Gå til innhold

Vil du bytte/få ny avatar? Post her!


TSP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Angående Master Chief-bildene kunne jeg tenkt meg mer kontrast mellom bakgrunnen og MC. Kanskje lysere bakgrunn, og en smule mer blury.

Kunne også økt kontrasten en del på selve bildet.

 

Likte formatet på MyBigMouth sitt bilde. 70(eller mindre)*80 pixler virker bedre enn et kvadratisk bilde.

Lenke til kommentar
35rl.jpg

Hvordan får du sånn fin kvalitet?

 

Opticverve?

Opticverve? :huh:

Hvordan sluttresultatet blir, avhenger av hvilken skaleringsalgoritme man bruker for å skalere ned bildet, samt hvilken behandling man gir etterpå.

I tillegg vil valget av utsnitt, samt hvilket filformat man lagrer i, ofte ha mye å si for sluttresultatet.

Noen guide tror jeg ikke jeg orker å skrive akkurat nå, det finnes det nok av på nettet uansett.

Ingenting av det jeg gjør er noe hokuspokus, men hvis det skulle være av interesse, kan jeg anbefale en bok som tar for seg en mengde grunnlegende aspekter med digital bildebehandling.

Boken går gjennom alt fra fargerestaurering til innarbeidelse av gode arbeidsvaner, og er både godt illustrert, og godt skrevet.

Lenke til kommentar
Men fargoth. Fikser du bildet før, eller etter du har resizet det?

6472652[/snapback]

Det kommer an på hva som skal fikses.

Større inngrep og modifikasjoner gjøres alltid før eventuell redusering av størrelse, mens små etterjusteringer ofte gjøres rett før optimalisering for web. (Dette gjelder i hovedsak for avatarer, og ikke nødvendigvis for annet arbeid.)

Lenke til kommentar
Noen som kan fikse på den til avatar størrelse?

 

http://pictures.dehavilland.co.uk/Live/Photo6001365.jpg

 

 

EDIT: Hvordan får jeg lagt inn bildet her på forumet? :S

6485322[/snapback]

Her:

 

photo60013651yn.jpg

 

Når du bruker den vanlige svar funksjonen kan du scrolle litt ned og der finner du Filvedlegg. Trykk på knappen der det står Choose... eller Velg... å last opp ønsket fil :)

6485671[/snapback]

 

Tusen hjertelig takk :D

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...