Gå til innhold

Acer TravelMate 8104WLMi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt min i litt over en uke nå, og bruker den mest til programmering har ikke hørt noe støy, hverken på batteridrift eller med stromkontakten koblet i.

Hittil har den infridd de fleste forventninger, bra med kraft, bra skjerm, godt tastatur, pent design, ikke tung å dra rundt på.

Lenke til kommentar
For dere som har hatt marskinen en liten stund. Hvordan er det med støyen?

Fra viften? Fra harddisken? Fra skjermkortet?

Maskinen er veldig stillegående, spesielt på batteridrift. Viften ved harddisken går hele tiden når du er koblet til strømnettet, men det er svært liten støy av denne. Et gjevnt hviskende sus er det da, men det er ikke noe du legger merke til foruten at du kun konsentrerer deg om dette da.

RTP :)

Lenke til kommentar
jeg finner ikke Intel PROSet/Wireless softwaren på min maskin. har lastet ned filen både fra acer og intel. windows versonen er ikke ikke så mye å skryte av.

noen tips?

Jeg lastet den ned fra Acer. Men den fungerte svært dårlig, falt ut hele tiden og meget dårlig signal. Så jeg hoppa over på windows versjonen som fungerer helt perfekt.

Lenke til kommentar
jeg finner ikke Intel PROSet/Wireless softwaren på min maskin. har lastet ned filen både fra acer og intel. windows versonen er ikke ikke så mye å skryte av.

noen tips?

Jeg lastet den ned fra Acer. Men den fungerte svært dårlig, falt ut hele tiden og meget dårlig signal. Så jeg hoppa over på windows versjonen som fungerer helt perfekt.

Prøv å reinstallere . Jeg kjører samme driver problemfritt.

Lenke til kommentar
Niss27: jeg finner ikke Intel PROSet/Wireless softwaren på min maskin.

Jeg installerte Intel PROSet og skulle bruke den i steden for windows' innebygde greie. Men det førte bare til at CPU'en vart belastet 100%, alt gikk ekstremt tregt. Noen som har opplevd no e lignende? :ermm:

PS! Jeg har aldri fått til den "Quote" funksjonen, hvordan gjør man det? :blush:

Endret av Fosse
Lenke til kommentar
Niss27: jeg finner ikke Intel PROSet/Wireless softwaren på min maskin.

Jeg installerte Intel PROSet og skulle bruke den i steden for windows' innebygde greie. Men det førte bare til at CPU'en vart belastet 100%, alt gikk ekstremt tregt. Noen som har opplevd no e lignende? :ermm:

PS! Jeg har aldri fått til den "Quote" funksjonen, hvordan gjør man det? :blush:

Quote-button oppe i innslagets høyre hjørne.

Driverne til Intels 2915-kort virker bra, men ser at noen kan ha problemer med installasjon. Reinstaller deriveren. Husk at det kan være problematisk en installerer med kontroll-programmer som firewall og virus-programmer på.

Lenke til kommentar
Hva med garantien?

Det følger vel 1års garanti med på disse, men bør jeg kjøpe 3års?

Koster ca 1500-1800kr ekstra.

Kan jeg kjøpe maskinen fra en webshop, og garantien fra en annen?

Har jeg da en tidsramme mellom kjøp av pc og garanti?

Nei du kan ikke kjøpe garantien andre steder enn der du kjøper pcen fra. Garantien som du vil ha, må d bestemme når du kjøper den og der hvor du kjøper den.

Lenke til kommentar
Hva med garantien?

Det følger vel 1års garanti med på disse, men bør jeg kjøpe 3års?

Koster ca 1500-1800kr ekstra.

Kan jeg kjøpe maskinen fra en webshop, og garantien fra en annen?

Har jeg da en tidsramme mellom kjøp av pc og garanti?

Nei du kan ikke kjøpe garantien andre steder enn der du kjøper pcen fra. Garantien som du vil ha, må d bestemme når du kjøper den og der hvor du kjøper den.

Fant et par webshops med pcen på lager, men jeg finner ikke "3års garanti" hos de. er bare et par steder de har det ifølge prisguiden.

Jeg kommer også til å kjøpe pcen (pga jeg slipper å skrive den av over flere år grunnet under 15000u/moms) på en faktura, så garantien på en annen. vil dette være godkjent?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...