Tronsn Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Når jeg var på netshop og så på CPUer så sto det Boxed på den ene CPUen og OEM på den andre. og hva er OEM. er det noen som kan svare meg på det? Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Original Equipment Manufacturer OEM er en betegnelse på de varer som en produsent selv har laget. Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Read this and thou shall learn Lenke til kommentar
Musty Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 det var en noe vag beskrivelse.. en produsent vil jo alltid selv ha laget produktene? Trodde OEM var produkter som er laget til en spesiell sammenheng. F.eks lager kanskje MSI hovedkort som kun blir brukt i Dell sine maskiner (dette er bare et eksempel, jeg vet ikke hvorvidt msi lager HK til dell), og som er tilrettelagt den spesifikke maskinen. Disse er gjerne strippet for ekstra funksjoer osv.. OEM er produkter som KUN selges med nye pcer. F.eks er OEM operativsystem billigere enn de som ikke er OEM, siden du faktisk må kjøpe en ny pc for å få det til den prisen.. er nesten som å kjøpe mobiltelefoner med abbonnement det.. Lenke til kommentar
Tronsn Skrevet 21. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2005 takker for alle svar. nå fant jeg det ut. enda en gang av hardware.no tråden kan stenges... Lenke til kommentar
Midran Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 jeg trodde nå forskjellden på "boxed" og "oem" var at boxed hadde medfølgende kjøler og oem der fikk du KUN cpu uten kjøler.. men hva vet vel lille jeg? Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 jeg trodde nå forskjellden på "boxed" og "oem" var at boxed hadde medfølgende kjøler og oem der fikk du KUN cpu uten kjøler.. men hva vet vel lille jeg? Helt riktig OEM Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 OEM er fordel for oss som vet hvordan vi skal bruke AS5. Det er også en fordel for overklokkere som ikke må bruke noen extra 100 lapper for å få orginal kjøler + vifte. Selv bruker eg Boxed varianten, overklokker ikke lenger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå