6800 Ultra skjermkort i tilleg har tenkt til og bruke ca 18000 på fire komponenter. :-).

Jeg vil ha en heeeeelt rååå PC men kan ikke betale mer en 2500 eller 3000 for ram , da sprekker budsjettet

Lenke til kommentar
Morten K:

Jeg valgte denne cpu en på grund av at dener ny og bra trur jeg da. har hørt mye bra om den :-) Og jeg hadde også tenkt og kjøpe Nvidia Geforce 6800 Ultra skjermkort i tilleg har tenkt til og bruke ca 18000 på fire komponenter. :-).

Jeg vil ha en heeeeelt rååå PC men kan ikke betale mer en 2500 eller 3000 for ram , da sprekker budsjettet

Joda FX55 er selfølgelig rå,men ikke så rå at den er verdt 7000 kr.Du vil garantert klare deg fint med en 3500+,men det er selvfølgelig opp til deg. ;)

Lenke til kommentar
Morten K:

Du virker ikke så veldig erfaren (ikke frekkt ment :)) Og da er det egentlig tull å kjøpe en FX-55, kjøp heller en 3500+ og kanskje ett vannkjølingssett? Eller spar pengene til neste oppgradering!

Lenke til kommentar

å kjøpe en fx-55 uten å ha planer om å overklokke vil jeg påstå er hull i hue... Du klarer deg lenge med 3500+, cpuen er jo uansett utdatert til høsten... Skal du ha råeste ytelse til spill er det mer fornuftig å kjøpe 2x6800gt i sli og en 3500+ cpu, dette vil koste omtrent det samme... Skal du ha rå ytelse på andre områder venter du til dual core kommer..

Lenke til kommentar

hadde jeg vert deg hadde jeg kjøpt en grei pc, og brukt havlparten av penga på skjerm, skjerm er i mye større grad en investering enn pc komponenter, det samme gjelder for psu og kabinett og kjøleutstyr...

Men det hadde hjulpet litt å vite mer om bruksområdene dine... Og når du tenker på og oppgradere igjen, jeg går også utifra at du ikke skal overklokke??

Lenke til kommentar

hei un0kai!!

Jeg skal ikke over klokke enda, Men jeg bruker for det meste pc`n til spilling og har egentlig lyst på litt råere pc en det jeg har jeg har per i dag en: - AMD Athlon XP 2700+ / 2.16 GHz, MSI KT4 Ultra-FISR - hovedkort - ATX - KT400, DDR-DIMM PC3200 512MB DDR CL2.5 Minne 184-P (for DDR-PC400MHz, Gainward GeForce FX5600 ULTRA 128MB DDR AGP, "Ultra/760XP GS LE".

Og syns det begynner og gå treigt av og til, og nå har jeg lyst på litt råre pc.

Og penger er egentlig ikke tema her men hadde ikke gjort no om man hadde spart litt da.hehe

Har du et forslag på div komponenter jeg kan sette sammen som kan vere bra??

CPU, HOVEDKORT, RAM OG SKJERMKORT.

:)

Lenke til kommentar

Hvis jeg ikke hadde planer om å overklokke hadde jeg valgt:

CPU: 3500+ winchester

Hovedkort er ikke av så stor betydning da, så velg et nforce4 kort fra det merket du liker/ser kult ut/billig :thumbup: f.eks msi sitt neo4 ultra

Minne: noe pc3200 med 2-2-2-5 timings, eks Kingston hyperX

Skjermkort: enten x800xl (billig) eller x850xt pe (litt billigere i forhold til 6800ultra samt bedre...) Merke på skjermkort er ikke så viktig...

Også hadde jeg slått til med en nec 20" skjerm

Lenke til kommentar

Husker ikke helt, men tror det var en gang i 3. kvartal, intel sin skal visstnok komme litt før i 2.kvartal en gang. Men til spilling er det ikke noe du trenger å haste så mye med siden vanlige cpuer vil gi like bra ytelse en stund fremover. Dette pga. at et spill/program må være skrevet "multithreded" for å utnytte begge kjernener. per dags dato vet jeg bare om et spill som er det: Quake3.

Lenke til kommentar
::D un0kai ok da så. da kjøper jeg meg pc  imorr da. Takk for all hjelp og støtte  :D

Sett opp et forslag på en komplett pc,så skal vi her på forumet "godkjenne" den. :)

Blir jo ikke særlig bra hvis du kjøper bra hovedkort,cpu,ram og skjermkort og hiver det inn i et Q-Tec kabinett.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Hva syns dere om denne pc`n her ????

Gainward GeForce 6800Ultra 256MB GDDR3 PCI Express,"Ultra/2600PCX Golden S"---> Corsair TWINX2048-3200 DDR-DIMM 2048MB Kit w/two matched CMX1024-3200 DIMMs ---> AMD Athlon 64 3800+ 2.4GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte ---> Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI, Socket -939,S-ATA,Dual-GbLAN,Firewire,PCI-Ex16 ---> Samsung 19" LCD Syncmaster 910T TCO99 Skjerm, Black :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...