Gå til innhold

Acer TravelMate 8104WLMi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og jeg betaler aldri 23k( hva står den k en for egentlig????? ;))  for en 9300 :D  Det var enkelt og få den til å koste det, bare se på spesifikasjonene til 8104 og trykk in det samme på 9300.

Tøv. Det du kommer med der er det mest misvisende jeg har sett. :hmm:

Jeg har IKKE tenkt til å fyre opp til en i9300 vs 8104 flamewar, men jeg må nok "pynte" litt på det du sier:

Jeg konfigurerte følgende, da det var de nærmeste specsene til 8104(hos DI):

• Intel® Pentium® M prosessor 750 1.86GHz(Måtte velge mellom 750 og 770, 8104 har 760)
  • 1GB minne(2x512 eller 1x1024, prisen er den samme)
  • 100GB HDD
  • GF GO 6800 256MB 16x PCIe(Litt bedre skjermkort enn 8104, for å balansere ut forskjellen ved prosessor ;))
  • MS Win XP pro (Dette kan velges bort og spare kr900, men har den med for sammenlikning)
  • 8x Duallayer DVD brenner
  • 802,11a/b/g wlan

Pris inkludert frakt: 17.905,-

Har ikke tatt med UXGA oppgraderingen på 1100,-

Men selvfølgelig, Dersom du velger den dårligste 9300-pakken og oppgraderer til dette, så blir det nok dyrere(merkelig nok). Regner også med at du tok med utvidet garanti.

:whistle:

Lenke til kommentar

2915 var tatt med om du ikke la merke til det. Bluetooth er ikke mer enn 500,- i tillegg(er fornøyd med muligheten for å velge det bort;)).

Skal man begynne sånn som du sier, må jo dere legge på x antall kroner for UXGA og bedre grafikkort. ;)

Men jeg tror vi stopper der. Forskjellig bruksområde. Denne tråden kan fort utvikle seg til å bli (om mulig)enda mer verdiløs enn en mac vs pc diskusjon.

Grunnen til at jeg ville pynte litt på uniwills konlusjon, var at påstandene hans fort kunne tolkes som hets mot alle i9300-kjøpere. :)

Lenke til kommentar

Prøvde for andre gang nå, fikk 22920. Vist noen mener hardnakka at dette ikke stemmer, hva har jeg trykka feil da?

-Den største prossesoren for den er nærmest Acer sin.

-Dvd brenner self.

-Bluetooth.

Men som jeg har sagt før så er ikke dette vits i å sammenlikne. Alle har sine behov og kjøper maskin deretter :D

Endret av Uniwill259IA1
Lenke til kommentar

1. Du har tatt med utvidet garanti.

2. Du bruker den billigste pakken som utgangspunkt. Du får lavere pris dersom du begynner på den midterste pakken.

3. Iberegnet forskjellig skjermkort, vil pentium m 750 være det nærmeste valget.

Kr 18.434,- blir prisen ved "riktige" valg.

Lenke til kommentar

Jippi fikk nøyaktig samme pris som deg, selv om jeg valgte akkurat det samme i sted på den andre pakken, hva er grunnen til dette da, jeg hadde jo fått samme maskinen? En pris forskjell på nesten 4500 på samme maskinen, de må jo være rare eller er det jeg som er rar ;) ?

Og nei jeg valgte ikke utvidet garanti, klikka på det første valget.

Da begynner vi å bli enige. Da må konklusjonen bli at dette er ganske like maskiner prismessig egentlig vist vi plusserer og minuserer litt her og der med tanke på prosessor og skjermkort osv. :D

Endret av Uniwill259IA1
Lenke til kommentar
Sven-o. Hvordan er batterilevetid da på en 9300? I tillegg er vekten høy på en slik?

Vet at maskinen ikke er særlig portabel, men er det plassmangel som gjør at du valgte denne i stedet for en stasjonær en?

RTP :)

Batteritiden er veldig god. 3-4 timer ved "sparsommelig" bruk(surfing, word, divx).

Vekten er også overraskende lav. Uansett, skulle det hatt noe å si? Har den i en sekk, og ville ikke merket forskjell på 3 eller 4 kilo. Jeg har også opplevd 15" som er tyngre enn i9300.

Maskinen er for meg portabel nok til å ha den med på skolen hver dag. Om jeg skulle ha prioritert portabilitet, ville jeg ha gått for en 12". ;)

Har en desktop i tillegg til denne. Jeg oppholder meg nå en lengre periode i tyskland, og da er det godt å ha en dugandes laptop.

Den viktigste grunnen til at jeg valgte 17", var at dell er den eneste på markedet som kan tilby skjerm med uxga-oppløsning, til en pris under 25,000,-. Med de specsene jeg fikk, til en pris i underkant av 17,000,-, var valget enkelt - INGEN kan matche det.

Som sagt tidligere, valg skjer på grunnlag av bruksområder. Jeg bruker mye verktøylinje-intensive programmer (netbeans, visual studio, osv), og med en oppløsning på 1920x1200 har jeg det som plommen i egget.

Har ikke angret på valget mitt, og ville gjort det samme idag.

:thumbup:

Lenke til kommentar

Det er bra. :)

Konkuransen i markedet er hard nok til at de lager produkter som selv den særeste av oss kan like.

Jeg venter fortsatt på min 8104. Postennorge har litt å gå på i forhold til DHL, UPS og gutta.

Registrert omlastingsterminal 0024 OSLO Noen som kjenner igjen denne? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...