Gå til innhold

Acer TravelMate 8104WLMi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som det ble nevnt tidligere står det nå 14.04 hos Hattelco, tidligere i dag stod det "ubekreftet". Det må da bety at de har fått noen inn...

Jeg bestilte min 15/03 hos Digitalimpuls og har fått beskjed om at jeg står langt framme i køen.

8100-maskinene har minst like god batterilevetid som Ferrariene som Snorreh skryter opp i skyene...Han må selv innrømme at han ikke er spesielt begeistret for maskiner basert på Intels prosessorer.

På notebookforums nevnes det at pekeplaten blir varm, dette ser jeg som et minimalt problem (Liker å koble til mus). Batteritiden har jeg også sett rapportert til 2 timer, da med full lysstyrke og tung drift (spill). På idle rapporteres det derimot om opp til 3,5 timers drift.

Men nå skal jeg gå å hente mitt nye digitalkamera på posten :)

Lenke til kommentar

Hei. Jeg har også bestilt Acer TravelMate 8104WLMi. Skal bruke den endel til videoredigering. Og da skulle jeg helst redigert på en 7200rpm disk, sant?

Pratet med digitalimpuls, de kunne bytte ut 100gb 5400rpm disken med en 60gb 7200rpm disk om jeg ville det.

Noen som har noen synspunkter rundt dette, er det vits? Er 7200rpm så mye bedre enn 5400rpm disken til videoredigering?

Har også kjøpt en ekstern 7200rpm disk. Men greit å ha en rask hd som jeg skal kjøre programmene og os'et fra også.

Håper noen kan svare om jeg bør bytte disk eller ikke ganske fort, digitalimpuls måtte ha beskjed så fort som mulig.

Hjertelig takk.

Endret av LilyLazer
Lenke til kommentar

Greit nok at jeg kan bytte ut dvd brenneren med en disk. Men dette blir bare unødvendig jobb.

Spørsmålet var om det er så mye fordel å bytte ut 100gb 5400rpm disken med en 60gb 7200rpm eller ikke? Blir videoredigeringen så mye raskere av den grunn? Unødvendig? Hva ville dere gjort?

For digitalimpuls var det nemlig ikkeno problem å gjøre dette.

Lenke til kommentar

Jeg ville satset på å bytte. Det er ikke sikkert selve videoredigering går så mye raskere, annet enn lasting av programmer og filer.

Dersom du skal drive med videoredigering kommer du til å trenge en ekstern disk uansett, så da ville jeg gått for en liten men rask intern disk. Og MYE minne.

Lenke til kommentar

Visste ikke at det ikke gikk. Hmm...

Uansett da, filmredigering krever mye minne. Dualchannel gir også kun marginal ytelsesforbedring, ut ifra hva jeg har hørt(var det 13% ?).

Minne er ikke dyrt nå heller, så om det var(som jeg feilaktig antok) mulig å få tak i 1x1024, ville det ikke kostet mer enn ca 1300,- å oppgradere dette selv. 2GB dualchannel! :thumbs:

Lenke til kommentar

Det kan jo hende Acer har en løsning, men de har ihvertfall ikke noe informasjon ute om dette enda på nettet.

Forøvrig er det noen som har kjennskap til Acers nye portreplikator? Ezdock med både Express-card og Cardbus.

RTP :)

Endret av renpeder
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...