Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Enkelte brukere finner ikke hverandre i nettverket

Anbefalte innlegg

Heisann hoppsann!

Jeg og 2 kamerater pleier og samles å ha et mini-LAN noen ganger. De par siste gangene har vi støtt på et merkelig problem. Min maskin finner alle maskinene på nettverket, og alle finner min maskin. Problemet er som følger: mine 2 kamerater finner ikke hverandres maskiner. De finner ikke hverandres maskiner med krysset kabel engang... (enkelte ganger finner de hverandres arbeidsgrupper, men de er tomme..)

Jeg/vi skjønner ikke hva dette kan være, så jeg håper at noen av dere kan hjelpe oss med dette!

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Åpne gjestekonto via kontrollpanel, dere kan også deaktivere feks brannmuren til feks Norten eller Norman hvis dere ahr det.

Norten er veldig stad på dette feltet, hadde også problemer med Norten sist mini-lan, måtte deaktivere hele dritn.

La ledningen(e) bruke en annen port på huben/swichten :)

Lenke til kommentar
Skriv inn ip'er manuelt. Evt. prøv å aktivere IPX protokol hvis det ikke er aktivert.

OK., WTF er det med deg og IPX da ???? ikke rutbar møkkaprotokoll som ikke har vært i praktisk bruk siden 90-tallet...

AFAIK så er det netbios broadcast som fikser den biffen her i TCP/IP verden., dere får studere dette litt og se om dere finner ut noe ..

Novell no longer supports IPX. It is recommended that you use TCP/IP for your remote access server.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...