magnemoe Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Hei Jeg har kjempeproblemer med spill på pc’en min. Krasjer etter 15-30 minutter med 20 som gjenomsnitt. Morowind rebooter pc, Sims2 og childern of the nile krasjer til desktop. Morowind har også tekstue og meny problemer selv om disse er mindre en krasjene. Problemene oppstå etter at jeg måtte reinstalere windows 2000. Oppdatere alle oppdateringene fra windows update samt Directx 9c og catalyst driver. Regnet først med at dette var en driver feil, men har prøvd to katalyst versjoner, 5.2 og etterpå 5.3. Dette ga ingen forbedring. --- Installerte speedfan og ser her at +5V er 4.87, +12V er 11.61, -12V er -8.43, -5V er 6.14 mens +3.3V er 3.34V Dette virker lavt for meg med unntak av -5V som er for høy og +3.3 som virker normalt. Har bare et Radeon 9200 skjermkort så tror ikke det skal ta for mye effekt, samt at jeg har kjørt pcen med 5 hardisker og 2 cd drev mot 3 disker og 1 dvd nå. Alle temperaturene er fine cpu 43 grader og alle hd på 33-30 grader. Sjermkortet er vifteløst er det noen måte å overvåke temperaturen på dette? Pcen er helt stabil i windows selv ved krevende oppgaver som poser5. Har et asus A7N266-VM hovedkort med en Atlon XP 2400+ cpu og 1gb ram, ingen overklokking. Magne Moe Lenke til kommentar
Jabbala Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Hvilken strømforsyning har du? Har du gjort noe endringer på maskina i det siste? Lenke til kommentar
magnemoe Skrevet 22. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2005 (endret) Er usikker på merket, må skru det ut for å se, men den skryter av å være 350 watt, usker dette fra når jeg satte det inn. Har byttet ut en 40gb ibm 7200 disk med en ny 160 gp western digital samtidig som jeg reinstalerte windows. Har også tatt ut et isdn kort som jeg ikke brukte eller hadde instalert driver til under feilsøkingne nå. Følte på kjøleribba til sjermkortet etter siste kræsj og den var bare så vidt jeg kjente varme der. En annen merkelig sak er måten pc reboter på. Den gir ikke blåsjerm eller noe, bare hopper rette til minnetesten som når jeg trykker resett. Skal ikke windows 2000 gi blåsjerm ved programfeil? Antar dette powersuplyet er noen år gamelt. Virker spenningene mine merkelige? Ser at 12V er innenfor 5% feil og 5V innenfor 3% så det virker akseptabelt sammenlignet med det jeg leste i omtaler av PSU fra overkloking.no -12v og -5v er på jordet men vet ikke hva disse brukes til. Magne Moe Endret 22. mars 2005 av magnemoe Lenke til kommentar
Vigge Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Har ikke så mye hjelp å tilføye her annet enn at de spenningene du oppgir virker korrekte. Ligger veldig likt til det jeg har på min gamle maskin. Eneste som kommer til tankene er at skjermkortet ditt har litt problemer med grafikk av et visst nivå. At den peaker på forbruker og dermed så slår sikkerhetsmarginene i hovedkort/psu inn og rebooter. Har hørt om det før iallefall. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Høres ut som du trenger en ny strømforsyning. Ellers kanskje hovedkortet ditt som begynner å slite. Lenke til kommentar
magnemoe Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 Hei, kan stemme det med høyt nivå på grafikk, skal prøve med å øke grafikk instillingene i morrowind å la den stå et sted med mye grafikk og mange npc, vil belaste grafikk men ikke noe annet, ingen loading eller slik. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå