Fredrik Larsen Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Har den bare 2t batteritid? Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 MPX har lovet meg at jag skal få av de første de får. de trodde de skulle få den 12, men nå tror de den 18, altså de som kommer til importør den 16. så blir artig å se om den kommer på tirsdag/onsdag Lenke til kommentar
Muntiadok Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Som det ble nevnt tidligere står det nå 14.04 hos Hattelco, tidligere i dag stod det "ubekreftet". Det må da bety at de har fått noen inn... Jeg bestilte min 15/03 hos Digitalimpuls og har fått beskjed om at jeg står langt framme i køen. 8100-maskinene har minst like god batterilevetid som Ferrariene som Snorreh skryter opp i skyene...Han må selv innrømme at han ikke er spesielt begeistret for maskiner basert på Intels prosessorer. På notebookforums nevnes det at pekeplaten blir varm, dette ser jeg som et minimalt problem (Liker å koble til mus). Batteritiden har jeg også sett rapportert til 2 timer, da med full lysstyrke og tung drift (spill). På idle rapporteres det derimot om opp til 3,5 timers drift. Men nå skal jeg gå å hente mitt nye digitalkamera på posten Lenke til kommentar
Fosse Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Jeg bestillet min maskin (8103) hos den lokale butikken, tok 2 dager før jeg fikk den. De fikk Acer maskinene fra TCi i Bergen. Lenke til kommentar
LilyLazer Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 (endret) Hei. Jeg har også bestilt Acer TravelMate 8104WLMi. Skal bruke den endel til videoredigering. Og da skulle jeg helst redigert på en 7200rpm disk, sant? Pratet med digitalimpuls, de kunne bytte ut 100gb 5400rpm disken med en 60gb 7200rpm disk om jeg ville det. Noen som har noen synspunkter rundt dette, er det vits? Er 7200rpm så mye bedre enn 5400rpm disken til videoredigering? Har også kjøpt en ekstern 7200rpm disk. Men greit å ha en rask hd som jeg skal kjøre programmene og os'et fra også. Håper noen kan svare om jeg bør bytte disk eller ikke ganske fort, digitalimpuls måtte ha beskjed så fort som mulig. Hjertelig takk. Endret 17. april 2005 av LilyLazer Lenke til kommentar
renpeder Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Du kan også kjøpe en ekstra disk til denne maskinen. Maskinen har en DVD-branner som lett kan byttes ut med en ny harddisk. Er bare usikker på om den kan anvendes som oppstartsdisk. Det er ihvertfall mulig å kjøpe slike løsninger. RTP Lenke til kommentar
niss27 Skrevet 18. april 2005 Forfatter Del Skrevet 18. april 2005 har maskinene kommet no eller? Lenke til kommentar
Uberbox Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 har maskinene kommet no eller? JA! MPX har bl.a. den på lager. Løp og kjøp! Lenke til kommentar
niss27 Skrevet 18. april 2005 Forfatter Del Skrevet 18. april 2005 hva med digitalimpuls? har de fått inn noen maskiner? -) Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Er vel bare å klikke seg inn på siden til digital impuls og sjekke? Lenke til kommentar
niss27 Skrevet 18. april 2005 Forfatter Del Skrevet 18. april 2005 Er vel bare å klikke seg inn på siden til digital impuls og sjekke? det er gjort men det står ubekreftet. Veit ikke hvor iverige de er på å oppdater. :-) Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 (endret) Jeg for min del stoler mer på gutta på DI enn nissene på mpx... Edit: Hmm... Den kommentaren kommer sikkert til å tolkes _helt_ feil... Får vente å se. Endret 18. april 2005 av sven-o Lenke til kommentar
LilyLazer Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Greit nok at jeg kan bytte ut dvd brenneren med en disk. Men dette blir bare unødvendig jobb. Spørsmålet var om det er så mye fordel å bytte ut 100gb 5400rpm disken med en 60gb 7200rpm eller ikke? Blir videoredigeringen så mye raskere av den grunn? Unødvendig? Hva ville dere gjort? For digitalimpuls var det nemlig ikkeno problem å gjøre dette. Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Jeg ville satset på å bytte. Det er ikke sikkert selve videoredigering går så mye raskere, annet enn lasting av programmer og filer. Dersom du skal drive med videoredigering kommer du til å trenge en ekstern disk uansett, så da ville jeg gått for en liten men rask intern disk. Og MYE minne. Lenke til kommentar
LilyLazer Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Jepp da går jeg for å bytte til en 7200rpm 60gb disk. Har også kjøpt en 7200rpm 250gb ekstern disk. 1gb ram skal vel holde, blir stor prisforskjell om jeg vil ha noe mer. Får bare håpe at digitalimpuls får inn maskinene snart. Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 1GB minne holder kanskje, men pass på at du får det i én brikke, slik at du kan kjøpe en til senere. Det kommer du ikke til å angre på. Lenke til kommentar
renpeder Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 (endret) Du får jo ikke 1024MB til denne maskinen som 1x1024MB. På Acer sine sider er det ikke en oppgradering for dette heller. Hvorfor velge 1xminne når en mister hele muligheten for dualchannel også. Ekstrautsyr til Acermaskinene finner du her: http://www.acer.no/acereuro/wr-resource/14..._TravelMate.pdf RTP Endret 18. april 2005 av renpeder Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Visste ikke at det ikke gikk. Hmm... Uansett da, filmredigering krever mye minne. Dualchannel gir også kun marginal ytelsesforbedring, ut ifra hva jeg har hørt(var det 13% ?). Minne er ikke dyrt nå heller, så om det var(som jeg feilaktig antok) mulig å få tak i 1x1024, ville det ikke kostet mer enn ca 1300,- å oppgradere dette selv. 2GB dualchannel! Lenke til kommentar
renpeder Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 (endret) Det kan jo hende Acer har en løsning, men de har ihvertfall ikke noe informasjon ute om dette enda på nettet. Forøvrig er det noen som har kjennskap til Acers nye portreplikator? Ezdock med både Express-card og Cardbus. RTP Endret 18. april 2005 av renpeder Lenke til kommentar
Uniwill259IA1 Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Hmm litt bekymra jeg. Står jo mange steder at ramen i denne maskine er bare på 333 mhz, trodde den var på 533 mhz jeg? Står jo på Acers side og på Hattelco som er en av hoved leverandørene. Håper endelig dette er feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå