Gå til innhold

Kjøp av brukt cpu og ram; smart?

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal kjøpe noe nytt utstyr og lurte på om det er et alternativ å kjøpe brukt. Tenker da i hovedsak på CPU og ram. Er dette ting man egentlig burde kjøpe nytt iom at det vanskelig kan avgjøres om det har vært "hardt brukt" bare ved å se på det?

Innspill mottas med takk.

*Tronaldo*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde jeg vært deg ville jeg kjøpt nytt.

Det er ikke mange pengene å spare ved å kjøpe brukt, og du har ikke garantien.

Desuten er det mulig at varene blir ødlagt ved frakt når du kjøper brukt :p siden enkelte folk ikke pakker varen forsvarlig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Har kjøpt noen brukte CPUèr og Ram, aldri hatt noen problemer.

Du kan jo se etter demosaker hos webshoppene.

Støtter denne... Har kjøpt de aller fleste av mine CPU'er brukt/demo... Celeron, CeleronD, P4B, P4C, P4E, XP og A64 (winnie).

De har fungert upåklagelig.. ja faktisk... alle unntat en XP-prosessor har klokket meget bra..

Og jeg har betalt tildels betydelig under nypris.. så her er jeg uenig trådstarter og "XaroN_".

Kan ikke forsvare å kjøpe inn (bare) nytt når man er såpass hekta på denne hobby'n.. :)

Har heller ikke hatt problem med brukt RAM, men har ikke handlet det så ofte som CPU'er...

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Har ikke lest alle innleggene, men det er kanskje ikke alltids det lureste å kjøpe på f.eks. www.overklokking.no e.l. da disse komponentene ofte er godt slitt. Ellers er det mange som vil prøve å lure det på steder som qxl.no så mitt råd er å gå for noen som har solgt mye og har masse positive komentarer, disse er som oftest seriøse. Kjøper du fra kjente vet du gjerne litt om hvordan komponentene er blitt behandlet.

En annen faktor er posten, om komponenten du skal kjøpe er i orden når det blir sendt er det ikke alltid det er det når posten har hatt hendene sine i næheten av det. Har lest tidligere at posten forlanger at en pakke sendt med dem skal vare emballert så den skal kunne tåle å falle x antall meter o.s.v.

Lenke til kommentar
Ja.

Det er vel egentlig min mening også... Noen andre meninger på saken?

*Tronaldo*

Jeg synes at har du ett stramt budsjett, samtidig er du ikke villig til å bruke så mye penger på CPU og RAM kan du gjerne kjøpe demobrukt evnt. brukt. Da sparer du de pengene.

Har selv kjøpt RAM brukt, fungerer utmerket. :)

Endret av Deuce
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...