Gå til innhold

Hvor går grensen for å banne noen fra forumet?

Anbefalte innlegg

Jeg poster denne her siden dere sikkert synes dette er usmakelig, irrelevant materiale som jeg heller burde holde for meg selv.

Jeg leste en PM(som jeg fikk 21 feb.) av Jankee her idag. For en tid tilbake la jeg inn et innlegg i Vietnamfilmer-tråden om at en film hadde samme navnet som et quest i WoW. Dette tok Jankee ille opp og sendte denne PM'en. Jeg er forsåvidt enig at det kankje ikke var så lurt å poste det. Men er det riktig av en moderator å true med å banne meg hvis jeg er så uheldig å skrive noe uheldig en eller to ganger?

"Finn eg fleire slike spamposter frå deg er retningslinjene ganske klar på det punktet."'

MVH

Henrik

Endret av h3nrik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne paragrafen var bruddet mot:

#10: Blant andre ting regnes f. eks tre eller flere like tråder/innlegg som uønsket innhold (heretter referert til som "spam"), og kan føre til advarsler eller midlertidig/permanent utestengelse. Brukere som deltar i slike tråder kan straffes på lik linje med trådstarter. Ulovlig bumping er heller ikke tillatt og kan bli straffet på samme måte som spam
Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Så er det også ein meir spesifisering av kva som blir rekna som spam her:

http://forum.hardware.no/index.php?act=boardrules#spam

Ikkje alle ting passer like godt i alle tråder, og den gyldne regel er:

Bidrar innlegget ikkje til å hjelpe trådstarter med det problemet han/ho har så er det like godt å la være å poste.

Lenke til kommentar

QUOTE (Herr Brun @ 25/03/2005 : 20:38)
Vel, trenger det å være et problem? Er forum.hardware.no et rent support-forum? Så man har altså ikke lov med diskusjoner om ting, bare spørre om hjelp?  :ermm: Det virker litt dumt spør du meg.

Kanskje noen kan linke til den tråden dette er snakk om?

Du har heilt rett, det treng ikkje vere eit problem.

Derfor er dette forumet delt opp i fleire delfora.

Viss ein ser etter så er faktisk ganske mange av trådane i forumet soppurttråder, og eit lite mindretall av typen "community bounding".

For å ha eit aktivt og levande forum må begge typer tråder vere tilstades, men når supporttrådene blir ødelagde fordi enkelte brukarar poster OT blir kvaliteten på forumet forringa.

Når ein begynner å poste SO3-poster (siste ord 3-tråden i Offtopic-->Søppel) inne i ein tråd som lister opp forskjeillige anbefalte Vietnamfilmer. Så blir det ødelegging og forsøppling av tråden.

Så eg kan legge til litt i den setningen;

Vurder tråden og dens innhold, har jeg noe jeg kan bidra med som er til nytte i tråden eller fører tråden fremover så kan man poste det, ellers bør man la være.

EDIT:

Vil presisere at h3nrik ikkje har fått advarselsauke for den spamminga men berre ein skarp PM om at slik OT-posting i supporttråder ikkje er ønskeleg.

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...