Gå til innhold

Vil du bytte/få ny avatar? Post her!

TSP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Til fargoth  :hrm:

Hvordan.. Hvordan fikk du til den avataren til the_fire?

Denne:

rype7py.jpg

Orginalbilde er jo alt i farge. Hvordan laget du den svart\hvitt rundt?

Jeg vet om flere måter å gjøre det på selv, men de tar så lang tid..

Finnes det en enkel måte å gjøre det på?

Marker fuglen med Lasso Tool (L), høyreklikk så, og velg Select Inverse.

Gå så til Image --> Ajustments --> Desaturate (Shift + Ctrl + U).

Så bruker du History Brush Tool til å fjerne eventuelle rester av farge rundt fuglen (fordel å forstørre bilde litt opp mens du gjør dette).

Deretter er det bare å lagre bildet, så er du ferdig. :)

Hvis det er ønskelig kan du øke kontrasten på det område du har gjort svart/hvitt, for å få en mer dramatisk effekt.

Lenke til kommentar

Så bruker du History Brush Tool til å fjerne eventuelle rester av farge rundt fuglen (fordel å forstørre bilde litt opp mens du gjør dette).

Hvis det er ønskelig kan du øke kontrasten på det område du har gjort svart/hvitt, for å få en mer dramatisk effekt.

ja, det var det jeg trodde ja, men jeg er nok for ustødig på hånden for slikt arbeid :hm:

Lenke til kommentar

ja, det var det jeg trodde ja, men jeg er nok for ustødig på hånden for slikt arbeid :hm:

Hvis du bruker Zoom Tool (Z) og forstørrer bildet opp skal det ikke være serlig vanskelig å lage et omriss av fuglen. :)

(se vedlagt bilde)

post-63-1125839673_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Hvis du bruker Zoom Tool (Z) og forstørrer bildet opp skal det ikke være serlig vanskelig å lage et omriss av fuglen. :)

(se vedlagt bilde)

Går det ann å forstørre?! :ohmy:

hehe.. neida, men jeg ønsker meg slik "penn" som man kobler til pc'n.. Må være mye bedre enn en stor klupete mus ;)

Lenke til kommentar

Meta][iC, hvor glad er du egentlig i avataren din? :p

Jeg har puslet litt på en ny en til deg en stund nå, og håper ikke du har noe imot den.

Dette er den ferdige versionen 1.0 :wee:

metaicferdig11lc.jpg

For større og mer detaljert bilde, klikk HER

][ -tegnene virket ikke i fonten jeg brukte, så jeg laget dem selv da jeg tok linjene fra bokstaven "T"

Takk til fargoth som ga meg idé'en om hvordan å lage ][ -tegnene

Lenke til kommentar
Hvilket program bruker dere til .png? Adobe Photoshop CS2 klarer ikke susen... :cry:

Klart CS2 klarer .PNG!

PNG-24 lagrer somregel for mye informasjon til at du får et 80x80 pixlers bilde ned til 6kb eller mindre.

Derfor bruker vi PNG-8 eller Gif til transparante bilder. :)

Jeg blander skikkelig... Jeg mente .ico... Er det noen som vet hvilket program? :tease:

Lenke til kommentar
Hvilket program bruker dere til .png? Adobe Photoshop CS2 klarer ikke susen... :cry:

Klart CS2 klarer .PNG!

PNG-24 lagrer somregel for mye informasjon til at du får et 80x80 pixlers bilde ned til 6kb eller mindre.

Derfor bruker vi PNG-8 eller Gif til transparante bilder. :)

Jeg blander skikkelig... Jeg mente .ico... Er det noen som vet hvilket program? :tease:

Det går an i lagre som .ICO i Photoshop.

Det du gjør er å legge innholdet i den vedlagte mappen inn i File Formats mappen der du har instalert Photoshop. :)

icoformat_win_2.6f2.zip

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...