Gå til innhold

Vil du bytte/få ny avatar? Post her!


TSP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har to spørsmål til jeg. Det er sikket feil plass å spør om dette, men jeg håper på å få litt hjelp av dere som fikser avatarer, dere har jo peiling.

 

Jeg har her 10 bilder av Gir fra Invader Zim som jeg skal lage en GIF animasjon av, men før jeg setter de sammen, så vil jeg gjøre om bakgrunnen i Photoshop 7.0. Jeg vil ha den vit. Hvordan kan jeg enkelt farge bakgrunnen?

 

En liten ting til; hvordan kan jeg klippe alle bildene helt likt? Jeg vet du kan bruke "Crop Tool", men det er ingen tall å gå etter, det blir bare øyemål.

 

Her er det første bildet:

Lenke til kommentar
Dere som er så flinke til å lage avatarer og slikt, kan dere svare meg på følgende spørsmål? Hvordan i all verden klarte den personen som har lagt denne animasjonen å krympe det helt ned til 14,5 KB når den består av hele 57(!) bilder? Den er bare 50x50 piksler, men allikavel.

Siden du allerede har fått et svar som er tilfredsstillende nok, skal jeg ikke greie ut om .gif og komprimeringsalgoritmer, men jeg kan anbefale å ta en titt her, her, og her, for litt info om .gif formatet og dets egenskaper. Skulle du etter hvert bli nysgjerrig på andre formater, eller ønske mer informasjon om et spesifikt format, oppfordrer jeg deg til å lese en bok eller to, eller se hva du finner på nett. :)

Tror det eller ei, så er det faktisk ganske interessant, og det gir et innblikk i hvordan ting fungerer. I tillegg vil det bli lettere å jobbe hånd i hånd med et formats styrker og svakheter, noe som i mange tilfeller kan komme særdeles godt med.

Lenke til kommentar
Jeg vil ha en helt ny avatar, men har ikke peiling på hvilken. Forslag? takk.

6540301[/snapback]

Du sier du tener så det ble noe som dette:

6540346[/snapback]

 

Nja, føler at den ble litt for teit, men for all del, fint forsøk. Du prøvde iallefall! :)

 

Edit:

 

Noen som kan fikse dette bildet til lovlig avatar-størrelse? :)the_green_mile.jpg

Endret av christer-R
Lenke til kommentar
Jeg vil gjerne at min nåværende skal bli en muslim som spiser banan, og sier "Mmm"

 

Evig respekt til den som klarer den. :)  (Ekke kødd, vil komme til å bruke den)

Hehehe. Ja, vet ikke hva jeg skal si, men men. Her er i vertfall det jeg kom frem til:

 

 

Noen som kan fikse dette bildet til lovlig avatar-størrelse? :)http://www.schnitt.de/_images/filme/the_green_mile.jpg

Awww, The Green Mile :love:

 

Endret av Newt32
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...