Gå til innhold

Vil du bytte/få ny avatar? Post her!


TSP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som kan lage dette til passelig størrelse og med meg i fokus? Takk

6525940[/snapback]

Her er en i avatar størrelse:

 

 

 

Kunne tenkt meg å fått transparent bakgrunn på avataren min. Nå er den lik bakgrunnen der den står, men fant etterpå ut at det er to forskjellige fargar på den bakgrunnen.

6525952[/snapback]

Her har du en med transparent bakgrunn, til bruk på lyse bakgrunner som her på forumet :)

 

Lenke til kommentar

Her er en liten Photoshop guide om hvordan du kan lage din egen forumavatar. Til de som har Photoshop installert, men vet ikke hvordan man gjør det.

 

Advarsel: Mange store bilder.

 

(Photoshop CS2 English)

 

1. Åpne bilde du vil ha som avatar i Photoshop :)

 

2. Dobbelklikk på det lille laget nede i høyre hjørne, som lager det til et nytt layer, trykk ok:

1yq0.jpg

 

 

3. Image -> Canvas Size:

2rm7.jpg

 

 

4. Velg Pixels i dropdown menyen:

3av9.jpg

 

 

5. Skriv 80 i den øverste og 80 i den nederste. Trykk Ok, og Proceed.

4sw8.jpg

 

 

6. Da skal bilde ditt som kanskje så slik ut:

5cc4.jpg

 

Se noe som dette ut:

6xl8.jpg

 

 

7. Edit -> Free Transform

7ne9.jpg

 

 

8. Free transform bruker du til å tilpasse bildet ditt som du vil ha det. Når du skal forandre størrelsen anbefales det at du holder inne SHIFT mens du bruker musen til å drege bilde:

8xw8.jpg

 

 

9. Når du er ferdig med å tilpasse bildet trykker du Layer -> Flatten Image:

9bv8.jpg

 

10. Gjenta steg 2.

 

11. Dette er hvis du vil ha en liten ramme rundt avataren din. Da kan du først trykke på en knapp som ser ut som en liten f, nede i høyre hjørne med layers, og velge Stroke:

10yo5.jpg

 

 

12. Size: 1 - Position: Inside - Color: Valgfritt men de fleste bruker svart. Trykk Ok når du er ferdig.

102eb4.jpg

 

 

13. Da gjenstår det bare å lagre bildet i lovlig størrelse (i antall KB). Så File -> Save for web:

11ip0.jpg

 

 

14. Da vil du få opp et ganske stort vindu med bildet ditt i midten. Nå er det viktig å holde øye med tallene nede i venstre hjørne:

12hq6.jpg

 

 

15. I dette tilfelle var bildet for stort, så da må man gjøre det mindre. En god måte er å bruke Quality pila til å få det i størrelse. Et tips er å få det rundt 5.500 kB:

13kr8.jpg

 

16. Trykk Save når du har fått den i lovlig størrelse, skriv hva du vil kalle avataren, og vips, så har du en avatar du kan bruke på forumet her :)

 

Bilde brukt i guiden:

screamdb8.jpg

 

Ferdig avatar:

scream2bj8.jpg

 

 

Edit: PM er sendt til trådstarter (The Strategy-player). Sånn at vi kanskje får guiden i førsteposten :)

Endret av Newt32
Lenke til kommentar
Her er en liten Photoshop guide om hvordan du kan lage din egen forumavatar. Til de som har Photoshop installert, men vet ikke hvordan man gjør det.

 

Advarsel: Mange store bilder.

 

(Photoshop CS2 English)

 

1. Åpne bilde du vil ha som avatar i Photoshop :)

 

2. Dobbelklikk på det lille laget nede i høyre hjørne, som lager det til et nytt layer, trykk ok:

1yq0.jpg

 

 

3. Image -> Canvas Size:

2rm7.jpg

 

 

4. Velg Pixels i dropdown menyen:

3av9.jpg

 

 

5. Skriv 80 i den øverste og 80 i den nederste. Trykk Ok, og Proceed.

4sw8.jpg

 

 

6. Da skal bilde ditt som kanskje så slik ut:

5cc4.jpg

 

Se noe som dette ut:

6xl8.jpg

 

 

7. Edit -> Free Transform

7ne9.jpg

 

 

8. Free transform bruker du til å tilpasse bildet ditt som du vil ha det. Når du skal forandre størrelsen anbefales det at du holder inne SHIFT mens du bruker musen til å drege bilde:

8xw8.jpg

 

 

9. Når du er ferdig med å tilpasse bildet trykker du Layer -> Flatten Image:

9bv8.jpg

 

10. Gjenta steg 2.

 

11. Dette er hvis du vil ha en liten ramme rundt avataren din. Da kan du først trykke på en knapp som ser ut som en liten f, nede i høyre hjørne med layers, og velge Stroke:

10yo5.jpg

 

 

12. Size: 1 - Position: Inside - Color: Valgfritt men de fleste bruker svart. Trykk Ok når du er ferdig.

102eb4.jpg

 

 

13. Da gjenstår det bare å lagre bildet i lovlig størrelse (i antall KB). Så File -> Save for web:

11ip0.jpg

 

 

14. Da vil du få opp et ganske stort vindu med bildet ditt i midten. Nå er det viktig å holde øye med tallene nede i venstre hjørne:

12hq6.jpg

 

 

15. I dette tilfelle var bildet for stort, så da må man gjøre det mindre. En god måte er å bruke Quality pila til å få det i størrelse. Et tips er å få det rundt 5.500 kB:

13kr8.jpg

 

16. Trykk Save når du har fått den i lovlig størrelse, skriv hva du vil kalle avataren, og vips, så har du en avatar du kan bruke på forumet her :)

 

Bilde brukt i guiden:

screamdb8.jpg

 

Ferdig avatar:

scream2bj8.jpg

 

 

Edit: PM er sendt til trådstarter (The Strategy-player). Sånn at vi kanskje får guiden i førsteposten :)

6533540[/snapback]

Flott initiativ! :)

Holder selv på med en omfattende guide, men med mitt tempo kan det ta svært lang tid før noe når dagens lys.

Lenke til kommentar
Flott initiativ!  :)

Takk. Jeg tenkte hvorfor ikke lære de som har Photoshop installert hvordan man gjøre det, i stedet for å gjøre det for dem. Glømmer aldri denne setningen: "Hvis du gir en mann en fisk, har han mat en gang. Hvis du lærer en mann å fiske, har han mat resten av livet." :)

 

Holder selv på med en omfattende guide, men med mitt tempo kan det ta svært lang tid før noe når dagens lys.

Hehe. Ja man kan også gå litt lei etter lenger tid, i vertfall fra den erfaringen jeg har :D

Lenke til kommentar
Dere som er så flinke til å lage avatarer og slikt, kan dere svare meg på følgende spørsmål? Hvordan i all verden klarte den personen som har lagt denne animasjonen å krympe det helt ned til 14,5 KB når den består av hele 57(!) bilder? Den er bare 50x50 piksler, men allikavel.

6535235[/snapback]

det er kun snakk om max 4-8 farger og da tar det nesten ikke plass :)

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...