fargoth Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Til fargoth Hvordan.. Hvordan fikk du til den avataren til the_fire? Denne: Orginalbilde er jo alt i farge. Hvordan laget du den svart\hvitt rundt? Jeg vet om flere måter å gjøre det på selv, men de tar så lang tid.. Finnes det en enkel måte å gjøre det på? Marker fuglen med Lasso Tool (L), høyreklikk så, og velg Select Inverse. Gå så til Image --> Ajustments --> Desaturate (Shift + Ctrl + U). Så bruker du History Brush Tool til å fjerne eventuelle rester av farge rundt fuglen (fordel å forstørre bilde litt opp mens du gjør dette). Deretter er det bare å lagre bildet, så er du ferdig. Hvis det er ønskelig kan du øke kontrasten på det område du har gjort svart/hvitt, for å få en mer dramatisk effekt. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Magic Wand Tool... Det er ikke mulig, fordi originalbildet har for mye ulik farge, noe som gjør det vanskelig for Magic Wand Tool å gi et bra resultat. Bruker du Magic Wand Tool der vil du fort merke at resultatet ikke blir like tilfredstillende som med bruk av Lasso Tool. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Marker fuglen med Lasso Tool (L), høyreklikk så, og velg Select Inverse.Gå så til Image --> Ajustments --> Desaturate (Shift + Ctrl + U). Så bruker du History Brush Tool til å fjerne eventuelle rester av farge rundt fuglen (fordel å forstørre bilde litt opp mens du gjør dette). Deretter er det bare å lagre bildet, så er du ferdig. Hvis det er ønskelig kan du øke kontrasten på det område du har gjort svart/hvitt, for å få en mer dramatisk effekt. ja, det var det jeg trodde ja, men jeg er nok for ustødig på hånden for slikt arbeid Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Kjøp digitalt tegnebrett. Da er det kakebit. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Marker fuglen med Lasso Tool (L), høyreklikk så, og velg Select Inverse.Gå så til Image --> Ajustments --> Desaturate (Shift + Ctrl + U). Så bruker du History Brush Tool til å fjerne eventuelle rester av farge rundt fuglen (fordel å forstørre bilde litt opp mens du gjør dette). Deretter er det bare å lagre bildet, så er du ferdig. Hvis det er ønskelig kan du øke kontrasten på det område du har gjort svart/hvitt, for å få en mer dramatisk effekt. ja, det var det jeg trodde ja, men jeg er nok for ustødig på hånden for slikt arbeid Hvis du bruker Zoom Tool (Z) og forstørrer bildet opp skal det ikke være serlig vanskelig å lage et omriss av fuglen. (se vedlagt bilde) Lenke til kommentar
Steina Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Hvis du bruker Zoom Tool (Z) og forstørrer bildet opp skal det ikke være serlig vanskelig å lage et omriss av fuglen. (se vedlagt bilde) Går det ann å forstørre?! hehe.. neida, men jeg ønsker meg slik "penn" som man kobler til pc'n.. Må være mye bedre enn en stor klupete mus Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 hehe.. neida, men jeg ønsker meg slik "penn" som man kobler til pc'n.. Må være mye bedre enn en stor klupete mus Ikke alltid..bruker mere musa en Wacomen i PS Lenke til kommentar
Steina Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 am3k. Du har til PDS filen til fonten min? Kan du sjekke hva fonten heter? (skrifttypen) Lenke til kommentar
Skogli Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 PHP for teh win. Ble ikke noe klokere. Dette var til hvordan skifte avatar automatisk? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Ble ikke noe klokere. Dette var til hvordan skifte avatar automatisk? Ja, php-kode i en .gif .png eller whatever fil. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 PHP for teh win. Ble ikke noe klokere. Dette var til hvordan skifte avatar automatisk? Les meg Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 PHP for teh win. Ble ikke noe klokere. Dette var til hvordan skifte avatar automatisk? Les meg kan du forklare nærmere? Lenke til kommentar
iMono Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Hvilket program bruker dere til .png? Adobe Photoshop CS2 klarer ikke susen... Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 PHP for teh win. Ble ikke noe klokere. Dette var til hvordan skifte avatar automatisk? Les meg kan du forklare nærmere? PHP er ikke en av mine sterkere sider, så jeg kan nok ikke hjelpe noe serlig der. Hvis du trenger hjelp innen emnet, kan du jo sende en pm til noen av de som svarte i tråden jeg linket til, så kan de sikkert hjelpe deg videre. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Lokaltog er mesteren Har lyst på en slik avatar han har! Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Hvilket program bruker dere til .png? Adobe Photoshop CS2 klarer ikke susen... Klart CS2 klarer .PNG! PNG-24 lagrer somregel for mye informasjon til at du får et 80x80 pixlers bilde ned til 6kb eller mindre. Derfor bruker vi PNG-8 eller Gif til transparante bilder. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Meta][iC, hvor glad er du egentlig i avataren din? Jeg har puslet litt på en ny en til deg en stund nå, og håper ikke du har noe imot den. Dette er den ferdige versionen 1.0 For større og mer detaljert bilde, klikk HER ][ -tegnene virket ikke i fonten jeg brukte, så jeg laget dem selv da jeg tok linjene fra bokstaven "T" Takk til fargoth som ga meg idé'en om hvordan å lage ][ -tegnene Lenke til kommentar
iMono Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Hvilket program bruker dere til .png? Adobe Photoshop CS2 klarer ikke susen... Klart CS2 klarer .PNG! PNG-24 lagrer somregel for mye informasjon til at du får et 80x80 pixlers bilde ned til 6kb eller mindre. Derfor bruker vi PNG-8 eller Gif til transparante bilder. Jeg blander skikkelig... Jeg mente .ico... Er det noen som vet hvilket program? Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Hvilket program bruker dere til .png? Adobe Photoshop CS2 klarer ikke susen... Klart CS2 klarer .PNG! PNG-24 lagrer somregel for mye informasjon til at du får et 80x80 pixlers bilde ned til 6kb eller mindre. Derfor bruker vi PNG-8 eller Gif til transparante bilder. Jeg blander skikkelig... Jeg mente .ico... Er det noen som vet hvilket program? Det går an i lagre som .ICO i Photoshop. Det du gjør er å legge innholdet i den vedlagte mappen inn i File Formats mappen der du har instalert Photoshop. icoformat_win_2.6f2.zip Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg