dls Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Hei jeg kjører linux fedora å så har jeg et lite problem den bytter ip alt for ofte er det noen som vet hva som kan være feil er ikke sånn i windows pcer der kan man bruke samma ip i mange mnd håper noen kan hjelpe meg med detta Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Med mindre ein releaser IPen, evt skiftar MAC-adresse skal det ikkje skje. Fedora gjer jo mykje rart, så kanskje det er noko der. Kva med å setje fast IP? Lenke til kommentar
JuZt3r Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 bytter du den lokale ipen. altså 192.xxx.xxx eller bytter du ISP ipen din? Lenke til kommentar
dls Skrevet 21. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2005 jeg har prøvd å kjøre fast ip men det går ikke lenge før den er offline på nette er det noen som vet hva jeg må gjøre for å få den til å virke litt bedre eller Lenke til kommentar
dls Skrevet 21. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2005 jeg bruker den ipen som jeg får fra bluecom Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Akkurat. Nei då kan du ikkje setje fast IP. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Hvis du vil ha fast ip da så kjøper du fast ip. Lenke til kommentar
ratix Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Det han prøver å gjøre er å requeste samme ip for hver gang dhcpklienten kjører, er ikke det mulig? Lenke til kommentar
Den normale mann Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 (endret) Vis du vil bruke pcen som web-server med dynamisk-ip kan du gå til no-ip.com Endret 21. mars 2005 av 100smiles Lenke til kommentar
zyp Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Det han prøver å gjøre er å requeste samme ip for hver gang dhcpklienten kjører, er ikke det mulig? Joda, det er standard oppførsel. Problemet er bare det at dhcp-serveren ikke vi tildele samme ip hver gang. Hvis isp tilbyr fast ip mot en ekstra kostnad, så er det jo klart at poenget er at hvis man vil ha fast ip så må man kjøpe det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå