rmrf Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Problemet mitt er følgende; Jeg skal bruke to "radioer" som noen slags linker, men de skal også sende over infomasjon fra "<form>en". Altså jeg skal ta imot "Pakke" på side1.php Går vel ikke med javascript det? link.html: <form method="post" action="kommer ann på hvem radio du velger "> Side 1 <input type="radio" name="destinasjon" value="side1.php" /> <br /> Side 2 <input type="radio" name="destinasjon" value="side2.php" /> <br /> <input type="hidden" name="pakke" value="woha" /> <input type="submit" /> </form> side1.php <? $pakke = $_POST['pakke']; echo $pakke; ?> Håper dere skjønte hva jeg mente. Lenke til kommentar
rmrf Skrevet 21. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2005 Trodde dette skulle fungere, men den sender ikke infomasjon (pakke=woha) over til sidene. linker.html <script language="JavaScript"> function gotoSelectedRadio(radioGroup) { for (var i=0; i<radioGroup.length; i++) if (radioGroup[ i ].checked) location=radioGroup[ i ].value; return false; } </script> <form method="post" onsubmit="return gotoSelectedRadio(this.destination);"> <input type="radio" name="destination" value="side1.html" /> side 1<br /> <input type="radio" name="destination" value="side2.html" /> side 2<br /> <input type="hidden" name="pakke" value="Wohaa" /> <input type="submit" /> </form> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå