renpeder Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Ja ifølge hattelco finnes det ingen i landet før den 22.04.2005, altså ti dager folkens. Lang tid å vente dette. Må bare gratulerer dem som får 8104 i posten en av dagene. Tror ikke det er mange da. RTP Lenke til kommentar
chma Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Kjøpte en slik maskin for brodern og fant en eneste ulempe. Recovery softwaren som Acer bruker er en gammel branded utgave av Norton Ghost som må kjøre på en FAT32 partisjon(er så gammel at den er/var laget for Win98), så systemdisken MÅ være Fat32 om du vil at recovery softwaren skal fungere. Bortsett fra det fungerer maskinen utmerket, overraskende stillegående og bra ytelse i spill. Lenke til kommentar
renpeder Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Dette kan jo ikke stemme. Maskinene leveres med WinXP Pro som ikke installerer Fat32 default. Hvis det stemmer er det bra at jeg har Ghost 2005 i hende. Det må jo finnes en oppdatering på denne. Lastet ned noe sinnsykt med oppdateringer fra Acer. Kanskje du bør ta en tur innom RTP Lenke til kommentar
chma Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Dette kan jo ikke stemme. Maskinene leveres med WinXP Pro som ikke installerer Fat32 default. Hvis det stemmer er det bra at jeg har Ghost 2005 i hende. Det må jo finnes en oppdatering på denne. Lastet ned noe sinnsykt med oppdateringer fra Acer. Kanskje du bør ta en tur innom RTP WinXP pro håndterer både Fat32 og ntfs. Recovery programvaren heter acer ett eller annet, men under skallet er det snakk om en veldig gammel utgave av ghost. Har ringt acer og de svarte at det ikke var mulig å kjøre ntfs på systemdisken så lenge jeg ville beholde Acer recovery ett eller annet.... Lenke til kommentar
renpeder Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Jeg vet at WinXP pro mestrer begge filsystemene, men når man installerer XP er det jo ikke særlig mange forslag til FAT32. Likevel er dette jo helt idiotisk at softwaren ikke makter dette, men som sagt nye ghost til 400 kroner på nettet gjør det. Og det har jeg allerede så da er det forhåpentligvis bare å vente til Acer oppdaterer softwaren for det må de jo. Dette er jo toppmaskinen deres og det er vel ikke mange business-brukere som kjører FAT32. RTP Lenke til kommentar
Charli464 Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Hei jeg har Acer Travelmate 8104wlmi Fikk den 22.mars. :-) :-) Lenke til kommentar
chma Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Ikke noe big deal at softwaren er gammel, som allrede nevnt, fant en "løsning" på det. Passet egentlig med en disk med os/software(fat32) og den andre formatert til NTFS for minde dokumenter. Vurderer selv å kjøpe den når jeg ser hvor bra den funker....men det var disse berømmelige $$$$$$ da... Lenke til kommentar
Uniwill259IA1 Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 (endret) Er ikke rart disse netbutikkene annonserer denne maskinen billig når de ikke kan levere den Har bestilt den nå på en vanlig litt dyrere butikk, får den til helga regner jeg med Endret 13. april 2005 av Uniwill259IA1 Lenke til kommentar
renpeder Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Hvor bestilte du da? RTP Lenke til kommentar
Uniwill259IA1 Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 (endret) Hvor bestilte du da? RTP Kontorsenteret AS i førde De hadde den heller ikke hos seg men de ringte til Acer og ba de sende 1 direkte til meg i bedriftspakke Så håper jeg har den til helga eller noe sånt. Gidder ikke vente på disse tullete nettbutikkene Endret 13. april 2005 av Uniwill259IA1 Lenke til kommentar
johnroger Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Hvor bestilte du da? RTP Kontorsenteret AS i førde De hadde den heller ikke hos seg men de ringte til Acer og ba de sende 1 direkte til meg i bedriftspakke Så håper jeg har den til helga eller noe sånt. Gidder ikke vente på disse tullete nettbutikkene hva måtte du gi for den da? Lenke til kommentar
Uniwill259IA1 Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Hvor bestilte du da? RTP Kontorsenteret AS i førde De hadde den heller ikke hos seg men de ringte til Acer og ba de sende 1 direkte til meg i bedriftspakke Så håper jeg har den til helga eller noe sånt. Gidder ikke vente på disse tullete nettbutikkene hva måtte du gi for den da? Vanlig pris der er 20500 men fikk den nok litt billigere men ikke så billig så den billigste netbutikken da. Lenke til kommentar
johnroger Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 okk. da får jeg vente til jeg klarer å få den for under 15k (uten moms og inkl. porto). ps. 3xquotes var støgt. Lenke til kommentar
renpeder Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 (endret) Testside med Performance tall på Acer Travelmate 8104WLMI: http://www.trustedreviews.com/article.aspx?head=36&page=2827 Adderer denne: http://www.hexus.net/content/reviews/revie...mlld19JRD0xMDAz RTP Endret 14. april 2005 av renpeder Lenke til kommentar
Muntiadok Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Renpeder: Nå gjorde du ikke akkurat ventetiden kortere... Datoen på levering av 8104 er igjen satt til ubekreftet...får ikke Kontorsenteret i Førde også denne maskinen levert gjennom Hattelco? (Digitalimpuls er dessuten ikke noe mer nettbutikk enn vanlig butikk...jeg henter pc'en over disk) 8101 er derimot allerede på lager...(og 8103 var det jo for en uke siden, de solgte raskt ut de 20 de fikk inn..) Lenke til kommentar
renpeder Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Har ikke annet å gjøre i ventetiden hehe. Snakket med butikken som skal levere min, og de brukte den leverandøren som kunne levere hurtigst. Det vil vel si til jul eller noe slikt Nei jeg vet ikke hva jeg skal tro. Det eneste jeg vet er at den kommer sammen med en multiskriver. Det er visst ikke bare Hattelco som importerer, men kjenner ikke nok til det til å besvare ditt spørsmål om Kontorsenteret. Du kan jo spørre dem ved å ringe dem på: 57 82 67 00 Lykke til RTP Lenke til kommentar
niss27 Skrevet 15. april 2005 Forfatter Del Skrevet 15. april 2005 men hva i allverden er problemet da? siden 8103 er på lager. er jo bare cpu og større hd som er den store forskjellen. kan jo ikke vente på maskine for alltid heller. Lenke til kommentar
renpeder Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 (endret) men hva i allverden er problemet da? siden 8103 er på lager. er jo bare cpu og større hd som er den store forskjellen. kan jo ikke vente på maskine for alltid heller. Ja og minnemengde. 512 mot 1024MB Leveringstid ser forøvrig ut til å være tidligst 26-28.april for en del leverandører. Nettbutikkene er allerede uti mai, så dersom dere skal bestille maskiner og ikke ønsker å vente enda lenger bør en bestille nå. Ellers er jo 8103 og 8101 gode alternativer dersom en greier seg med de. RTP Endret 15. april 2005 av renpeder Lenke til kommentar
niss27 Skrevet 15. april 2005 Forfatter Del Skrevet 15. april 2005 men hva i allverden er problemet da? siden 8103 er på lager. er jo bare cpu og større hd som er den store forskjellen. kan jo ikke vente på maskine for alltid heller. Ja og minnemengde. 512 mot 1024MB RTP ja men det er vel ikke derfor maskinene ikke kommer det er det jeg tenker på når jeg nevner hd og cpu. er det defor maskinene ikke kommer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå