renpeder Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Hva med garantien?Det følger vel 1års garanti med på disse, men bør jeg kjøpe 3års? Koster ca 1500-1800kr ekstra. Kan jeg kjøpe maskinen fra en webshop, og garantien fra en annen? Har jeg da en tidsramme mellom kjøp av pc og garanti? Nei du kan ikke kjøpe garantien andre steder enn der du kjøper pcen fra. Garantien som du vil ha, må d bestemme når du kjøper den og der hvor du kjøper den. RTP Fant et par webshops med pcen på lager, men jeg finner ikke "3års garanti" hos de. er bare et par steder de har det ifølge prisguiden. Jeg kommer også til å kjøpe pcen (pga jeg slipper å skrive den av over flere år grunnet under 15000u/moms) på en faktura, så garantien på en annen. vil dette være godkjent? Gjeldende garanti. Denne garantien er ikke gitt gjennom butikken. Den er gitt direkte fra Acer. Den skal være mulig å få hos alle leverandører. Ta kontakt med leverandør/nettbutikk. Ikke sikker på det siste spørsmålet. Spør også leverandør om dette. RTP:) Lenke til kommentar
T2 Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Et par spørsmål: 1) Har noen fått funksjonstasten for å skifte fra intern til ekstern skjerm til å fungere? Jeg har bare fått til dette via å kjøre eManager untility programmet. Jeg har installert Windows XP fra scratch på maskinen. 2) Kan ATI X700 skjermkortet levere 1920 x 1200 til ekstern skjerm? Fikk ikke dette til heller. Lenke til kommentar
Muntiadok Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Angående ekstra garanti: Alle kan utvide garantien til å gjelde til tre år med Acer advantage. Dette har ingenting med butikken å gjøre. http://www.aceradvantage.com/advantage/pag...GroupCtxParam=0 Ønsker man å utvide vanlig garanti må dette gjøres innen den opprinnelige 1 års (360 dager) garantien går ut. Ønsker man i tillegg ulykkesforsikring må dette tegnes innen 90 dager av kjøpet. Tegner man dette får man noen små andre fordeler også, som 30% avslag på nytt batteri Lenke til kommentar
johnroger Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Webshoppen hadde 3års garanti, den var bare ikke lagt til på websiden. Håper den dukker opp på døren ganske snart Lenke til kommentar
Uniwill259IA1 Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Hmm fikk bluescreen idag rett før jeg skulle ut. Spilte musikk med media playeren og plutselig begynte den å hakke og så ble det blått med den standard medlingen at en feil var oppdaget osv. Fikk deretter ikke starta opp maskina, prøvde sikkerhetsmodus i alle varianter men den nekta og bare restarta seg med en ny bluescreen der jeg såvidt fikk med meg at det stod noe om boot før den restarta igjen, kom ingen veg. Tok ut batteriet og strømledningen og nå når jeg kom hjem nå å starta den så kontrolerte den diskene og starta opp som normalt. Noen som vet hva som kan ha forårska dette? Takk. Lenke til kommentar
Muntiadok Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 (endret) Batteritid: Klokket batteriet i dag inn til nøyaktig 3 timer med følgende innstillinger: - Lysstyrke 87% - Cpu speed medium - Wifi tilkoblet hele tiden Maskinen ble brukt til openoffice, mediaavspilling og nedlasting i hele tidsrommet. Og forresten, vifta slo seg på 2-4 ganger med ca. 15 sek. intervall. Endret 3. mai 2005 av Muntiadok Lenke til kommentar
Muntiadok Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Noen som får scroll-knappen på touchpaden til å virke? Lenke til kommentar
Fosse Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Noen som får scroll-knappen på touchpaden til å virke? Samme her. har ikke fått scrolle-knappen til å funke. Lenke til kommentar
Muntiadok Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Får fortsatt ikke rulle-funksjonen til å virke, og det finnes ingen ny driver for denne enheten. Tok og omdefinerte opp/ned til pg up/pg dn, og venstre/høyre til fram/tilbake i webleser. Dette funker strålende. (mus -> enhetsinnstilling -> innstilling) Lenke til kommentar
renpeder Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Min virker helt ok. Det er i noen ganger den ikke virker, er ikke helt sikker på hvorfor, men det hører til unntakene. Den virker i office helt ok. Internet Explorer virker som oftest /90% av tilfellene). Jeg bruker Acers standard-drivere. RTP Lenke til kommentar
johnroger Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 (endret) Har noen en liste med nødvendige updates? Jeg fikk nettopp 8104'en, og ønsker å partisjonere denne selv (både størrelser og fat32->NTFS), og helst bruke windows'en jeg fikk med. Men hvordan er det lettest, hvis mulig? Endret 6. mai 2005 av johnroger Lenke til kommentar
renpeder Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Driverne til alt finnes på support blant acers sider på nettet. Utgangspunkt acer.no, eller acer.com Det er en del å laste ned, men med adsl linjer er jo ikke det noe problem da. Da kan du installere WinXP eller hva det måtte være på vanlig måte, for så å installere driverne. Her mener jeg du forresten kommer direkte til driverne: http://support.acer-euro.com/ RTP Lenke til kommentar
Fosse Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Driverene følger jo og med på recovery CD'ene (System CD'en). Lenke til kommentar
renpeder Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Driverene følger jo og med på recovery CD'ene (System CD'en). Tja. Jeg har da oppdatert en del av dem allerede, men dersom en ønsker å sette opp systemet fra scratch, må en jo laste dem ned for filene på recoverydiskene er ghostet. Når en kjører recovery får en et system som er satt og en må også omvende dette fra fat3 til NTFS dersom en ønsker dette. Les over for mer info. RTP Lenke til kommentar
osvein Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Fant denne redegjørelsen for fordelene med filsystem i NTFS-format vs det gamle FAT32: "With NTFS, individual files and folders can have assigned Access Rights, enabling the user to have greater control over the security in the system. NTFS supports data compression and encryption for files and folders, allowing the user to save space on his hard drive and keep his files more secure. The largest file that can be saved using FAT32 is 4 Gigabytes. With NTFS there is no such limit. On large drives with many files, the performance of a FAT32 drive suffers. NTFS drives do not have a problem handling many files." Dersom det er system-partisjonen som er FAT32, mens hovedpartisjonen som brukes til programmer og data er NTFS-format så gjør vel ikke dette noe særlig fra eller til ? Noen som har kvalifiserte synspunkter på dette ? Jeg får min 8104 på mandag, litt usikker på om jeg skal ta jobben med å innstallere alt på nytt.... Lenke til kommentar
Fosse Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Jeg har da oppdatert en del av dem allerede, men dersom en ønsker å sette opp systemet fra scratch, må en jo laste dem ned for filene på recoverydiskene er ghostet. Jeg installerte egen windows og satte inni systemcd'en til acer og fikk opp en meny der jeg kunne installere di enklte diverene, og programmene. Men viss acer har kommet med nye oppdaterte drivere er ikke det vits i. Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Har Acer TM 8100 glossy skjerm? Lenke til kommentar
Fosse Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Har Acer TM 8100 glossy skjerm? Nei, det har den ikke. I og med at Acer har dette recoverysystemet sitt. hvordan kan jeg da formatere harddisken uten å måtte ha ekstra programvare eller gjøre det i windows? Jeg har allerede reinstallerte med recoverycd'ene og da fikk jeg ikke noe valg om formatering. Fikk heller ikke noe valg om partisjonering(fikk en 80GB FAT32) Er det mulig å bare installere windows fra recovery cd'ene? Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Ok, da er den ute av lista igjen. Lenke til kommentar
renpeder Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Har Acer TM 8100 glossy skjerm? Nei, det har den ikke. I og med at Acer har dette recoverysystemet sitt. hvordan kan jeg da formatere harddisken uten å måtte ha ekstra programvare eller gjøre det i windows? Jeg har allerede reinstallerte med recoverycd'ene og da fikk jeg ikke noe valg om formatering. Fikk heller ikke noe valg om partisjonering(fikk en 80GB FAT32) Er det mulig å bare installere windows fra recovery cd'ene? Når du kjører recoverydiskene vil den installere alle drivere samt windows XP med den versjonen av XP som du velger. Det finnes Engelsk, dansk og norsk versjon på tre disker. Recoevery diskene lager to partisjoner, men dersom du må kjøre recovery igjen vil den siste partisjonen ikke røres, så i så fall er det lurt å lagre dokumenter på denne. RTP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå