Gå til innhold

Bruke 1 skjerm på 2 datamaskiner?

Equerm

Anbefalte innlegg

Som topicen sier lurer jeg på om det er en måte som gjør at jeg kan bruke 1 skjerm på 2 datamaskiner, får jeg kjøpt en kabel med en bryter eller noe lignende? Noen som vet? Jeg har 2 gamle datamaskiner stående som jeg tenker å bruke som server å da er det lite aktuelt å kjøpte en ekstra skjerm ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eg ville før ha kjøyrd RDP! Funker knall bra og er gratis!

Remote desktop i XP.

Tiltredes. Jeg bruker Remote desktop. Brukte en kvm-switch tidligere, og det fungerer utmerket, men problemet var at serveren da måtte stå ved siden av desktopmaskinen. Og serveren er av det bråkete slaget. Remote desktop virker over nettverket, så nå står serveren i et annet rom og kontoret er stille... :thumbup:

Geir :)

Lenke til kommentar

Masse gode forslag her. Remote Desktop er den enkleste (og beste i mange tilfeller). Hvis du bare skal bruke samme skjerm (ikke mus og tastatur) så er det, som noen andre nevnte, skjermer på markedet der du kan bytte mellom analog og digital inngang. Min ViewSonic-skjerm klarer dette.

Hvis ingenting av dette funker godt nok, så må du ha en KVM-svitsj.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg er også på jakt etter en rimelig løsning på KVM problemet, jeg bruker så og si aldri de to maskinene samtidig, og det å bruke en skjerm med både analog (D-sub) og digital(DVI-D) ingang for så svitsje mellom disse virker jo genialt! Så tenkte jeg å lure meg unna med en rimelig USB svitsj til mus og tastatur, en slik kan man plukke opp for 200-400,-.

Det jeg lurte på var bare hvor "enkelt" det er å svitsje mellom analog og digital på en slik skjerm, eventuelt oppdager skjermen automatisk hvilken av inngangene som er aktive?

Virker dette som en god løsning? Noen som har erfaringer/momenter?

Lenke til kommentar
Hvis noen har forslag til en rimelig skjerm som kan brukes som nevnt over og er grei til spill så sleng gjerne inn noen forslag!

Det spørs hva du ser på som billig, egentlig.

Drister meg til å si at alle LCD med DVI og VGA kan skifte mellom disse to, jeg har ikke hørt om noen som ikke kan det i hvert fall.

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=22982

Jeg er fornøyd med min 1770NX.

Lenke til kommentar

Dell maskina har jo også den fordelen at den har innebygget USB-hub, da kan jeg jo kjøpe den rimligste USB-switshen( 1 USB til 2 PC'er), MEN hvor ille er det at den har 20ms responstid? Blir det da helt jævlig å spille på den skjermen? Likker at det ser bra ut når jeg spiller!

Lenke til kommentar
Hva med Viewsonic VX912 (12ms) eller Dell UltraSharp 1905FP(20ms).

Kan noen av disse være brukbare?

Hvor mye har en responstid på 20ms å si? :roll:

MS gir ofte en pekepinn på prestasjoner, men ikke la deg lure av tallet.

Jo lavere, jo bedre stemmer ikke alltid.

http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=12833

Der finner du en test av Viewsonic VX912, som du kan lese kommer den helt greit ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...