knut Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 TEST: Asus W5A Asus er på god vei til å bli en av de større produsentene av bærbare PC-er. W5A er en ultraportabel i høyeste klasse med mange smarte funksjoner, stilig design og svært god ytelse. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Amriden Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Asus slår til igjen. En perfekt vidreføring av S5N modellen (som jeg slev har) Maskinen er estetisk utrolig lekker. Nesten så jeg lurer på å selge S5N maskinen min å anskaffe meg denne isteden. ASUS har for alvor fått dreisen på bærbare Lenke til kommentar
mar Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 512 + 256 MB ram, litt merkelig valg. Får jo neppe dual channel med en slik kombinasjon. Noe som kanskje burde vert nevnt i testen. Lenke til kommentar
knut Skrevet 21. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2005 512 + 256 MB ram, litt merkelig valg. Får jo neppe dual channel med en slik kombinasjon. Noe som kanskje burde vert nevnt i testen. Dual channel fungerte helt uten problemer. Vi testet med bare en minnebrikke hvor 3dmark mer enn halvverte ytelsen. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 FOR en maskin! Nå er jeg spent på oppfølgeren til Dell Latitude X300... Forresten, i tester av ultraportable og andre bærbare maskiner med integrert skjermkort er det kanskje på sin plass å teste grafikkytelsen med 3D-Mark 2001 i tillegg, siden det gjerne er litt eldre spill som vil være aktuelt å kjøre med slike skjermkort. Bare et forslag... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Asus slår til igjen. En perfekt vidreføring av S5N modellen (som jeg slev har) Maskinen er estetisk utrolig lekker. Nesten så jeg lurer på å selge S5N maskinen min å anskaffe meg denne isteden. ASUS har for alvor fått dreisen på bærbare si ifra hvis du gjør, den har nemlig jeg lyst på .P Forøvrig: Lekker maskin, men litt tung for min smak (tenker på 6cellers batteri (som er det som er aktuellt for meg...), er widescreen (som i mine øyne er et lite negativ), og er for dyr :/ gi meg den med en 1.6-1.7ghz Pentium M og masse ram istedet så muligens Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Spennende den, men syns personlig at ultraportable bør gi minimum 4-5 timers "kontorarbeid", 3 timer blir i knappeste laget. Tøft at den ligner litt på ibook (synd at den koster 2 ganger mer :!: ). Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Bare det at ASUS'en har 2 museknapper gjør den nesten dobbelt så mye verdt som en iBook. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 En ting jeg lurer på ang. batteritid i testene her på hw.no: Hvilken last er maskinene under når dere tester batteritiden? Er den idle eller er det noe load på CPU/skjermkort el.l.? Lenke til kommentar
knut Skrevet 21. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2005 En ting jeg lurer på ang. batteritid i testene her på hw.no: Hvilken last er maskinene under når dere tester batteritiden? Er den idle eller er det noe load på CPU/skjermkort el.l.? Mobilemark tester maskinen under vanlig bruk, mer om programmet kan du se her: http://www.futuremark.com/products/mobilemark2002/ Den bruker programmer som photoshop, word, excel, powerpoint, outlook, macromedia flash, netscape, mcafee virusscan og winzip. Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Flott test, men det er litt synd at den bare kommer i hvit utgave på det skandinaviske markedet. Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Ah. JEg savnet en hvit versjon av s5n eller hva den het, den som ble nevnt i artikkelen. Da er det bra at denne maskinen kommer med en slik løsning, selv om prisen var i styggeste laget. Imens går iBook bare nedover. Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Ohh, den der har jeg lyst på. IBM og HP bør passe seg. ASUS lager radikalt bedre PCer for hver modell de kommer med. Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Takk for test av denne maskinen! Har ventet på noen gode tester av denne en stund nå. Dette blir nok en seriøs konkurrent til andre nyankommede ultraportable maskinene som har kommet i det siste. Lenke til kommentar
Linuxguru Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Såvidt meg bekjent er det også Asus som lager bærbare maskiner for Apple... Lenke til kommentar
hqonline Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 denne ser lekker ut Men finnes den avbildet noe sted sammen med andre bærbare så man kan få et bilet av størelsen i forhold? Og hvilke nettbutikker har asus bærbare foruten psdata? Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 denne ser lekker ut Men finnes den avbildet noe sted sammen med andre bærbare så man kan få et bilet av størelsen i forhold? Og hvilke nettbutikker har asus bærbare foruten psdata? www.ad.no Lenke til kommentar
bernini Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 (endret) Faktisk veldig pen. Det eneste jeg ikke likte var webkameraet, det ødela litt det rene designet. God ytelse og god skjerm var også et pluss, skulle gjerne hatt den oppløsningen. Men dårlig batteriytelse og høy pris ødela litt. Foretrekker batterilevetid framfor ytelse på en ultraportabel. Holder fortsatt en knapp på iBook (som jeg har selv), Asusen er tross alt over dobbelt så dyr. Endret 22. mars 2005 av gordito Lenke til kommentar
G Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Faktisk veldig pen. Det eneste jeg ikke likte var webkameraet, det ødela litt det rene designet. God ytelse og god skjerm var også et pluss, skulle gjerne hatt den oppløsningen. Men dårlig batteriytelse og høy pris ødela litt. Foretrekker batterilevetid framfor ytelse på en ultraportabel.Holder fortsatt en knapp på iBook (som jeg har selv), Asusen er tross alt over dobbelt så dyr. Litt enig, kunne godt ha gjort webkameraet enda mindre, og latt fargene gå mer i ett med resten av monitoren på webkameraet. Likte den lave vekten. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 hmm, ser en liten kommentar om ekstrataster som kun funker i windows. tror ikke det er helt sant siden i linux er det mulig å bruke ett program for å snappe opp signalet enhver tast sender. så er det bare å bruke denne "tastekoden" og sette opp en effekt i Xfree eller lignende for å si det slik, det er lettere å bruke ektrataster i linux den det er i windows siden jeg ikke kjenner til noen lignende funksjon i windows (noe som gjør meg forbannet siden multimedia tastene på creative pakken jeg sitter med kun funker sammen med windows media player ). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå