Gå til innhold

Skikkelig opprydning i Windows!

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har lenge bruket NAV og NIS, men har gått lei av at de sluker ressurser. Jeg har hørt at NOD32 er et mye bedre alternativ til antivirus og at ZoneAlarm er et mye bedre alternativ til brannmur. Stemmer dette? Er det en god kombinasjon?

Men, som dere vet, er det ikke bare bare å fjene NAV og NIS fra maskina. Jeg vil helst slippe formatering ettersom det er fryktelig mye jobb. Hvordan fjerner jeg disse programmene på best mulig måte? Noen som har noen erfaringer og tips?

Dessuten har maskina mi begynt å gå tregere enn før. Jeg er flink med "vedlikehold" og den inneholder ikke noe Ad-Aware, Spyware eller virus. Programmer som FireFox og MSN Messenger 6.2 + MessengerPlus bruker lengre tid for å starte. Hva kan jeg gjøre for å rette på dette UTEN formatering? E partisjonen min (som inneholder spill, filmer og programmer) har ikke så mange GB ledig igjen. Kan dette være grunnen? Skal det ha noe å si?

Til sist lurer jeg bare på hvilke programmer som er best for "generell opprydning" i Windows. Jeg har RegSupreme, Windows Washer og lignenede, men finnes det noen programmer som egner seg bedre til dette? Finnes det programmer som sletter tomme mapper etc?

Jeg vil som sagt unngå formatering, men må jeg så må jeg. Håper på mange og gode innspill fra dere. På forhånd mange takk for gode og konstruktive svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Removing Norton AntiVirus 2005 from Windows XP/2000 after Add/Remove Programs does not work.

Removing Norton Internet Security or Norton Personal Firewall 2005 from Windows 2000/XP after Add/Remove Programs does not work

Jeg bruker TuneUp Utilities til å holde orden på min maskin, og så langt har det fungert veldig bra. Ellers så virker CCleaner ganske bra, i alle fall ifølge programmer.no's minitest.

Endret av miCro
Lenke til kommentar
Jeg har hørt at NOD32 er et mye bedre alternativ til antivirus og at ZoneAlarm er et mye bedre alternativ til brannmur. Stemmer dette? Er det en god kombinasjon?
Hei!

Nod32 er et mye bedre alternativ, stemmer det ja. Jeg hadde NIS før men ble lei av at den brukte mye ressurser osv. så jeg byttet til Nod32 og ble positivt overrasket :thumbup:

Jeg ville heler valgt Sygate Personal Firewall, det er den jeg bruker nå. Glimrende brannmur, men jeg har ike prøvd Zonealarm så jeg kan ikke si noe om den.

Lenke til kommentar
Jeg har hørt at NOD32 er et mye bedre alternativ til antivirus og at ZoneAlarm er et mye bedre alternativ til brannmur. Stemmer dette? Er det en god kombinasjon?
Hei!

Nod32 er et mye bedre alternativ, stemmer det ja. Jeg hadde NIS før men ble lei av at den brukte mye ressurser osv. så jeg byttet til Nod32 og ble positivt overrasket :thumbup:

Jeg ville heler valgt Sygate Personal Firewall, det er den jeg bruker nå. Glimrende brannmur, men jeg har ike prøvd Zonealarm så jeg kan ikke si noe om den.

Bruker selv kombinasjonen NOD32 og Sygate Personal Firewall, fungerer meget bra og bruker lite ressurser :love:

Lenke til kommentar

Jeg har nå innstallert NOD32 og ZoneAlarm og jeg må virkelig si at jeg er overrasket over hvor gode disse to programmene er! I tillegg bruker de mye mindre ressurser enn det NIS og NAV gjorde :) PC'en er raskere etter at jeg har ryddet skikkelig opp og slikt, men det er fortsatt en ting jeg lurer på. Finnes det et program som søker igjennom C (Windows) og D (programmer/spill) for tomme mapper etc? Som ikke brukes lenger? Vil gjerne få ryddet opp det. Noen som har vært borti et slikt program?

Lenke til kommentar

Etter at jeg byttet fra NAV og NIS til Nod32 og Sygate firewall, så har ABC(Bittorrent) klikket, når jeg prøver å laste ned noe, så henger det seg etter noen min, det er utrolig plagsomt, så jeg kan ikke si at jeg har verdens beste erfaring med de programene

Lenke til kommentar
Jeg har nå innstallert NOD32 og ZoneAlarm og jeg må virkelig si at jeg er overrasket over hvor gode disse to programmene er! I tillegg bruker de mye mindre ressurser enn det NIS og NAV gjorde :) PC'en er raskere etter at jeg har ryddet skikkelig opp og slikt, men det er fortsatt en ting jeg lurer på. Finnes det et program som søker igjennom C (Windows) og D (programmer/spill) for tomme mapper etc? Som ikke brukes lenger? Vil gjerne få ryddet opp det. Noen som har vært borti et slikt program?

ser på " Find Empty Folders v1.12:

http://www.netchico.com/support/free/findjunkfiles.html

lykke til

ps. du må laste ned " find junk files "

Lenke til kommentar
OK, jeg bruker som sagt NOD32 og ZoneAlarm og jeg kan fint bruke BitTorrent, DC++, WinMX osv uten at det klikker.

ZoneAlarm Hvordan er det, det funker, er det mye bedre en sygate osv osv. Hadde vert veldig greit hvis du kunne sagt noen ord om det? får då kan eg installere pc`en på nytt med Zonealarm firewall istedet for sygate

Endret av Marcelo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...