jonathan Skrevet 29. juni 2002 Del Skrevet 29. juni 2002 har ASUS P4S533 hovedkort som har et integrert C-Media PCI 6kanals lydkort. Jeg har koblet lydutgangene på c-media kortet til en analog multichannel innganng på forsterkeren min. I windows, Mediaplayer og alle spill jeghar prøvd hittil får jeg bare 4.1 lyd selv om jeg har satt på 5.1 både i windows og medfølgende software. I en multichannel audio test i lyd software så får jeg 5.1 på neon tester og 4.1/4.0 i andre tester. I Powerdvd får jeg 5.1(med veldig lav bass) på dvd'er og men bare 5.0 i musikk. Samme i WinDVD men der får jeg bare stereo på musikk. Noen som vet hvordan jeg kan få 5.1 på alt? går det? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 30. juni 2002 Del Skrevet 30. juni 2002 Du får ikke 5.1-lyd i spill, iallefall ingen spill jeg vet om. Musikkcder har kun 2 kanaler, så programvaren "sprer" den til de 3 andre, men intet program jeg kjenner til kan frekvensfiltrere lyden og sende den til subwoofer (via analog 5.1). Lenke til kommentar
jonathan Skrevet 30. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2002 Gta III skulle ha så bra lyd og støtte for 5.1, husker å ha lest det i et intervju da pc versionen skulle lanseres.... men jeg fikk ikke 5.1 lyd i det:( Betyr dette at analog 5.1 egentlig ikke er noe bra hvis man har surround reciever med Pro Logic II ??? Da få jeg ihvertfall 5.1 ut av alt, selv om det ikke alltid er så bra i spill med tanke på at jeg ikke kan høre at folk kommer bak meg i quake III osv... Dette er skuffende ettersom jeg her på forumet ble anbefalt å anskaffe analog 5.1 til spill! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå