Gå til innhold

Vil du bytte/få ny avatar? Post her!

TSP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

fargoth: Som sagt, det behøver ikke å være en anime-avatar. Si ifra hvis du kommer over en avatar som passer mine forusetninger. ;) Hvis meg originalbildet først, så du slipper å bruke tid på en avatar som jeg muligens ikke kommer til å bruke...

Men jeg skal ta en titt på tråden, og se om jeg finer noen bilder!

Lenke til kommentar
Men du fargoth, vet du om noen gode komprimerings-metoder?

Min blir på 7,36kb når jeg lagrer med gif, og med jpg så blir det så dårlig kvalitet hvis jeg skal få det under 6kb.

Hvis du bruker Photoshop, kan jeg gå mer i detalj hvis det er spesifikke bilder du sliter med.

Det du generelt tjener mye på ved lagring av .gif bilder, er å redusere mengden farger bildefilen skal inneholde.

Et bilde med få farger kan reduseres drastisk i filstørrelse ved å sette ned antall farger som lagres ved filen, og filer som har store ensfargede flater gjør fortjenesten desto større.

I photoshop har du også andre valg, som gjør at du kan konfigurere .gif filen din i relativt stor grad.

Jpg filer er ingen problem i Photoshop, da man enkelt kan justere komprimeringsmengden ved hjelp av en liten slider, samtidig som man ser filstørrelsen, og en preview av bildet man jobber med. :)

Endret av fargoth
Lenke til kommentar
ja... ble det noe av den avataren eller, fargoth?

Nei, jeg orker ikke mekke avatar med navn på nå så sent om kvelden.

Du får overleve med den du har nå, helt til i morgen. :)

Den er jo søt den jeg har nå da så du trenger ikke! Fy faen så søt Lech! :love:

Endret av AcolyteGutripper
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...