ibsen Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Kan noen gi en fornuftig forklaring på hvorfor den svarte utgaven ikke kommer til Skandinavia? Så ufattelig, blodig irriterende... Estetikk er ganske viktig for mange, og jeg ville personlig ikke kjøpt denne maskinen bla. fordi den hvite fargen får denne til å se ut som en iBook-ripoff. Lenke til kommentar
qwert Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 (endret) En annen mulig negativ ting er at den har en Matshita brenner. Dette merket er det eneste som ikke kan gjøres regionfri på en eller annen måte. De programvarebaserte ekstratastene fungerer foreløpig bare i Windows, og om det noen gang kommer programvare for disse til Linux eller andre alternative operativsystemer er heller tvilsomt. Prøvd disse? Om denne pakken ikke fungerer kan man alltids håpe på at utviklingen tar seg opp igjen nå som det er kommet nye modeller. Tror ikke det er like tvilsomt som artikkelen gir inntrykk av at disse kan virke i Linux også. Endret 23. mars 2005 av qwert Lenke til kommentar
knut Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 En annen mulig negativ ting er at den har en Matshita brenner. Dette merket er det eneste som ikke kan gjøres regionfri på en eller annen måte. Prøvd disse? Om denne pakken ikke fungerer kan man alltids håpe på at utviklingen tar seg opp igjen nå som det er kommet nye modeller. Tror ikke det er like tvilsomt som artikkelen gir inntrykk av at disse kan virke i Linux også. De aller fleste produsenter av bærbare bruker forskjellige optiske enheter fra tid til annen. Den vi hadde til test klarte 4 X DVD+R, mens den som er i salg hos PSData er 8X DVD+R. Jeg visste ikke om dette programmet, men den har nok ikke støtte for alle ekstraknappene enda. Det er likevel positivt at det finnes et slikt prosjekt. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 (endret) hmm, så tastene bruker acpi heller den utvidede tastatur signaler. da blir det fort litt mer rot ja... Endret 23. mars 2005 av hobgoblin Lenke til kommentar
ASUSNO Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 HEI! Ser det er litt forskjellige kommentarer her som jeg tenkte jeg skulle følge opp: Det at den ikke kommer i svart på det nordiske markedet er rett og slett bare et markedsvalg som er utført. Ja, jeg kan være enig i at den burde vært tilgjengelig i svart her også, men det blir den altså ikke. Men at det er en iBook rip-off er å dra det litt vel langt. Blir litt drøyt å kalle noe for en rip-off bare det er samme farge. Hvor iBook'en har plast-belegg, har W5 en lakkert overflate som minner litt om perlemor. Selvfølgelig snakk om smak og behag, men gir et mer eksklusivt inntrykk. Den som ymtet om at det er ASUS som produserer laptoper fra Apple har helt rett. Vi produserer faktisk mange kjente produkter for andre merker. iPod mini og shuffle, PS2, Sony Vaio og mye mer... Når det gjelder hvor ASUS laptoper kan kjøpes i Norge, så kan jeg informere om at Komplett.no er i ferd med å ta dem inn, og de vil trolig være tilgjengelige fra slutten av april. Med vennlig hilsen Preben Stub ASUS Nordic AB Lenke til kommentar
abcde Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Hei.. Har et spørsmål angående maskinen: Kjører vifta konstant på 900rpm, eller kjører den bare når en belaster maskinen? I så fall, hvor ofte skrur den seg på ved vanlig kontorarbeid? (surfing osv) Lenke til kommentar
knut Skrevet 18. april 2005 Forfatter Del Skrevet 18. april 2005 Hei.. Har et spørsmål angående maskinen: Kjører vifta konstant på 900rpm, eller kjører den bare når en belaster maskinen? I så fall, hvor ofte skrur den seg på ved vanlig kontorarbeid? (surfing osv) Viften varierer mellom 900 og 2200 RPM. Den går ikke hele tiden, men den går ganske ofte. 900 RPM er likevel såpass lite at det er vanskelig å høre den. Lenke til kommentar
abcde Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Vifter altså... Lurer på hvordan vil dette ta seg ut i en stille lesesal? Er den hørbar for andre som sitter rundt maskinen? Lenke til kommentar
knut Skrevet 18. april 2005 Forfatter Del Skrevet 18. april 2005 Vifter altså... Lurer på hvordan vil dette ta seg ut i en stille lesesal? Er den hørbar for andre som sitter rundt maskinen? Jeg hørte den ihvertfall ikke når jeg satt en meter unna den. Den høres ikke mer enn f.eks. en 7200 rpm harddisk. Lenke til kommentar
abcde Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Hørtes ikke så verst ut. Har en 7200rpm harddisk i en bærbar nå, men det må ikke støye mer:) Vurderer kanskje en dell x1 fremfor denne asusen, men er veldig usikker på valget. Har du prøvde begge? Er skermen på asus w5 mye bedre enn på dell x1? Lenke til kommentar
knut Skrevet 18. april 2005 Forfatter Del Skrevet 18. april 2005 Hørtes ikke så verst ut. Har en 7200rpm harddisk i en bærbar nå, men det må ikke støye mer:) Vurderer kanskje en dell x1 fremfor denne asusen, men er veldig usikker på valget. Har du prøvde begge? Er skermen på asus w5 mye bedre enn på dell x1? Jeg har testet begge ja. Skjermen på W5 er bedre enn på X1, men ytelsen er også langt bedre på W5. Til X1 sin fordel så er batterilevetiden og størrelsen bedre. Lenke til kommentar
abcde Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 (endret) Jeg har en stasjonær i tillegg, så ytelsen er det ikke så farlig med. Den skal bare brukes til kontorarbeid. Kommer også til å være mye på farten med maskinen, men den er jo endel mindre enn min nåværende zepto 4100 (CL50). Da er det støy mot skjerm som avgjør. Hvis støyen som du sier ikke er høyere enn en 7200rpm harddisk (harddisk fra en stasjonær eller bærbar?), blir det vel asusen som trekker det lengste strået. Forresten: hvor mye veier maskinene med de forskjellige batteripakkene? Endret 18. april 2005 av abcde Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Hvis du leser hw.no's tester av begge disse maskinene får du nok svar på det meste. Latitude X1 er helt støyfri, og det trekker etter min mening kraftig opp. Lenke til kommentar
spiro Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Dette ser da unektelig ganske sort ut? Endring i markedsføringen? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308703&cks=PRL Lenke til kommentar
Paragrafrytteren Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 (endret) Sikkert feil bilde, og det vil jo i så fall ikke akkurat være første gang komplett.no klarer å gjøre det... Har inntrykk av at det går litt fort i svingene med de bildene noen ganger. Hvordan er det med den innebygde museantennen? Kan den slås av med en bryter slik Bluetooth og WLAN vanligvis kan? På fly er det nemlig ikke lov å bruke elektronisk utstyr som inneholder sendere ELLER mottakere. Endret 20. april 2005 av Paragrafrytteren Lenke til kommentar
abcde Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Hei igjen.. Ville bare dele litt erfaringer med min nye pc. Etter litt frem og tilbake ble det til slutt en Asus W5 fremfor Dell X1. Her er et par punkter en kan kikke på hvis en vurderer denne maskinen: 1. Jeg var egentlig ganske bekymret for viftestøy ettersom vifta går ganske ofte. (har bare prøvd maskinen med strømkabel til nå...). Men her kom den positive overraskelsen. Når vifta går, støyer det mindre enn en Zepto 4100 (CL50) med 7200 rpm harddisk. Det er faktisk vanskelig å høre når vifta setter igang uten å legge øret helt inntil ventilasjonsåpningen! 2. Skjermen er bare helt fantastisk. Ingenting negativt å si her. 3. Maskinen er mer solid enn forventet. Ingen knirkelyder osv. 4. Synes også tastaturet og museknappene er meget bra. Lite støy fra knappene. Lenke til kommentar
maedox Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Hei igjen.. Ville bare dele litt erfaringer med min nye pc. Etter litt frem og tilbake ble det til slutt en Asus W5 fremfor Dell X1. Kan ikke du være grei å legge ut noen bilder av maskinen. Lenke til kommentar
maedox Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Sikkert feil bilde, og det vil jo i så fall ikke akkurat være første gang komplett.no klarer å gjøre det... Har inntrykk av at det går litt fort i svingene med de bildene noen ganger. Hvordan er det med den innebygde museantennen? Kan den slås av med en bryter slik Bluetooth og WLAN vanligvis kan? På fly er det nemlig ikke lov å bruke elektronisk utstyr som inneholder sendere ELLER mottakere. Mottakeren vil nok gjenkjennes som en mus i Windows, og dermed kan den deaktiveres i "device manager". Finnes nok en tast for å slå den av og på som det gjør med WLAN-kortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå