Gå til innhold

Acer TravelMate 8104WLMi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fikk min i hus i går. Meget bra førsteintrykk må jeg si, men likte ikke det recovery greiene. At windows og alle driverene er `klassha` sammen på et par cder.  Så driver å formaterer nå for andre gang.

For jeg vil liksom bruke produktnøkkelen til win jeg fikk med, men den funka ikke på første win versjon jeg prøvde. Så nå skal jeg prøve en annen.

Dette fungerte uten problem hos meg. Jeg har forøvrig ikke noen key for installsjonen da. Alt var på plass slik som du sier og maskinen min var klar til bruk da alt var installert.

RTP :)

Alt funka som det skulle hos meg og. Men jeg gidder ikke ha alt det Acer greiene rundt om så jeg tok å formaterte. Og la inn en anen win versjon så jeg fikk ntfs filsysyem. Synd jeg ikke fikk med en vanlig win cd fra de så jeg kunne brukt den.

Noen som har noe tips på hvordan jeg kan gjøre det for å få brukt den win jeg fikke med?

Lenke til kommentar

Jeg også la inn en egen win versjon med ntfs filsystem å greier og installerte deretter driverene fra acer, men etter en uke måtte jeg legge innpå recovery igjen. Fikk flere feilmeldinger hver dag og maskinen krasjet ofte, og infrarøden sluttet å funke med akkurat min telefon (funket med alle andre telefoner jeg prøvde) Nå funker da alt fint igjen.

I ettertiden er det surt at jeg kjøpte en ny winxp som nå ikke kan brukes :(

Lenke til kommentar
Jeg også la inn en egen win versjon med ntfs filsystem å greier og installerte deretter driverene fra acer, men etter en uke måtte jeg legge innpå recovery igjen. Fikk flere feilmeldinger hver dag og maskinen krasjet ofte, og infrarøden sluttet å funke med akkurat min telefon (funket med alle andre telefoner jeg prøvde) Nå funker da alt fint igjen.

I ettertiden er det surt at jeg kjøpte en ny winxp som nå ikke kan brukes :(

Ja det gjorde jeg og, men jeg lastet ned alle driverene fra Acer og brant de på en cd og instalerte de deretter. Maskinen har fungert tipp topp til nå uten alt det Acer greiene.

Håper den forsetter med det :D

Ja surt og ha en XP PRO som jeg ikke kan bruke, men må vel finnes en løsning på det også vel?

Lenke til kommentar
Du har jo fortsatt en Windows XP Pro lisens. Da er det vel lovlig å laste ned og bruke din egen lisens? :)

Ja har vel sikkert det. Under pcn min er det jo klistra på en sånn fin lapp med produktnøkkelen på. Og den har jeg prøvd på 2 andre win Xp Pro versjoner men funka ikke,er det sånn du mener det?

Eller må jeg laste den ned ett eller annet sted? Hvor i såfall?

Takk.

Endret av Uniwill259IA1
Lenke til kommentar

Synes det er rart, og ikke minst elendig, at det ikke følger med cd til operativsystem.

Det fulgte med cd-er på Acer Ferrari 3200, men likte ikke det oppsettet demmes (harddisk delt i 2 med fat-partisjoner osv.) og ikke minst all reklamen og driten.

Synes de bør komme til vett og sende med standard Windows XP Home/Pro :innocent:

Men et spørsmål, blir denne pcen varm på venstre armlen (over harddisk) etter den har stått på en stund?

Har dårlige minner med svette håndledd fra Acer Ferrari :p:dribble:

Endret av Fredrik Larsen
Lenke til kommentar

Og du bør lære deg å lese. Jeg sa du bør ikke spørre HVOR du kan laste ned ulovlig ting på nett, uansett om du har lisens eller ikke. Det er fortsatt masse av ting på slike sider som ikke har noe med lisensen din å gjøre. Hvis jeg f.eks legger ut en link til en side der du kan laste ned windows, og det er andre ulovlige ting der så er det faktisk på huet og ræva ut for meg på forumet.

Lenke til kommentar

Du har fortsatt ikke bedra deg. Jeg spurte ikke hvor jeg kunne laste ned ulovlige ting, men hvor jeg kunne laste ned en lovlig win versjon som jeg kan bruke min lisens på som da blir helt lovlig. Jeg kan reglene her på forumet like godt som deg så spar deg for sånne kommentarer i fremtiden vist det ikke passer seg som i dette tilfellet.

Lenke til kommentar

Så så. Ro ned. Trenger ikke være spydig bare fordi jeg trodde du spurte om noe annet. Herreminhatt... Dessuten kan det du skrev være lett å misoppfatte for mange. Derfor jeg postet. Men hvis du ikke tåler det så kan du jo la vær å lese hva jeg har skrevet.

Du kan reglene ja? Så fint da. Kanskje lest litt om dobbelposting og bumping også da kanskje? :p

Ha en fin dag min kjære

Lenke til kommentar

Hei dere!

Noen som har samme problem som meg? Ved enkelte tilfeller får jeg et grønnskjær over skjermen og bildet kan flimre. Problemet forsvinner ved at jeg beveger litt på skjermen. Skjer spesielt når pcen ikke står rett. Kan virke som om en eller annen skjermkabel sitter litt løst...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...