Gå til innhold

Acer TravelMate 8104WLMi

Anbefalte innlegg

Det er jo ikke problemer for andre å skaffe prosessoren og harddisken, så hvorfor er det det for Acer. Skjønner spørsmålet, men jeg ser at det i utlandet ikke er problemer med å skaffe maskinen. Er Norge underprioritert?

Nei, jeg tror at etterspørselen overgår forventningene.

RTP :)

Endret av renpeder
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lageret i Norge er jo tomt. Det er jo importøren som bestemmer hvor maneg Pcer som skal bestilles ved lansering av maskinen.

Det er ikke problemer med prosessor ihvertfall da dette selges på barebone og det ikke er noen problem med levering.

Kan hende at det er problem med å levere HD, men jeg ser at det finnes også en del slike rundt omkring i butikkene.

Endret av renpeder
Lenke til kommentar

Hos hattelco står det på lagerstatus ... 14.04.2005 ... da er den vel på lager?

Bestilte min den 11. mars samtidig med en her på jobb med det resultat at han fikk, men ikke jeg! :hrm: Forhåpentligvis er den her i begynnelsen av neste uke ... hater å vente!

Lenke til kommentar

Håper du har rett, men nettbutikkene oppererer med andre tider. Jeg snakket med en butikk som også nevnte denne datoen, men fikk vite at alle disse PCene var solgt allerede. Vet ikke om jeg er blant de som får fra denne leveransen. Ellers nevnes to andre leveransetider:

24.4

5.5

Dette er for bestilte maskiner. For nye bestillinger vet jeg ikke hvilken leveringstid det er . Jeg kunne ihvertfall få det den 26.4 eller 27.4 grunnet transport.

Lenke til kommentar

Maskinen gir bra ytelse, men gir bare litt over 2 timer batteritid som er elendig for å være en Centrino-bærbar etter min mening. Og til tross for at viftene går konstant så blir maskinen veldig varm etterhvert, spesielt rundt midten av tastaturet og touchpad'en.

Lenke til kommentar
Maskinen gir bra ytelse, men gir bare litt over 2 timer batteritid som er elendig for å være en Centrino-bærbar etter min mening. Og til tross for at viftene går konstant så blir maskinen veldig varm etterhvert, spesielt rundt midten av tastaturet og touchpad'en.

Du har denne maskinen?

Lenke til kommentar
Jeg har faktisk lest det samme som han, at den blir litt varm på de områdene.

Ja det er mulig. Men jeg har og lest at vifta går en god del på ac men bråker lite og det lille han som skreiv dette innlegget hadde testa på dc så starta ikke vifta i det hele tatt. Og ved dvd spilling så var batteritiden godt over 3 timer.

Men gidder ikke tro så mye før jeg har testa den selv :D

Lenke til kommentar

Lageret i norge er ikke tomt, det er fullt av maskiner fikk jeg beskjed om fra kontorservice i Førde. De har sikkert en annen leverandør en alle de billige nettbutikkene.

Vist dette stemmer som de sa så har jeg min maskin rett over helga. Men blir jo veldig i tvil når jeg hører alt som blir sagt her da, jeg får bare vente og se :D

Endret av Uniwill259IA1
Lenke til kommentar

Har også snakket med dem. Da var historien en annen. De har bestilt og maskinene kommer i løpet av 14.4, 24.4 og 5.5 til landet.

Alt ettersom når man bestiller kommer man i kø og maskiene fordeles deretter. kontorservice får en-to maskiner den 14.4, mens 10-12 den 24.4. Forørig er maskinene som kommer 14.4 (+2 dg leveranse) er utsolgt.

Lenke til kommentar
Maskinen gir bra ytelse, men gir bare litt over 2 timer batteritid som er elendig for å være en Centrino-bærbar etter min mening.  Og til tross for at viftene går konstant så blir maskinen veldig varm etterhvert, spesielt rundt midten av tastaturet og touchpad'en.

Er ikke helt sikker på dette. Jeg har lest to tester som gir 2timer og 30-3timers bruk ved full power, mens maskinen gir bedre batterilevetid ved reduksjon av prosessorkraft osv.

post-72-1113568093_thumb.jpg

Endret av renpeder
Lenke til kommentar
Har også snakket med dem. Da var historien en annen. De har bestilt og maskinene kommer i løpet av 14.4, 24.4 og 5.5 til landet.

Alt ettersom når man bestiller kommer man i kø og maskiene fordeles deretter. kontorservice får en-to maskiner den 14.4, mens 10-12 den 24.4. Forørig er maskinene som kommer 14.4 (+2 dg leveranse) er utsolgt.

Jeg ringte onsdag 13.4. De måtte da bestille maskinen fra Oslo og de hadde den hos seg om 2 dager sa de, altså idag 15.4. Men i steden for at den måtte innom de så ba de heller leverandøren sende den direkte til meg. Altså så skulle den etter det han sa bli sendt fra Acer/leverandøren i går. Og stemmer alt dette så har jeg den over helga.

Men hvem vet, tror ingenting jeg nå :D

Lenke til kommentar
Jeg ringte onsdag 13.4. De måtte da bestille maskinen fra Oslo og de hadde den hos seg om 2 dager sa de, altså idag 15.4. Men i steden for at den måtte innom de så ba de heller leverandøren sende den direkte til meg. Altså så skulle den etter det han sa bli sendt fra Acer/leverandøren i går. Og stemmer alt dette så har jeg den over helga.

Nja. Da er det vel du som skal få en av de maskinene som kommer til dem da.

Blir nok maskin på deg snart da.

Lenke til kommentar
Jeg ringte onsdag 13.4. De måtte da bestille maskinen fra Oslo og de hadde den hos seg om 2 dager sa de, altså idag 15.4. Men i steden for at den måtte innom de så ba de heller leverandøren sende den direkte til meg. Altså så skulle den  etter det han sa bli sendt fra Acer/leverandøren i går. Og stemmer alt dette så har jeg den over helga.

Nja. Da er det vel du som skal få en av de maskinene som kommer til dem da.

Blir nok maskin på deg snart da.

Håper det, for tror egentlig ikke den butikken har så mange bestillinger på den maskinen. Er ikke noe nettbutikk eller soe sånt så blir litt mindre skala da.

Men som sagt vet jo aldri etter alt som blir sagt og hørt :D Tror det ikke før jeg ser den.

Endret av Uniwill259IA1
Lenke til kommentar

Jippi. Fått melding om leveringsdato. Kommer til lager 22.4. Håper den er hos meg 25.4 eller noe slikt. Selvfølgelig kommer den til Hatteland på en fredag. Helgen går det jo ikke post i Norge så det blir vel tirsdag 26.4. Litt over en uke igjen da. :roll:

Go Acer. This takes some time to adapt to.

Lenke til kommentar
Jippi. Fått melding om leveringsdato. Kommer til lager 22.4. Håper den er hos meg 25.4 eller noe slikt. Selvfølgelig kommer den til Hatteland på en fredag. Helgen går det jo ikke post i Norge så det blir vel tirsdag 26.4. Litt over en uke igjen da. :roll:

Go Acer. This takes some time to adapt to.

Hehe håper det da :D Men av erfaring så stoler jeg lite på leveringsdatoer ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...