Gå til innhold

Morrowind: trenger starthjelp

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke spilt noen spill innenfor sjangeren til Morrowind. Kjøpte den i butikken nå for å prøve meg fram og se om det er noe for meg. Hvis noen kunne hjelpe meg i starten ville jeg sette stor pris på det, evt om dere vet om en guide for å komme gjennom de første levlene.

Her er mitt første hinder. Jeg er fortsatt i level 1 og skal over brua til Arkagthand, etter å ha forlatt Balmora. På brua står en fly forbanna person med et beinrangel som dreper meg hver gang jeg forsøker. Har også prøvd omvei, men da kommer noen gigantiske fugler og dreper meg. Hva skal jeg gjøre for å klare å komme meg velberget over?

Håper noen kan hjelpe meg på vei så jeg får en start i spillet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ber du om hjelp nå, vil du garanter be om hjelp når du først kommer inn i den dungeonen (om du i det hele tatt finner inngangen!). Du kan drepe ham ved å kjøpe healing potions og bruke healing ringen du fikk i begynnelsen av spillet.

Drep ALLTID skeleton-fyren han summoner. Han slakter deg. Drep ham, før du denger løs på mannen.

Trykk R (med ringen i bruk) og kast healing på deg av og til.

Btw, gå til Morrowind.com og last ned den siste patchen. Da kan du se hvor mye health fiendene har igjen, og du kan skru på vanskelighetsgraden. Prøvde selv, hvis du tar det letteste kan du slakte en person som han på to-tre slag.

Lenke til kommentar

Det er også et veldig stort og hjelpsomt forum på http://www.morrowind.com som jeg kan anbefale på det varmeste hvis du er usikker på hva du skal gjøre i starten. Se litt bakover i historien så dukker det opp lignende topics som ditt der. Og gutta som henger der er stort sett hardcore players som har fullført spillet 3-4 ganger med forskjellige karakterer.

Jeg sleit også veldig med han sinte mage fyren på broa, greide ikke banke han i det hele tatt med Warrior-type character, så jeg skifta til en Mage (starta pånytt 3 ganger) og tok han på avstand med Levitate (fly) og fireballs. Begge spells er tilgjengelig i mage guild i balmora.

[ Denne Melding var redigert av: Bitex på 2002-06-29 16:56 ]

Lenke til kommentar

Har du blitt medlem av et guild? Det lønner seg å bli medlem av et guild og ta noen oppdrag for de.De første oppdragene i Fighters Guild er ganske enkle. Gjør gjerne slik at du går opp et level eller to.

Har du penger kan du alltids betale noen for å trene deg litt. Det lønner seg å trene opp hoved kunnskapene dine. Skaff deg også noen healing potioner,scroller eller en healing spell. De kommer greit med.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-29 16:42, AK47 skrev:

Jeg har ikke spilt noen spill innenfor sjangeren til Morrowind. Kjøpte den i butikken nå for å prøve meg fram og se om det er noe for meg. Hvis noen kunne hjelpe meg i starten ville jeg sette stor pris på det, evt om dere vet om en guide for å komme gjennom de første levlene.

Her er mitt første hinder. Jeg er fortsatt i level 1 og skal over brua til Arkagthand, etter å ha forlatt Balmora. På brua står en fly forbanna person med et beinrangel som dreper meg hver gang jeg forsøker. Har også prøvd omvei, men da kommer noen gigantiske fugler og dreper meg. Hva skal jeg gjøre for å klare å komme meg velberget over?

Håper noen kan hjelpe meg på vei så jeg får en start i spillet.

Okei, du har ikke planer om å ta han på brua mens du er første level. Håper du da er fighter med endel helse. Han vil slakte deg noe grusomt kjapt..

Gro noen level først.Gjør oppdrag for mage guild og fighter guild..

er du magiker så lær deg noen spells.

Og bruk øya godt når du tusler omkring..

utrolig mye som man kan oppdage da..

Lenke til kommentar

Takker for rask hjelp. Etter å ha fått tak i litt bedre våpen drepte jeg skjelettet og mannen med til sammen tre sverdstikk :grin:

Men hvordan rykker jeg opp i level? Har gjort flere oppdrag (lettere oppdrag fra hun i 2. etg), men er fortsatt på level 1.

Også en annen ting: Jeg fant en magisk scroll med noen rare bokstaver på. Hvordan bruker jeg scrollen? Jeg er Swordmagic eller noe sånt.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-01 13:12, AK47 skrev:

Takker for rask hjelp. Etter å ha fått tak i litt bedre våpen drepte jeg skjelettet og mannen med til sammen tre sverdstikk
:grin:

Men hvordan rykker jeg opp i level? Har gjort flere oppdrag (lettere oppdrag fra hun i 2. etg), men er fortsatt på level 1.

Også en annen ting: Jeg fant en magisk scroll med noen rare bokstaver på. Hvordan bruker jeg scrollen? Jeg er Swordmagic eller noe sånt.

Noe sier meg du har warez-versjon? =) Ellers hadde dette stått i manualen hoho.

Anyway, du rykker opp i levels ganske enkelt ved å spille. Ettersom dine skills går opp, blir du bedre. Til slutt kommer det opp en beskjed som sier "You should meditate on what you've learned". Denne beskjeden kan du gå glipp av, men det gjør ikke noe. Sov (ved å trykke T), og du går opp en level. Du får da opp en meny hvor du kan distribuere poeng inn i de forskjellige abilities-ene dine.

Ganske enkelt ha den scrollen i inventoriet ditt. Trykk høyre museknapp, slik at alle menyene dukker opp. I det ene vinduet ser du en liste med trylleformler. Velg den som heter det samme som scrollen het. Ta vekk menyene. Trykk R og hendene dine vil dukke opp. Trykk venstre museknapp. Voila, du kastet spellen. Beware; noen items har recharg tid, og noen kan brukes opp!

Lenke til kommentar

Takker for raskt svar igjen :smile:

Jeg har originalen, og har bladd litt i manualen, men det er jo for det meste bare beskrivelse av de forskjellige karakterene. Kanskje jeg skal ta en titt til =)

Sitter nå på jobb og gleder meg til å komme hjem og prøve mer. Begynner å like spillet, selv om det går treigt med penger. De dyre våpnene er fortsatt fjernt unna, selv om jeg finner noen slanter her og der +litt salg...

Lenke til kommentar

Min glede.

Jeg liker spillet svært godt. Jeg lastet nettopp ned plugin-en "Helm of Tohan". Reiste til Dagon Fel i Sheogorad, fant noen clues, reiste ut, fant to brødre ved noen ruiner. Han ene ville ha med meg inn i ruinene for å clear it out. Han andre sa nei. De begynte å sloss (moro å se på), og han som ville ha med meg vant. Vi tok gikk inn og tok alle i ruinene. SKIKKELIG bra interiør med en enorm statue og sånn. Fant til slutt Helm of Tohan med whopping 109 i armor rating :wink:

Nå fant jeg nettopp ut at en smugler har droppet av noen trollemenn på ei øy. Jeg får vel sjekke det ut;)

Det er alltid noe nytt i dette spillet. Tror liksom aldri jeg kommer i gjennom det. Og når jeg først gjør det, så kan jeg spille det i gjennom som en annen karater, bli medlem av helt andre houses og guilds og oppleve helt nye quests. Nais.

Lenke til kommentar

Nå har jeg et problem - igjen (BOMBE!)

Jeg har gått lenger inn i grotten etter brua som jeg først skriver om. Helt ned faktisk. Så langt ned at jeg ikke kommer meg opp igjen. Har kikket rundt og lett etter utganger, men der står jeg, i de nederste etasjer. Eneste veien opp er et stort firkantet hull midt i gulvet som jeg hoppet ned, der det står tre skrivebord osv. Noen som vet hvordan jeg kommer meg opp, og evt. hvor jeg finner denne Kuben som jeg skal ta med tilbake?

Lenke til kommentar

Sjekk http://www.morrowind.com og gå inn på Cheats forumet. Search på Dwemer Puzzle Box så finner du svaret på hvordan du finner den.

Når det gjelder å komme seg ut av lokasjoner som ikke går ann å komme seg ut av;

Trykk paragraf-knappen (| knappen). Skriv in TCL. Dette tar AV collision detection. Nå kan du fly opp og ned, og gjennom vegger.

Men please..bruk dette bare i nødsituasjoner :smile: Ikke bli hekta på cheats! Skru TCL av ved å skrive TCL om igjen i konsollet (paragraf-knappen).

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-01 22:32, AK47 skrev:

Noen som vet hvordan jeg kommer meg opp, og evt. hvor jeg finner denne Kuben som jeg skal ta med tilbake?

Plassen du beskriver er enkel og komme seg ut av. Du går rett og slett rundt til du finner døren. Kuben finner du helt i begynnelsen av plassen du er i. Let godt like innenfor inngangen bare.

Lenke til kommentar

Huff, begynner å få mistanke om at jeg har solgt Dwemer puzzle box, etter å ha lest chat-forumet... Jeg husker at jeg tok en tur ned til byen for å selge en del varer, for så å dra opp igjen og trekke så langt ned i hulene som jeg nå har gjort. Og jeg har prøvd å bevege meg over alt der nede, uten å finne den nevnte døra for å komme meg ut. Jeg er fanget.

Forresten, hvordan bruker jeg Cheat-koder? Hvor skriver jeg dem? Det er siste utvei, men greit å vite.

Jeg fant forresten en nøkkel, men den vet jeg ikke hva jeg skal gjøre med ennå.

[ Denne Melding var redigert av: AK47 på 2002-07-02 09:40 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-02 00:26, Erling E. skrev:

Når det gjelder å komme seg ut av lokasjoner som ikke går ann å komme seg ut av;

Trykk paragraf-knappen (| knappen). Skriv in TCL. Dette tar AV collision detection. Nå kan du fly opp og ned, og gjennom vegger.

Men please..bruk dette bare i nødsituasjoner :smile: Ikke bli hekta på cheats! Skru TCL av ved å skrive TCL om igjen i konsollet (paragraf-knappen).

Leste du dette?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-02 09:57, AK47 skrev:

Skjønner ikke helt hva som er paragraf-knappen...

Se på tastaturet ditt. Til venstre for "1/!"-knappen er det en tast. That is the key you are seeking. På norsk kan man godt kalle denne paragraf-knappen siden det er det tegnet som er malt på. Med engelske tastatur er dette tilde-knappen.

Lenke til kommentar

Jeg var lvl20 eller.no når jeg møte ham :grin:

slakta han som en gris du kommer deg opp gjenom dørene som er i romet men det er mulig du møter noen centurions og da er de mulig de er for sterke for deg vis du er lvl 1 fremdeles.

Lenke til kommentar

Kan ikke huske å ha sett noen centurions, og jeg tror jeg har vært innom alle rommene. Låste dører er ikke noe problem, da jeg bruker magikk. Det har vært et par innpåslitne magikere der nede, men de tok jeg lett med et magisk sverd, en formel jeg kjøpte for 60 gullpenger. Problemet er at sverdet bare varer i 60 sekunder og det er ikke alle forsøkene som lykkes med å få fram sverdet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...