Gå til innhold

Vil du bytte/få ny avatar? Post her!

TSP

Anbefalte innlegg

Jeg vil ha tilbake min gamle avatar, men jeg får den ikke til å bli mindre enn 6,5kb (gif) Hvordan fikser man det i photoshop?

Edit: Originalavataren er jpg, men den var visst en smule for stor :p

Save for web. (Alt + Shift + Ctrl + S)

For mer detaljer kan du sjekke litt lengre bak i tråden hvor jeg skrev litt mer om lagring av bilder, eller sende en PM så skal jeg gå enda mer i detalj. :)

Takker og bukker. :) Fikk presset den ned i 4,7kb med maximum kvalitet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har begge programmene, og hvert av dem fungerer til sitt formål... Dog er alt som Adobe har, ekstremt tungdrevet.

Interessant, har du noen eksempler? :)

Ikke la dette bli en diskusjon da...

Photoshop fungerer nok bedre til tunge grafiske oppgaver, og er sikkert bedre eller lik på de fleste områder som Paint Shop Pro. Fordelen med psp er det at programmet starter raskere, og om du ikke trenger alle de avanserte funksjonene i Photo Shop, så er det i hvert fall for min del mer praktisk å bare åpne psp. Dessuten er vel psp billigere enn ph? Hvis du bare skal gjøre enkle oppgaver, er det da ingen vits i bruke masse penger på funksjoner man kanskje aldri vil få bruk for.

Når det gjelder Adobe, så er det en kjent sak at Acrobat bruker veldig lang tid på å åpne. Og Photo Shop integrerer seg litt vel mye i operativ systemet, starter tungt og spiser resurser... Det er mitt inntrykk iallfall.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...