_Ferrari_ Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Heisann hoppsann! Jeg og 2 kamerater pleier og samles å ha et mini-LAN noen ganger. De par siste gangene har vi støtt på et merkelig problem. Min maskin finner alle maskinene på nettverket, og alle finner min maskin. Problemet er som følger: mine 2 kamerater finner ikke hverandres maskiner. De finner ikke hverandres maskiner med krysset kabel engang... (enkelte ganger finner de hverandres arbeidsgrupper, men de er tomme..) Jeg/vi skjønner ikke hva dette kan være, så jeg håper at noen av dere kan hjelpe oss med dette! Takk! Lenke til kommentar
Navyshark Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Kva os er det snakk om her? Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 21. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2005 Alle kjører Win XP. to med SP1 og to med SP2. Min maskin har SP2, og finner alle; en med SP1 og en med SP2.... Min maskin har SP2. Har også en bærbar som finner alle maskinene, den har SP1. Maskinene som ikke finner hverandre har SP1 og SP2. Lenke til kommentar
squabbish Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Har du prøvd å skrive inn ip i run/kjør commandoen? f.eks: \\10.0.0.5 Lenke til kommentar
tempezzzt Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Disable all form for firewall Både den i Win XP + evt tillegsprogramvare Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 21. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2005 Har selvfølgelig slått av all brannmur... Dessuten blir jo alle maskinene funnet av noen.. Det er bare to av maskinene som ikke finner hverandre i det heletatt. Prøvd å pinge... det går heller ikke... Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 24. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2005 Ingen som har et smart svar på dette? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Skriv inn ip'er manuelt. Evt. prøv å aktivere IPX protokol hvis det ikke er aktivert. Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Åpne gjestekonto via kontrollpanel, dere kan også deaktivere feks brannmuren til feks Norten eller Norman hvis dere ahr det. Norten er veldig stad på dette feltet, hadde også problemer med Norten sist mini-lan, måtte deaktivere hele dritn. La ledningen(e) bruke en annen port på huben/swichten Lenke til kommentar
Fungus Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Skriv inn ip'er manuelt. Evt. prøv å aktivere IPX protokol hvis det ikke er aktivert. OK., WTF er det med deg og IPX da ???? ikke rutbar møkkaprotokoll som ikke har vært i praktisk bruk siden 90-tallet... AFAIK så er det netbios broadcast som fikser den biffen her i TCP/IP verden., dere får studere dette litt og se om dere finner ut noe .. Novell no longer supports IPX. It is recommended that you use TCP/IP for your remote access server. Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 25. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2005 Den siste posten skjønte jeg ikke noe av.. Men neste gang prøver vi å skru av Norton, og skrive inn IP adresser selv... Og aktivere gjestekontoen alle sammen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå