Gå til innhold

Vil du bytte/få ny avatar? Post her!

TSP

Anbefalte innlegg

Ok har lyst på Guild Wars avatar (karakter bilde.) med navn izoren på som som dere har det :p helst warrior :p

www.guildwars.com

www.guildwarsguru.com

Finner du bilde

Samme om det er steina eller fargoth som lager den :p

vis dere ville vært snille :)

takk

Endret av izoren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ok har lyst på Guild Wars avatar (karakter bilde.) med navn izoren på som som dere har det :p  helst warrior :p

www.guildwars.com

www.guildwarsguru.com

Finner du bilde

Samme om det er steina eller fargoth som lager den  :p

takk

Her tenkte jeg at jeg skulle lage en til deg, men men...

Er uansett på arbeid atm., det måtte blitt senere :p

@AcolyteGutripper: Var det ikke du som var så voldsom på den nye avataren fra halo2. Så har du byttet tilbake :no: Nå må du da snart bestemme deg gutt ;)

Endret av am3k
Lenke til kommentar
Ok har lyst på Guild Wars avatar (karakter bilde.) med navn izoren på som som dere har det :p  helst warrior :p

www.guildwars.com

www.guildwarsguru.com

Finner du bilde

Samme om det er steina eller fargoth som lager den  :p

takk

Hei.

Fint du oppgir linker :) Det gjør ting litt lettere..

Jeg har prøvd meg på en del avatarer, men ikke alle ble så bra at jeg gidder å poste dem.

Her er noen.

ferdig25ip.jpgferdig35aq.jpgferdig40ab.jpg

Kan hende jeg kommer med flere i løpet av kvelden..

Endret av Steina
Lenke til kommentar

Jeg ligger nedsyltet i lekser og har derfor ikke mulighet for å komme med noen avatar til deg i dag Aco.

Uansett, lykke til alle som lager avatarer der ute, og la inspirasjonen være med dere!

Det var alt fra meg denne gang, ha en ellers strålende dag, alle sammen!

Edit: Leif

Endret av fargoth
Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan kvaliteten på avataren min kan bli bedre?

Det var det beste bildet jeg kunne finne, og GIMP er jeg så absolutt ikke stødig i. Prøvde litt frem og tilbake i GIMP me fikk det overhodet ikke til.

Avataren din er lagret i .gif, et format som kun støtter 8-bits farger. (256 farger)

Bildet ditt inneholder et vidt fargespekter, noe som blir vanskelig å gjengi med filformatet .gif.

Dette er fordi du mister fargeinformasjon når du lagrer bildet ditt, og kvaliteten synker som følge av dette.

.gif egner seg best til bilder med store ensfargede flater, eller bilder der det ikke er vide overganger fra en farge til en annen.

Siden ditt bilde ikke inneholder noen transparante deler, er det etter min mening helt bortkastet å lagre som gif, da .jpg vil gi et mye bedre resultat på alle områder.

Dette ble utrolig rotete, og dårlig fomulert, men jeg sliter med andre ting i tilleg så det får heller være denne gangen.

Her er et forsøk på en "Forbedret versjon" av avataren din forresten:

for8ao.jpg

Jeg tror også jeg skrev litt om fordelene og ulempene ved bruk av .gif, .png, og .jpg tidligere i tråden, som kansje kan være av interesse?

Lenke til kommentar

Det var det beste bildet jeg kunne finne, og GIMP er jeg så absolutt ikke stødig i. Prøvde litt frem og tilbake i GIMP me fikk det overhodet ikke til.

.GIF er jo det beste, er det ikke fargoth?

Jeg vet virkelig ikke hva fargoth bruker så sinnsykt lang tid på å skrive, men det blir nok langt.

JPG er like bra som GIF når det kommer til kvalitet.

Når jeg lagrer bilder i Photoshop, så lar jeg Photoshop selv velge om den skal lagre som .JPG, eller .GIF når jeg setter maks størrelsen 6KB.

Den velger som regel JPG, og det er ikke noe galt med den kvaliteten..

Jeg tror at det er flere måter å komprimere en JPG fil på, og det er ikke enkelt å få det til skikkelig selv, om man ikke vet hva man gjør :hm:

@ endrebjorsvik89: Du kan kan poste orginal bildet her, eller velge å gjøre det selv. At du spør om hjelp, og prøver å gjøre det selv er flott :)

Jeg er ikke mye til hjelp da men.

Lenke til kommentar

Ikke helt greit det bildet der. Litt for like farger / fargetoner til at oppskarping skal funke bra :hm:

Tror jeg fant utgangsbildet ditt (ikke mye bedre det).

Slik ble resultatet:

kvakk9os.jpg

Edit:kvakk20bi.jpg

Endret av Rivers
Lenke til kommentar
Avataren din er lagret i .gif, et format som kun støtter 8-bits farger. (256 farger)

Ahh... det var derfor det ikke kom noen nye farger da jeg prøvde å brushe litt med ørsmå nyanser av de originale fargene. :wallbash:

Grunnen til at jeg hadde .gif var at det var det formatet jeg fant bildet, og jeg ville ikke fucke kvaliteten med JPEG-komprimering. Gif er vel lossless komprimering om jeg ikke tar feil.

fargoths ble veldig klar og tydelig, men fikk en litt brå avslutning på nebbet. Rivers' hadde en fin avslutning, men var ikke fullt så fin og klar (selv med ramme rundt).

Prøvde å rette litt på nebbet til fargoths, men da ble nebbet pluteselig veldig stort. Så jeg lar det bare være som det er.

:)

Lenke til kommentar
Gif er vel lossless komprimering om jeg ikke tar feil.

Du tar feil :tease:

Orginalen?:

kvakk4.gif

Eneste som kan redde dette bilde er vel å gå inn å "tegne" over!!?

Prøvde å finne andre bilder av Kvakk, men det var veeeldig lite bilder av ham :(

kvakkto7yo.jpg

Endret av Rivers
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...