zupreme Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2005 Betalte 1200 for kammen, den er brukt ca 6mnd Håper det blir bra=) Gleder meg til å få fikset opp motoren for den er ikke noe særlig å kjøre med nå Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Hvor kan jeg få tak i trimkam til vectra da? Lenke til kommentar
zupreme Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 Både Kent og Enem selger kam til Opel. Ta deg en titt på www.opelmotorsport.com Forøvrighar jeg begynt å skru en del. Har byttet kam og satt på portet innsug. Har også tatt bort lyktepusserne og spaklet igjen hullene der. Gjenstår å bytte pakninger på oljepumpa og bytte bensintank. + en del andre småting Lenke til kommentar
zupreme Skrevet 21. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2005 Her er et bilde av hvordan simmeringen på oljepumpa ser ut. Ikke bra. Ny skal monteres Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Hva mener du med portet innsug? Opljepumpa ligger vel neid bunnpanna eller? Kan ikke huske det helt... Lenke til kommentar
zupreme Skrevet 22. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2005 (endret) Portet innsug vil si at hullene inn mot toppen er gjort større, formet som en Aeroport. Dette for at mest mulig luft skal fylle sylindrene. Oljepumpa er montert på veivakselen, nederst på registeret. Bunnpanna og register inkl deksel må demonteres. Endret 26. juni 2005 av zupreme Lenke til kommentar
kvafjord Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Vet ikke hvordan det er med Vectra, men jeg hadde en Ascona 2.0i c kombi som hjulbuene så helt jævlige ut på, typisk de bila å ruste der. Jeg fikk og en liten sprekk på radiatoren rett ved den ene slangen, tok den ned på verkstedet og de smorte no gørr på som de sa var flytende metall som stivna, hjalp lite Og som nevnt tidligere i denne tråden, visst registerreima ryker så har det ikke noe å si på opel, er bare å sette på ny, Ascona'en min spiste 6 reimer på 4-5 måneder, verkstedet som bytta fant ut til slutt at det kanskje var tannhjula som var slitt Du har ikke vurdert å skaffe en 2.0 16v motor? de sparker litt bedre fra enn 8v, selv om den ikke går så dårlig den heller da Lenke til kommentar
zupreme Skrevet 22. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2005 Hehe se på bilde på side 1 så ser du hvordan hjulbuene mine ser ut. Har kjøpt nye, mangler bare å få de sveiset inn... Radiator ja. Jeg har også fått en sprekk ved den ene slangetilkoblingen. Prøvde å lime med Loctite (sabla sterkt) men det bare flasset av. Skal sette i en annen. På OHC 8V har det ikke no å si at reg.reima ryker, men på DOHC 16V bøyer du ventilene hvis det skjer. På motoren jeg kjøpte meg var drivhjulet på veivakselen skadet, så det hadde kommet til å ødelegge reima. Dette varslet de om på verkstedet. Har vurdert å bytte til 16V motor, men prisen har vært litt i høyeste laget føler jeg. Blir fort 10k+++. Karosseriet er ikke all verden å bygge på heller hehe men gjør det likevel. Tror heller det blir turbo enn 16V, men det er et stykke fram i tid og mange penger til... Høres ut som det blir sveising av eksosanlegg i helga. Det blir bra=) Simons 2,5" mellompotte, 2,5" rør og ei bakpotte med 2stk 3" utløp i rustfritt stål. Mulig katta forsvinner etter EU-kontrollen... Lenke til kommentar
kvafjord Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 ja, så bildene av hjulbuene dine, mine var værre Lykke til med bilen værtfall, hold oss oppdatert med bilder Lenke til kommentar
zupreme Skrevet 22. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2005 (endret) Takker for det. Skal få knipset litt etterhvert ja. Har til tider vært litt amputert på datafronten... Bildet viser et nypusset innsug. Skal se om jeg får pusset eksosmanifold likedan Endret 22. juni 2005 av zupreme Lenke til kommentar
zupreme Skrevet 22. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2005 (endret) Her ser dere felg og ny hvit sideblinkers montert Endret 22. juni 2005 av zupreme Lenke til kommentar
zupreme Skrevet 23. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2005 (endret) Igår ble oljepumpa montert med nye pakninger. Håper virkelig det gjør susen. Eksosanlegget ble demontert, slik at jeg forhåpentligvis får montert nytt snart Endret 26. juni 2005 av zupreme Lenke til kommentar
kvafjord Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Hva brukte du på innsuget for å få det blankt? jeg testa engang med hageslange og vannslipepapir, fikk ondt i fingra etter et par timers pussing Lenke til kommentar
zupreme Skrevet 23. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2005 Brukte en sånn kobberbørste du setter på drillen. Pussa en god stund jeg også, men resultatet ble upåklagelig Uff det er da bare kaldt vann i hageslangen Lenke til kommentar
kvafjord Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Uff det er da bare kaldt vann i hageslangen Jepp, det er det Lenge leve gjør-det-selv hallen til esso sier jeg bare, halve bilen min blei sikkert bytta ut der Midt på natta så klart Lenke til kommentar
zupreme Skrevet 26. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2005 (endret) Har ikke fått gjort så mye i helga utenom å bruke penger hehe. Har handla inn en del eksosdeler og Auto Gauge målere. Kjøpte Oljetemp og Oljetrykk med sota glass Oljetemp Oljetrykk Har også fått snekra sammen eksosanlegget, dvs sveiset en del skjøter og er på god vei til å bli helt ferdig med det. Dette blir 2,5" fra kat og helt bak. Simons mellompotte og ei bakpotte fra Torshov. Rørene skal lakkeres med varmebestandig lakk for å prøve å forlenge levetiden. Mangler noe oppheng, spesielt tricky blir det med bakpotta som er rustfri. Får se om noen kan sveise på et oppheng der... Har funnet meg mere snadder til bilen også: Panserløfter Stab.stag sett Bildene er lånt fra www.autospar.no Endret 26. juni 2005 av zupreme Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 (endret) Hvordan festet du stabsateget oppe? Vurderer jeg men er ikke helt sikker... Hvis du skal fjerne katalysator så si ifra. Jeg prøvde meg på det men måtte gi tapt pga at jeg ikke hadde nok materiale? Vil man må no effekt økning uten kat eller? Lett på de fleste steder meg jeg finner ikke en trimkam, kan jeg ha oversett no? Såivertfall ikke no brukt no... Endret 26. juni 2005 av CorVette Lenke til kommentar
zupreme Skrevet 27. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2005 Har ikke handlet enda, men det blir vel. Regner med stabstaget festes med nye bolter i støtdempertårnet i motorrommet. Hva mener du med at du ikke hadde nok materiale?? Å fjerne katta kan gi deg mindre effekt om den er ganske ny (pga mottrykk og den sugeeffekten det lager), men om den er gammel (og tett) regner jeg med den gir litt utbytte. Husk at bilen ikke blir EU-godkjent uten, så det er greit å ha mulighet til å bytte om. Motoren min er oppgitt til 5Nm mer uten kat, + at katta mi begynner å bli gammel og rusten. Dette med kat er veldig variabelt, så man får bare prøve og se på sin egen bil. Lite trimkammer å finne brukt ja, du får vente og se eller kjøpe ny. Skal si ifra om jeg finner noe Lenke til kommentar
zupreme Skrevet 28. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2005 Prøvemontering av det nye eksosanlegget. Noe småpuss og lakkering gjenstår. Lenke til kommentar
zupreme Skrevet 29. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2005 Ny spiller med MP3 er bestilt fra andre sia av "dammen". Kjøpte med en AUX-modul også, sånn at jeg kan smekke inn PS2 seinere hehe Gleder meg som en unge til å få denne, savner mp3 sårt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå