reallars Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Etter å ha mast i 10 år har jeg endelig fått min fars NAD 3020, men jeg vil gjerne ha bort skurringen som kommer når jeg regulerer volumet. Har hørt at det bare er å smøre med noe (elektrorens, olje eller et eller annet). Men jeg skulle gjerne hatt et tips om et konkret produkt jeg kunne bruke, vil ikke gjøre noe feil... Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Det er volumpotmeteret som er full av drit,eller så er det utslitt.Du kan prøve å ta det ut å rengjøre den.Hvis det ikke blir bedre etter rengjøringen,så må du ha et nytt potmeter. Et nytt potmeter koster nok ikke mange kronene,så det er kanskje like greit å bare kjøpe et nytt. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Men jeg skulle gjerne hatt et tips om et konkret produkt jeg kunne bruke, vil ikke gjøre noe feil... Eller spray med CRC 2-26 elektrorens. T'Weed Lenke til kommentar
deve87 Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 (endret) Hvis dette hjelper deg så kan jeg si at min NAD 1155 forforsterker hadde et skurrete potometer. Fikk smørt det med smøringsolje for elektriske deler.. Du får kjøpt den olja på Biltema. Måtte lodde ut potometeret. Åpne det ved og ta en tang og bøye ut sperrene som holder lokket på plass. Rensa den innvendig med ku-tips med rødsprit. Det er to potometere i en. Siden den skal regulere to kanaler. Så du må gjøre det på begge to. EDIT: Men du kan jo prøve noe annet føre du lodder den ut osv.. Endret 24. mars 2005 av Hevley Lenke til kommentar
reallars Skrevet 24. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2005 Takk for svar, men nå ble jeg fylt av ærefrykt for NAD'en min. Jeg klarer helt fint å fikse pc'er, men hi-fi-utstyr tør jeg egentlig ikke røre. Snakket med en kis på Hifiklubben, og han sa de kunne gjøre det for ca 150 kr. Tror nok jeg gjør det, selv om prisen sikkert egentlig er litt høyere og jeg får meg en overraskelse. Hvis jeg ikke ødelegger den, blir det nok arv på meg óg (gjeld, that is). Takk for hjelpen, folkens. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Hei, beklager å bumpe opp gammel tråd, men jeg har faktisk akkuratt samme problemet med NAD 3020 forsterkeren som jeg også fikk av faren min nå Fikk du bytta potmeteret hos hifiklubben? Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Gratulerer med 3020 til alle dere som har en, respekt. Alt jeg har er en 3130, og den har samme problemet, jeg koblet rundt, og bukte den som effektforsterker isteden. Hvis noen lurer på hvordan man fikser displayene på 512 cd spiller og 30XX serien cd spiller (de har en tendens til å ryke), så kan vi ta det på pm Lenke til kommentar
CoolBeer Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 3020B er jo en klassiker, 2x25W, beste forsterkeren jeg noensinne har hatt Potmeteret paa min er aapent, saa det skal bare vaere aa spraye litt elektrospray paa den, funka paa min iallefall. Naa finner jeg ikke reperasjonsmanualen paa den, saa jeg kan ikke si hvor stort potmeteret er, men det burde ikke vaere sinnsykt vanskelig aa faa tak i nytt(hvis det gamle er utslitt). Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 ser nå at det muligens er dårlig kontakt på ene høytalerledningen, kanskje det er det skurringen kommer fra? den ene kontakten mangler en plate som skal sikre kontakt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå